Hengstenhouder Reinie Tewis heeft onlangs afscheid moeten nemen van de keurhengst Cavalier (Maykel uit Wina keur pref van Orthos), die hij in gedeeld eigendom had met De Wiemselbach. Met Franke Sloothaak boekte de hengst grote successen onder de naam San Patrignano Mister. Ook in de fokkerij heeft de hengst zijn sporen nagelaten. Zo is hij vader van onder andere de internationale springpaarden United (uit Jessica V van Concorde) met Kent Farrington, Valentino VII (tweede bezichtiging, uit Contiki Z van Carthago) met Samuel Hutton, Tin Tin (uit Or-Animo van Animo) met Billy Twomey, Pierrot (uit H.Buberth 7 van Joost) met Paolo Pomponi, Van Schijndel’s Valentino (uit Emmylou sport-spr van Tangelo) met Piet Raymakers Jr en de KWPN-goedgekeurde hengst Whitesnake (uit Moglichkeit ster van Corofino I).
De 28-jarige Cavalier kampte met ouderdomsverschijnselen. Tot en met vorig jaar bediende hij nog met succes enkele merries. “Op een gegeven moment is het mooi geweest met zo’n hengst”, vertelt Reinie Tewis. “Hij heeft hier zo’n 14 jaar gestaan en een hoge leeftijd behaald. Ik ben altijd gek van hem geweest.” Sinds 2001 ging Cavalier door het leven als keurhengst.
Jammer van deze geweldige hengst, we hebben zelf een veelbelovende dochter van hem rondlopen. Wel een geweldige leeftijd behaald!
Dwyne
Geplaatst: 28-06-12 20:27
Leest het net ook op internet. Wat een geweldige hengst was het. Heb de eer gehad hem nog een tijdje mee te maken op zijn oude dag. Dacht altijd dat hij niet stuk te krijgen was, maar zeer respectabele leeftijd voor zo'n topsport en dekhengst! Gaan je missen maar hopelijk nog veel terugzien in de generaties die er nu al rondlopen.
Was hij ook nog niet te zien tijdens een van de laatste hengstenshows, ik meen dat een bokker foto's had gemaakt van de 'oudjes'en toen zag je dat hij er nog hartstikke zin in had!
Jammer.. Mooie leeftijd wel wist noet dat hij al zo oud was.. Gelukkig hebben we een paar mooie nakomelingen van hem
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 28-06-12 22:48
Ahw, Cava .
Heb de eer gehad eventjes met de hengst te mogen werken. Wat een lief dier. Hij heeft een mooie leeftijd behaald, knap voor een hengst die zoveel heeft gepresteerd en daarna gedekt .
Shani_1984
Geplaatst: 28-06-12 22:49
ik heb ook een prachtige mooie nakomeling van hem!! Een donker bruine merrie met een prachtig koppie. Zo jammer dat deze mooie hengst er niet meer is, maar hij heeft een mooie leeftijd behaald
Ach, ik vond het altijd zo'n persoonlijkheid. Ik was erg gek van hem. Helaas kwam ik altijd mensen tegen die hem niet wisten te waarderen. Ze weten niet wat ze gemist hebben.Rust zacht , Grote man.
Muis92
Geplaatst: 29-06-12 06:35
Erg jammer, maar zeker een mooie leeftijd gehaald! Tijdens mijn stage bij Reinie hem wel eens in handen gehad. Een een boefje was hij nog altijd op die leeftijd. Gelukkig leeft hoj voort in zen nakomelingen
Ik heb deze geweldige hengst nog mogen rijden voor hij naar Italie vertrok. Een dier met een geweldig karakter, een echte persoonlijkheid. R.I.P
tellom
Geplaatst: 29-06-12 07:05
eer respectabele leeftijd Wij hebben gelukkig de eer, dat wij nog mooie nakomelingen hebben van hem mochten krijgen
Knakker
Geplaatst: 29-06-12 11:32
ik heb er ook een paar mogen rijden, zaten fijne paarden tussen
cream_1986
Geplaatst: 29-06-12 11:42
Sterkte voor de eigenaren en staff. Wederom is de Wiemselbach de pineut. Ik hoop dat ze niet nog meer hengsten verliezen aankomende tijd, ze hebben wel veel pech dit jaar!
celano
Geplaatst: 29-06-12 12:06
cream_1986 schreef:
Sterkte voor de eigenaren en staff. Wederom is de Wiemselbach de pineut. Ik hoop dat ze niet nog meer hengsten verliezen aankomende tijd, ze hebben wel veel pech dit jaar!
Als je een hengst op 28-jarige leeftijd verliest noem ik dat niet echt de pineut.
Ik heb de 3 nakomelingen van hem gereden en in het bezit gehad waarvan er nog 1 op stal staat. Op de laatste show dit jaar is hij niet voorgebracht maar kon je hem op stal zien.