Australisch eventingteam voor OS bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Australisch eventingteam voor OS bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 20:19

www.horseandhoud.co.uk/www.bokt.nl

Afgelopen week zijn de namen bekend gemaakt van de eventingruiters, die voor Australië naar de Olympische Spelen in London mogen.
Andrew Hoy met Rutherglen
Christopher Burton met Holstein Park Leilani
Clayton Fredericks met Bendigo
Lucinda Fredericks met Flying Finish
en Shane Rose met Taurus

Enkele atleten tekenden echter binnen 48 uur beroep aan bij een onafhankelijke rechtbank tegen deze selectie.
Het hippische orgaan van Australië (Equestrian Australia) heeft nu bevestigd dat het beroep tegen de selectie van het Australische Olympische eventingteam is afgewezen.
Dit wil niet zeggen dat dit punt nu voorgoed van tafel is. De ruiters hebben 48 uur de tijd om hun bezwaar neer te leggen bij de CAS (Court of Arbitration for Sport).

Welke ruiters er beroep hebben aangetekend is niet bekend aldus Sam Griffiths.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:22

Is er wel bekend waarom ze beroep hebben gedaan?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:01

Ilse_123 schreef:
Is er wel bekend waarom ze beroep hebben gedaan?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar! Toch raar dat als je geselecteerd bent en daartegen in beroep gaat?

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:21

Lijkt me dat ruiters die niet geselecteerd zijn bezwaar hebben gemaakt, niet degenen die wel geselecteerd zijn ;)
Is niet voor het eerst, zal ook niet voor het laatst zijn. Iedereen denkt het meest geschikt te zijn, aan de bondscoach de zware taak daar wat nuances in aan te brengen en het beste team neer te zetten. Altijd wel iemand die zich gepasseerd voelt. Of dat terecht is of niet... Altijd moeilijk.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:25

ChantalD schreef:
Lijkt me dat ruiters die niet geselecteerd zijn bezwaar hebben gemaakt, niet degenen die wel geselecteerd zijn ;)
Is niet voor het eerst, zal ook niet voor het laatst zijn. Iedereen denkt het meest geschikt te zijn, aan de bondscoach de zware taak daar wat nuances in aan te brengen en het beste team neer te zetten. Altijd wel iemand die zich gepasseerd voelt. Of dat terecht is of niet... Altijd moeilijk.

Oh geintje, las het iets te snel :+ vond het al zo raar!

Sue_

Re: Australisch eventingteam voor OS bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:11

Wat ik heb begrepen heeft Australië te maken met een luxeprobleem van zeker 15 mogelijke ruiters voor de OS, die allen hebben voldaan aan de kwalificaties.

Dat er dan commentaar komt van de niet-geselecteerden lijkt me voor de hand liggend.
Alleen Shane Rose is momenteel wonend in Australië. Een Lucinda Frederiks (van oorsprong Brits) heeft schijnbaar zelfs nog nooit gestart in Australië. (Om maar even wat te noemen)

Ik kan me goed voorstellen dat er ruiters zijn met meer feeling voor het land, en misschien ook wel meer kwalificatiepunten, het niet met de teamsamenstelling eens zijn.

Als je nagaat dat er in Nederland al enige discussie ontstaat na het samenstelling van 3 uit 6 kandidaten, dan zal dat in Australië vanzelfsprekend voor nog meer commotie zorgen.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:20

Shane Rose *\o/*

Australie heeft inderdaad voor het eventingteam een luxeprobleem, dat is daar dan ook de discipline die het meest ´leeft´.