Ruiters in Eemnes moeten paardenpoep voortaan opruimen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Ruiters in Eemnes moeten paardenpoep voortaan opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:00

EEMNES - De raad van Eemnes discussieerde maandagavond over paardenpoep. Ruiters moeten ervoor zorgen dat hun paard zijn uitwerpselen niet op de weg deponeert. ,,De vraag is alleen hoe je zo’n regel kunt handhaven.’’

Dorpsbelang stelde een amendement voor om de algemene plaatselijke verordering in Eemnes te wijzigen. ,,De openbare weg raakt met poep vervuild, het brengt een risico van infecties met zich mee, en bevroren paardenpoep kan in de wintermaanden een gevaarlijk obstakel vormen op de weg.’’ De meeste raadsleden konden zich vinden in het voorstel, dat inhoudt dat ruiters verplicht worden ervoor te zorgen dat hun paard niet poept op weggedeeltes voor verkeer en voetgangers en publiek toegankelijke plaatsen. Voor bijna alle partijen was het toepassen van de regel echter onduidelijk. Wilma de Boer (PvdA): ,,Moet je dan gelijk afstappen, een hooivork bij je hebben en de poep in je zadeltas meenemen?’’ Anderen begrepen niet hoe de dader gepakt kan worden. De burgemeester ten slotte: ,,Uiteindelijk is het vooral een beroep op de mores van de ruiters.’’ Het amendement werd aangenomen.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... n-opruimen

Caira

Re: Ruiters in Eemnes moeten paardenpoep voortaan opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:11

wij stappen altijd af en schoppen het aan de kant, of als we snel genoeg zijn zet ik mijn paarden met de kont in de berm. Meer kan ik volgens mij ook niet doen...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:00

dammie1 schreef:
...het brengt een risico van infecties met zich mee, en bevroren paardenpoep kan in de wintermaanden een gevaarlijk obstakel vormen op de weg.’’

Nou kan ik me best voorstellen dat je problemen hebt met paardenmest op de weg, maar deze redenatie vond ik eigenlijk best wel heel erg grappig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:06

Ik had het ook een keer, was in het wandelen door het dorp omdat de weg naar stal afgesloten was, en ik mijn paard dus in het dorp moest laden. Paard had gepoept langs de kant van de weg, precies tussen stoep en weg bij een put. Dus ik had het daar in geschopt. Komt er een vrouw aan. Jaa ik vind dit echt heel ranzig jongens. Er spelen hier allemaal kinderen! (er zit echt een mega speel plein 100 meter verderop) dus alsof die kinderen naast de stoep in de goot bij de weg gaan spelen ofzo... :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:16

Een paar jaar geleden begon er in een raadsvergadering iemand over paardenpoep, toen werd er gezegd dat ie maar moest verhuizen als ie zich eraan stoorde, Eemnes was tenslotte een paardendorp, hij moest er maar aan wennen.

Sinds er een nieuwe gemeenteraad is, is men hard bezig met de ontpaarding van Eemnes, men voert een waar paardenontmoedigingsbeleid daar. Bestemmingsplannen wijzigen: percelen die eerst bestemd waren voor recreatief gebruik, zijn ineens veranderd in agrarisch, dus de paarden moeten eraf.
Nu dit weer, nog een paar jaar en je ziet geen paard meer in Eemnes.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:21

Citaat:
het brengt een risico van infecties met zich mee

Pfoeh! straks weer de builenpest in Nederland :')