Pony afgemaakt na verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Pony afgemaakt na verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:02

BREUKELEN - Een dierenarts heeft maandagavond een pony in Breukelen afgemaakt, omdat het dier ernstig was verwaarloosd door zijn 42-jarige baas. De Dierenpolitie had de ponybezitter maandenlang gewaarschuwd, maar de man hield zich niet aan de voorschriften, aldus de politie maandag.
In mei stelde de Dierenpolitie vast dat de pony ontstoken hoeven had. Het dier leed veel pijn. Een dierenarts schreef de eigenaar voor dat het beest niet meer in de wei mocht staan en ook geen gras meer mocht eten. Toen de eigenaar zich daar niet aan wilde houden, legde de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming hem een dwangmaatregel op.
Maandag bleek dat de pony nog steeds buiten was. Het dier kon niet meer staan en is afgemaakt. De eigenaar heeft een proces-verbaal gekregen.

Bron: de Telegraaf

Tafje

Re: Pony afgemaakt na verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:30

Ik kan hier zo kwaad om worden!! Dan is er al dierenpolitie.. die dit al maanden geleden heeft geconstateerd (en verder niets doet of het dier in beslag neemt). En nu alsnog moeten laten afmaken. :( :n

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:45

Tafje schreef:
Ik kan hier zo kwaad om worden!! Dan is er al dierenpolitie.. die dit al maanden geleden heeft geconstateerd (en verder niets doet of het dier in beslag neemt). En nu alsnog moeten laten afmaken. :( :n

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

NienSCHaap

Re: Pony afgemaakt na verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:46

Is dit niet wat er ook op de voorpagina staat?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:03

Omdat er inmiddels een uitgebreidere versie van dit nieuws op de Voorpagina staat hier een slotje.