Amazone ramt spoorwegovergang in Staphorst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Amazone ramt spoorwegovergang in Staphorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 13:05

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=146823

Een meisje is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een val van haar paard op de spoorwegovergang aan de Leidijk in Staphorst. Het meisje reed op haar paard en moest wachten bij de spoorwegovergang omdat er een trein aankwam. Het paard schrok vervolgens van de rinkelende bellen bij de spoorwegovergang en ramde een slagboom. Het meisje kwam ten val en is met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd. Haar paard nam de benen en is enige tijd later elders teruggevonden. Het treinverkeer stond door het ongeval enige tijd stil.

UMayDream

Re: Amazone ramt spoorwegovergang in Staphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:06

Jeetje :\
Hopen dat het meisje spoedig hersteld, en dat 't paard er niks aan over heeft gehouden!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:43

Ook hierom is het een risico als je alleen op stap gaat met je paard .. Daarbij zou ik niet graag met mijn paard bij een overweg in de buurt komen.
Ik hoop in ieder geval dat amazone en paard er zonder kleerscheuren vanaf komen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:45

God dit verhaal heb ik dus al gehoord.. paard was vlak voor de trein over het spoor gegaan, 10 seconden later en hij was geraakt... ruiter had een gebroken of gekneusde rib en paard is met de schrik (en een trauma waarschijnlijk...) vrij gekomen ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:52

Tafje schreef:
Ook hierom is het een risico als je alleen op stap gaat met je paard .. Daarbij zou ik niet graag met mijn paard bij een overweg in de buurt komen.
Ik hoop in ieder geval dat amazone en paard er zonder kleerscheuren vanaf komen.

Je moet het inderdaad heel goed voorbereiden. Mijn paard was eerst al bang van de trein als hij 200 meter verderop reed. Dat kunnen wij vanaf het erf zien en dan flipte ze al.
Ik heb het eindeloos geoefend. Richting het spoor laten grazen.... Naast het spoor. Speciaal wachten tot er een trein kwam.
Inmiddels reageert ze er helemaal niet meer op. Heel soms rijd ik op de overgang en dan gaan die bellen ineens rinkelen. Ze vertrekt geen spier. Blijft gewoon op het originele tempo, wat op de overgang altijd stap is, doorlopen.
Ik zal wel over de overweg moeten om het erf af te komen. Maar bij ons gaat dat altijd 100% stressvrij.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:48

Jeetje wat erg!
Ik hoop dat alles goed komt!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:37

Hopelijk hersteld ze snel en 'godzijdank' is alles redelijk goed afgelopen, het had ook heel anders kunnen aflopen.