[CHIO] Tinne Vilhelmson-Silfven wint ook Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Tinne Vilhelmson-Silfven wint ook Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 22:04

* http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie / Sansje

Afbeelding
Vilhelmson & Don AurelioFoto's http://www.sjoert.com
Tinne Vilhelmson-Silfven heeft na de normale Grand Prix proef ook de kur op muziek weten te winnen tijdens het CHIO in Rotterdam. Zij wist nipt een beter resultaat neer te zetten dan Anky van Grunsven met Salinero. De Zweedse behaalde een percentage van 78.450. De score van Anky bleef steken op 78.400 procent.

De uitverkochte kur op muziek werd ademloos bekeken door het publiek op de tribune. Na haar kur kreeg Anky zelfs een staande ovatie. De koningin van de kur is bezig met een comeback en zij liet dit dan ook duidelijk zien in dit favoriete onderdeel. Of dit dan ook haar plannen voor de toekomst beïnvloedt zal blijken wanneer bondscoach Sjef Janssen zijn selectie bekend maakt. Toen er gevraagd werd naar de plannen van Anky richting Londen lachte zij enkel. Voorlopig kunnen we dus niets anders dan afwachten of gissen.

Afbeelding
Schellekens & Toots
De derde plaats in de kur op muziek was voor Imke Schellekens-Bartels die zeer tevreden was met dit resultaat. In Hoofddorp tijdens het NK dressuur stelde zij teleur. 'De piaffe wilde helemaal niet meer. Gelukkig ging dat nu alweer een stuk beter. Natuurlijk moet het nog beter, dat weet ik, maar we krijgen gelukkig onze vorm terug'. Imke is blij met haar muziek in de kur. 'Na Hoofddorp twijfelde ik. Toen vond ik het eigenlijk niet mooi. Vandaag pastte alles een stuk beter en kon ik echt op de muziek gaan rijden en ben ik er eigenlijk heel erg blij mee'.

Edward Gal viel met Glock's Undercover net buiten het podium. Waar er in eerste instantie door de commentatoren vanuit werd gegaan dat dit te wijten was aan de artistieke score, bleek dit echter toch eerder te komen door het technische gedeelte. Edward reed een kur die niet voor Undercover gemaakt is. Mocht hij geselecteerd worden om af te reizen naar Londen, dan krijgt Undercover uiteraard een eigen kur op muziek.

Uitslag:
1. Tinne Vilhelmson-Silfven, Don Auriello; 78.450
2. Anky van Grunsven, Salinero; 78.400
3. Imke Schellekens-Bartels, Hunter Douglas Toots; 77.300

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:09

dankje :D

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:27

Afbeelding

De gezellige dames die voor jullie het verslag verzorgen :D

EllyC

Re: [CHIO] Tinne Vilhelmson-Silfven wint ook Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:03

Vond de kur van Edward eentje met potentie maar paard was wat hectisch. Helaas.
Wat moest HP zijn sporen laten werken om voorwaarts te blijven. Werd er bijna boos om. Dat moet beter/vriendelijker kunnen.
Jammer van 2 fouten van Anky, heeft haar zeker de eerste plek gekost.
Kolos Toots was waanzinnig om te zien. Muziek kwam beter door dan in Hoofddorp maar hij laat gewoon nog wat dure punten liggen zoals in de piaffe.
Tinne's paard was echt een plaatje, tegen perfectie aan. Kur zelf vond ik netjes maar kreeg er geen kippenvel van.
Dan vond ik de belgische amazone Claudia Faessaert erg fijn rijden. 1 vd weinige met een open verbinding zonder constant stanggebruik. Jemig wat rijden er veel op druk.
Kur van Painted was ook goed, knap hoor van die meid.

Was overall weer een leuke avond.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:15

jury schreef:
Dan vond ik de belgische amazone Claudia Faessaert erg fijn rijden. 1 vd weinige met een open verbinding zonder constant stanggebruik. Jemig wat rijden er veel op druk.
Kur van Painted was ook goed, knap hoor van die meid.

Het lijkt vriendelijk maar is het helaas niet :n . Zij rijdt met een los-vaste verbinding. Paard krijgt continu een klap van de stang en de trens in de mond, dan weer geen verbinding en dan weer die klap in de mond enz. enz.
Degene die mij positief op viel was Patrick van der Meer. De stang had wel iets minder strak gemogen maar hij had wel een nette constante verbinding met de mond.
Wat rijdt die jongen geconcentreerd en fijn de proef door.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:18

Daar ben ik het niet mee eens. Zie liever een ophouding die doorkomt dan heel de tijd het hangen aan beide teugels. Stangteugel was ook beduidend langer dan die van de trens.
Patrick helaas gemist maar zag nog wel de uitslag dat ie met Ziggo laatste was.

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=5349
kur van anky

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:29

jury schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Zie liever een ophouding die doorkomt dan heel de tijd het hangen aan beide teugels. Stangteugel was ook beduidend langer dan die van de trens.

kur van anky

Als jij dat een ophouding noemt die door komt dan maakt ze er wel meer dan duizend in de kur.
Ik zie liever een constante (liefst lichte) druk dan dat gerommel en geklapper aan de voorkant.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 23:30

Nils_010 schreef:
[ Afbeelding ]

De gezellige dames die voor jullie het verslag verzorgen :D

Serieuze business hoor al die stukjes tikken ;)

'deinen... Korte ei of lange ij?' als de week maar lang genoeg duurt dan ga je aan steeds meer schrijfwijzes twijfelen.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:25

Was het gezellig in Alcatraz jail hihi

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 06:32

Doma_clasica schreef:
jury schreef:

kur van anky

Als jij dat een ophouding noemt die door komt dan maakt ze er wel meer dan duizend in de kur.
Ik zie liever een constante (liefst lichte) druk dan dat gerommel en geklapper aan de voorkant.

Het is bij de andere vaak niet een constante lichte druk..,, dan zie ik liever dat gerommel en geklapper en een paard dat zich niet zo opkropt in de hals!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:03

Wat mij opvalt is het juryverschil tussen de jury's bij M en E (bij de 1e 4 geplaatsten) dat liep op tot ruim 9% verschil. Dat moet toch niet kunnen.

Anky had bijvoorbeeld bij E 75% en bij M 82,375% !!
Edward bij E 73,875% en bij M 83,125% !!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:15

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:20

Dat gebeurd toch op iedere kampioenschap? verrassende uitslag..had Edward wel bij de top 3 verwacht eigenlijk.

Ine10Hercu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:34

Fijn dat Anky heeft gewonnen met Salinero.
Het is echt knap. Salinero is al 18 jaar.
Toch 2e. Ik vindt het hel knap

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:02

Ine10Hercu schreef:
Het is echt knap. Salinero is al 18 jaar.
Toch 2e. Ik vindt het hel knap

Dat zegt niks over Salinero, maar meer over de paarden die jonger zijn. :(:)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:16

Dat zegt vooral iets over de ruiters en amazones lijkt mij. ;)
Op dit niveau zou je toch ruiters en amzones mogen verwachten die hun paard fatsoenlijk kunnen rijden qua druk in de mond. Geen opgekropte paardenhalzen en ook geen klapperende bitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:26

Oei, in het verslag wordt gesproken over de comeback van Anky, maar Anky vindt zelf dat ze nooit is weggeweest en er dus geen sprake is van een herintredende Salinero :=.

Jury, dat van dat getrap tegen het paard zien we vaker en het is vooral jammer dat het gedaan wordt door ruiters die erg het systeem voorstaan waarbij gezegd wordt dat de paarden zonder voorbehoud aan de hulpen moeten zijn. Dat ze dat niet zijn, dat hebben we nu wel vaak genoeg gezien.

Karly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:05

Even Off topic, las net dat MAR niet start in Aken. MAR heeft ziekte v Pfeiffer en Toot wordt momenteel getraind door zijn vader. Volgens mij worden deze OS een Engels feestje. Voor ons komt het denk ik net allemaal te vroeg, vond de kür van Anky goed, maar ook denk ik niet meer goed genoeg voor een medaille. Toch diep respect dat ze nog steeds de "drive" kan vinden! (Kunnen onze voetballers wat van leren ;) )

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:34

...Anky & Salinero ondergewaardeerd met haar Kür (vb. E. Jean-Michel Roudier technisch 71.00(7e), artistiek 79.00(2e), Tot. 75.00(2e).) ...
wil de jury haar nog wel zien vraagt Anky zich af?

Zijn sommige leden vooringenomen en worden daar punten 'gemanipuleerd' ?
De onderlinge verschillen bij de juryleden bij dezelfde combinatie zijn naar mijn mening te groot. Ze lijken het onderling substantieel oneens.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:27

Heb echt zitten genieten van de Kür van Anky.
Vond de laatste optredens niet helemaal soepel verlopen, maar dat gaf ze zelf natuurlijk al aan.
Nu vond ik haar weer als vanouds, echt prachtig.
Ik vind persoonlijk dat ze de 1e plaats had verdiend, maar ja, het blijft een jury sport.

LYNNEM81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:34

PPPfff ik reageer nooit.. Maar wordt wel eens een beetje moe van al die mensen met hun commentaar over hoe en wat.. De meeste hebben zelfs nog nooit een fatsoenlijke Z2 proef gereden en nog nooit subtop laat staan ooit Grand-prix. Ga het maar eerst is zelf doen voordat je commentaar gaat leveren. Vanaf de kant is het allemaal zo makkelijk praten. Zo jammer dit.. :n

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 11:39

Mee eens Lynne. Diep respect voor hoe onder andere Anky (en jij trouwens ook) de paarden de baan rond weten te sturen.

@Lovely... Ik vind het zelf wel een comeback na zo'n lange blessure. Ze is toch een aardig tijdje uit beeld geweest.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:44

ik denk dat de meeste het met je eens zijn Lynne, maar we hebben het opgegeven...
Ik heb er iig van genoten gisteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:46

LYNNEM81 schreef:
PPPfff ik reageer nooit.. Maar wordt wel eens een beetje moe van al die mensen met hun commentaar over hoe en wat.. De meeste hebben zelfs nog nooit een fatsoenlijke Z2 proef gereden en nog nooit subtop laat staan ooit Grand-prix. Ga het maar eerst is zelf doen voordat je commentaar gaat leveren. Vanaf de kant is het allemaal zo makkelijk praten. Zo jammer dit.. :n

En vervolgens doe je het zelf ook ;). Je punt is helder, maar vergeet niet dat als niemand meer (terecht of onterecht) kritisch is de sport zich niet meer kan ontwikkelen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:58

grace1989 schreef:
Heb echt zitten genieten van de Kür van Anky.
Vond de laatste optredens niet helemaal soepel verlopen, maar dat gaf ze zelf natuurlijk al aan.
Nu vond ik haar weer als vanouds, echt prachtig.
Ik vind persoonlijk dat ze de 1e plaats had verdiend, maar ja, het blijft een jury sport.

Anky was absoluut top, heb adembenemend zitten kijken. Maar toch vindt ik dat Vilhelmson verdiend gewonnen heeft. Ze reed een prima kuur

Ik was gisteren voor het eerst op CHIO, erg leuk om mee te maken, maar tjonge het is daar wel zien en gezien worden hoor. Hoog balletjes gehalte.
Nog mensen naar het feest in het steudeurp geweest?