[CHIO] Basis en topsport samen in Rotterdam (sfeerimpressie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Basis en topsport samen in Rotterdam (sfeerimpressie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 12:03

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie / Sansje

Goedemiddag alweer vanuit een zonnig Rotterdam. Beter weer hadden we ons na de afgelopen toch wat regenachtige dagen niet kunnen wensen. Na veel regen komt dus echt zonneschijn. Vandaag is de dag van de grote wissel. Bonechi_ is er helaas de rest van het weekeind niet meer bij, maar we hebben een waardig vervanger gevonden in bokker Marley. De verslaggeving gaat dus gewoon onveranderd door.

Voor Sansje begon de dag vanmorgen al vroeg. Al rond acht uur op stal om eigen paard van een schone stal te voorzien, even wat beweging te geven en snel op de wei te zetten. Vervolgens het bos in voor de Zuid Holland cup. Tijdens deze wedstrijd rijden ruiters uit de basissport van acht verenigingen die zich geselecteerd hebben een verenigingscompetitie. Tijdens deze competitie komt mijn de vereniging aan start, namelijk RSV De Hoge Devel. Altijd leuk om die even aan te gaan moedigen. Ook 'surrogaatzusje' Emily moest starten. Emily is de dochter van een vriendin van mij (en tevens bokker supersonny) en een van de gelukkigen die zich voor haar vereniging de Develruiters heeft weten te selecteren voor deze mooie dag. Het is een soort traditie dat we zo veel als mogelijk met elkaar mee gaan op wedstrijd en deze wedstrijd wilde ik dan ook niet missen. Daarom vanmorgen een dubbelfunctie: groom en stukkiestikker. Ondanks de zenuwen, het is toch allemaal wel erg spannend om op het CHIO te mogen rijden, heeft ze een nette proef neergezet. Helaas wat foutjes, maar ik kan van zo'n ervaring alleen maar dromen. Dus is deze nepzus hartstikke trots. Voorlopig gaat geheel naar verwachting RV Oud-Beijerland aan de leiding. De beide dames die voor deze vereniging in het M1 uitkwamen, hebben de lat huizenhoog gelegd. We zijn benieuwd of iemand hier nog bij in de buurt kan komen.

Afbeelding

Inmiddels is ook Marley aangeschoven. Vanmiddag zullen we vooral wat springrubrieken gaan bekijken en houden we jullie uiteraard op de hoogte van de uitslagen. Vanavond staat de kur op muziek op het programma. Hiervan openen we weer een topic waarin jullie live mee kunnen praten over de kur. Jullie commentaar is hier van harte welkom.

UPDATE

Nadat we zojuist genoten hebben van de springruiters in de OSeven prijs hebben we een rondje langs de verschillende kraampjes gemaakt. Er is werkelijk van alles wat. Borstels voor een paar euro, maar ook een schattig roze leren jasje waarvan we niet eens naar de prijs hebben durven kijken. Het bijpassende sjaaltje was in ieder geval al 120 euro. Laten we zeggen; iets boven ons budget.

Net zo divers als de kraampjes zijn de accenten hier... En dat heeft niets te maken met de windstreken waar de bezoekers vandaan komen. Zo hebben we regelmatig het studente accent gehoord, maar ook het accent speciaal voor mensen met geld. Ik denk dat jullie je hier allemaal wel een voorstelling van kunnen maken. Als je het nog niet had gezien aan de vaak overduidelijke manier van kleden, dan hoor je het zeker wel. Een tikkie meer aardappel in de keel, net wat meer 'errrrr' en je bent al een heel eind.

Overigens doen de springruiters van het Nederlandse team het beter dan de gemiddelde voetballer van het Nederlands elftal. Of ze zijn in ieder geval een stuk sportiever. Ook zij presteerden onder de maat gisteren in de landenwedstrijd, waar zij teleurstellend een na laatste werden en bovendien hun koppositie in de competitie uit handen gaven aan de Duitsers. Anders dan de voetballers, laten zij zich niet kennen en delen wel handtekeningen uit aan de aanwezige jeugd. Helemaal leuk, want dat zorgt voor extra enthousiasme op de tribune. Zo hoorden wij vanmiddag naast ons 'deze moet winnen mam, daarvan kreeg ik een handtekening'. En zo hoort het ook!

Op dit moment is het Rabobank kampioenschap van Rotterdam bezig. Veel grote namen komen aan start. De komende uren genieten wij dus rustig van de internationale springsport. Niet echt onze tak van de paardensport, maar wie weet leren we weer wat meer als we goed opletten.

UPDATE

De magen zijn weer gevuld. Heel verantwoord patatjes, maar dat mag de pret niet drukken. Inmiddels half meegekregen welke verenigingen door zijn naar de finale van de zuid Holland cup dressuur. Helaas hoeft zowel De hoge Devel als de Develruiters morgen niet meer te starten. Morgen dus geen dubbelfunctie meer, niet meer groomen. Alleen voor jullie stukken schrijven.

Door ale drukte heen hebben we een plaatsje kunnen veroveren op de perstribune. We zitten nu nog achter een tafeltje. Hopelijk blijft dat zo, want dat is met typen toch wel erg handig. Zometeen begint de masterclass met de tuigpaarden. Niet echt mijn ding, maar meestal is het wel een onderdeel wat het publiek goed kan waarderen. Zojuist gaf een kenner op het gebied van tuigpaarden een interview. De interviewer was denk ik bang dat de meneer niet zou begrijpen dat hij in de microfoon moest praten. Zo dicht hield hij de microfoon bij de beste man.

Daarna begint de kur. Eerst van de inter I en daarna van de grand prix. Hierover houden we jullie in het speciale topic daarover op de hoogte. Na de kur duiken we nog even het stroodorp in. Meestal is dat een garantie voor leuke belevenissen. Hierover morgen meer. :))

SuperSonny

Re: [CHIO] Basis en topsport samen in Rotterdam (sfeerimpressie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:53

Sans hartstikke bedankt voor het supergroomen! Het was onwijs gaaf hier mee te mogen rijden, wij zijn trots op onze kanjer die ondanks de spanning van zijn vrouwtje onverstoorbaar zijn stinkende best heeft gedaan, uiteraard ook supertrots op kindlief!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:06

En op dit moment is mijn fokprodukt in de ring!
Ik kan er zelf helaas niet bij aanwezig zijn dus graag even verslag van jullie hoe ie het gedaan heeft zometeen :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:55

Het zou leuk zijn om een verslag te lezen van de zuid-holland cup! Ik ben benieuwd hoe Sanne rijd met de super knappe Abel

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 13:57

covergirl schreef:
Ik kan er zelf helaas niet bij aanwezig zijn dus graag even verslag van jullie hoe ie het gedaan heeft zometeen :D

En wie is dat dan?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 13:57

DaisyB94 schreef:
Het zou leuk zijn om een verslag te lezen van de zuid-holland cup! Ik ben benieuwd hoe Sanne rijd met de super knappe Abel

Sanne en Abel gaan het ongetwijfeld weer super doen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 14:13

Nadat we zojuist genoten hebben van de springruiters in de OSeven prijs hebben we een rondje langs de verschillende kraampjes gemaakt. Er is werkelijk van alles wat. Borstels voor een paar euro, maar ook een schattig roze leren jasje waarvan we niet eens naar de prijs hebben durven kijken. Het bijpassende sjaaltje was in ieder geval al 120 euro. Laten we zeggen; iets boven ons budget.

Net zo divers als de kraampjes zijn de accenten hier... En dat heeft niets te maken met de windstreken waar de bezoekers vandaan komen. Zo hebben we regelmatig het studente accent gehoord, maar ook het accent speciaal voor mensen met geld. Ik denk dat jullie je hier allemaal wel een voorstelling van kunnen maken. Als je het nog niet had gezien aan de vaak overduidelijke manier van kleden, dan hoor je het zeker wel. Een tikkie meer aardappel in de keel, net wat meer 'errrrr' en je bent al een heel eind.

Overigens doen de springruiters van het Nederlandse team het beter dan de gemiddelde voetballer van het Nederlands elftal. Of ze zijn in ieder geval een stuk sportiever. Ook zij presteerden onder de maat gisteren in de landenwedstrijd, waar zij teleurstellend een na laatste werden en bovendien hun koppositie in de competitie uit handen gaven aan de Duitsers. Anders dan de voetballers, laten zij zich niet kennen en delen wel handtekeningen uit aan de aanwezige jeugd. Helemaal leuk, want dat zorgt voor extra enthousiasme op de tribune. Zo hoorden wij vanmiddag naast ons 'deze moet winnen mam, daarvan kreeg ik een handtekening'. En zo hoort het ook!

Op dit moment is het Rabobank kampioenschap van Rotterdam bezig. Veel grote namen komen aan start. De komende uren genieten wij dus rustig van de internationale springsport. Niet echt onze tak van de paardensport, maar wie weet leren we weer wat meer als we goed opletten.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:44

Sansje schreef:
covergirl schreef:

En wie is dat dan?

Armani van Jeroen Hamelink

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 14:50

Die hebben we gezien. Had wat last van spanning, vond de zijde langs de tribune wat eng. Daardoor wat foutjes, maar Jeroen loste het mooi op. Wel een heel aansprekend dier, dus gefeliciteerd met je fokresultaat! Kan fijn bewegen. Score weet ik niet helemaal zeker meer. Ik dacht 62/63%

CeesKoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:12

Sanne gaat het weer heel goed doen. let maar op

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:01

Heyyyyy leuk..Emily op de hoofdpagina..
Hoe heeft ze gereden?? *\o/* *\o/* *\o/*

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:10

Sansje schreef:
Die hebben we gezien. Had wat last van spanning, vond de zijde langs de tribune wat eng. Daardoor wat foutjes, maar Jeroen loste het mooi op. Wel een heel aansprekend dier, dus gefeliciteerd met je fokresultaat! Kan fijn bewegen. Score weet ik niet helemaal zeker meer. Ik dacht 62/63%

Dat heb je goed gedacht :j
Ja, is een fijn paard maar wel een stresskip, moet echt nog veel ervaring opdoen in dit soort entourages.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 19:16

Alles wat daarvoor nodig is, is een beetje tijd. Lijkt me een goed paard voor de toekomst

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:55

En morgen in de herkansing! Leuk! :j