Anky: Wil jury mij nog wel zien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Anky: Wil jury mij nog wel zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 10:48

Bron: Telegraaf.nl

ROTTERDAM - Dressuuramazone Anky van Grunsven behaalde zaterdagavond laat een verdienstelijke tweede plaats in de kür van het CHIO van Rotterdam. Naderhand echter voelde ze zich ondergewaardeerd met de 78 procent die ze kreeg. „Willen de juryleden mij eigenlijk nog wel zien”, vroeg Van Grunsven zich af.

„Salinero en ik reden een heel goede proef. We kregen volgens mij weer eens niet de punten die we hadden verdiend. Van het publiek kreeg ik een staande ovatie. Dat was heel gaaf.”

Bondscoach Sjef Janssen was kort in zijn terugblik. „De jury was wel erg zuinig.”

Salinero
Sommige kenners vonden de kür van Van Grunsven vergelijkbaar met die waar ze in 2008 in Hongkong met Salinero olympisch goud won. Destijds werd ze gewaardeerd met een score van ruim boven de 80. Nu zetten drie van de vijf juryleden haar voor het technische gedeelte op de eerste plaats, maar werd ze door een van hen als zevende beoordeeld.

Vooral daardoor kwam ze uiteindelijk 0,05 tekort ten opzichte van de winnares, de Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfven.
Laatst bijgewerkt door Quir op 24-06-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Anky: Wil jury mij nog wel zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:49

Tsja als ie vergelijkbaar was van 2008 hadden ze misschien meer verwacht dan dat ze heeft laten zien..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:51

Het is en blijft een jurysport. Iedereen stapt wel eens met een goed gevoel af en slechtere punten dan verwacht. Echter is een tweede plaats toch super netjes! Zeker gezien de tijd dat deze combinatie niet op hoog niveau heeft kunnen rijden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:18

En omdat je Anky heet, moet de jury je bovenaan zetten?
Vind het een beetje een vreemde reacite van Anky en Sjef, de vorige keer was de reactie al dat Salinero niet genoeg routine zou hebben.
Er zijn nu eenmaal weer nieuwe toppers gekomen, en tja, dan word je weleens van je troon gestoten.

kilianbh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:32

Ze waren echt heel goed, en hebben naar mijn mening ook te weinig punten gekregen. Iedereen in het stadium was verbaasd dat het niet de hoogste score van de avond was.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:01

svdijk schreef:
En omdat je Anky heet, moet de jury je bovenaan zetten?
Vind het een beetje een vreemde reacite van Anky en Sjef, de vorige keer was de reactie al dat Salinero niet genoeg routine zou hebben.
Er zijn nu eenmaal weer nieuwe toppers gekomen, en tja, dan word je weleens van je troon gestoten.

Nee dat niet, maar een 7e plaats is wel vreemd als de andere juryleden haar op de eerste plaats zetten. Ik heb de proef niet gezien, dus ik kan niet oordelen maar ze zaten kennelijk niet op 1 lijn.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 05:58

De sport is erg veranderd sinds ankys laatste toP jaren
Ze is zondermeer een fenominale amazone, echter ben ik bang dat ze "verouderd" (mbt manier van rijden) aandoet naast de nieuwste topruiters?
Hopelijk wint ze gewoon mAar er zal denk ik nog een tandje bij moeten...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:31

Ik moet ook zeggen dat ik haar er geforceerd op vond zitten, alsof ze hem vol in de hand had....... Erg onrustig met het bovenlichaam en de benen ver naar voren. Anders dan anders.
Maar de jurering was inderdaad wat vreemd. Het zij zo..