[CHIO] Revanche voor Patrick Kittel in Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

[CHIO] Revanche voor Patrick Kittel in Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 14:50

Nieuwsredactie/ Bonechi_ & Sansje

Afbeelding
Kittel & Scandic
Zojuist is de Grand Prix Special verreden. Alle Nederlandse combinaties kwamen gisteren aan de start, wat resulteerde in winst voor Patrick van der Meer. Vandaag werd de Grand Prix gewonnen door Patrick Kittel. De Zweed kon gisteren tijdens de Grand Prix de goedgekeurde hengst Scandic niet bij de les houden. Hierdoor slopen grote fouten in zijn proef en vielen de punten wat tegen.

In het Interchem Stadion waren de weersomstandigheden waren vandaag gunstiger dan gisteren. De bospiste van het CHIO ligt er prachtig bij, maar is voor veel paarden toch wel wat spannend. Het publiek zit dicht op de ring, je hoort bijna elke zucht en er valt veel te zien. Dit leidde bij veel combinaties tot storingen of schoonheidsfoutjes. Patrick Kittel reed een keurige proef en won met een score van ruim 74 procent. Dit ondanks een paar galopsprongen in de uitgestrekte draf. Anne van Olst werd tweede met Exquis Taikoen met een vrijwel foutloze proef. De Engelsman Michael Eilberg reed zijn schimmel Half Moon Delphi naar de derde plek. Ook sommige ruiters lijken last van de spanning te hebben. De spanjaard Ignacio Rambla reed verkeerd en zelfs na uitleg van de hoofdjury kon hij moeilijk de juiste lijn vinden.

De ruiters uit het Nederlandse Team kwamen vandaag niet aan start. Zij rijden morgen individueel de kur op muziek.

magic_lover

Re: [CHIO] Revanche voor Patrick Kittel in Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:42

Super van Patrik!! Knappe Scandic!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:07

Super!

jammer dat de afstand ring-tribunes wat aan de krappe kant is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:22

Dat is mooi, want hij kwam gisteren niet echt uit de verf. De Interchempiste heeft allerlei voor-en nadelen, maar allure heeft het zeker niet.

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:10

goed gedaan patrick, de bondscoach kan m.i. niet meer langs jou heen. Een uitzending naar de OS in Londen lijkt me logisch toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:24

judith15 schreef:
goed gedaan patrick, de bondscoach kan m.i. niet meer langs jou heen. Een uitzending naar de OS in Londen lijkt me logisch toch?

Ehm... dit is een Zweed...
Onderaan het nieuwsbericht staat dat de Nederlandse combinaties morgen in de kür aan de start komen...

Edit: Met deze Zweed zou het Nederlandse team wel een boost krijgen overigens :D Maar beetje te laat om te naturaliseren, zo'n vier weken voor de Olympische Spelen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:53

super! ik baalde gisteren ze dat ze die punten lieten liggen, want als combi kunnen ze het gewoon! :j *\o/*

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:18

Ik denk dat men dacht dat het ook over Patrick van der Meer ging, die wordt ook in het openingsstuk genoemd! En die zou hoog op het lijstje van de bondscoach moeten staan! Patrick en Uzzo zijn fantastisch!
Patrick Kittel natuurlijk ook. Heeft hij in NL geleerd....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:18

Ik hoop dat Patrick vd Meer naar Aken wordt uitgezonden, pas dan kun je werkelijk zien of hij tegen de druk bestand is, want het is een heel andere druk als "underdog" mee te doen op een NK of driesterren GP terwijl de ogen op anderen gericht zijn, of om werkelijk diegene te zijn waar iedereen mee rekening houdt in een internationaal kampioenschap. Dan kan je alleen nog maar falen, tot nog toe had hij niets te verliezen.
Dus ik hoop dat hij die kans krijgt, en dan zullen we zien of hij het waarmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:31

HF, dat ben ik met je eens en zeker voor het team maakt het erg veel uit waar de ervaring uit bestaat en dan gaat het niet alleen om paardrijden. Maar voor iedereen is er ooit een eerste keer geweest.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:10

Klopt, en je ziet dat sommige mensen na die eerste keer wel altijd in the picture blijven en anderen toch niet tegen die druk bestand blijken. Dus ik hoop voor Patrick dat hij tot de eerste groep behoort! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:03

HF, Patrick kan ook mee als individuele ruiter. Als ik het goed begrepen heb, gaan er 3 voor het team en eentje voor zichzelf. Laten we eerst maar eens afwachten of Parzival mee gaat. Imke en Toots lijken mij ook wel een heldere keuze aangezien Toots bij de internationale jury's goed in de smaak valt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:08

Klopt, maar we hebben in principe al vier man met Adelinde, Edward, Imke en Anky, dus als één van deze thuis moet blijven vind ik wel dat Patrick zich eerst echt moet bewijzen in een internationaal veld zoals Aken op CDIO niveau, zoals Imke met Toots al in Engeland bewezen heeft internationaal idd goed te scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:13

Aken is inderdaad een goede test. Het wordt voor Sjef in elk geval een boel gereken om te zien wie samen het beste resultaat geven in de GP + GPS. Voor Parzival houd ik mijn fingers crossed in elk geval.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:18

Ik ben er bang voor, hoop dat er niets aan de hand is maar in Den Bosch zag hij er echt niet fit uit en vrees dus dat we het wel eens zonder Adelinde zouden kunnen moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:24

Het is niet te hopen, maar volgende week weten we meer. Hoe dan ook zijn onze medaillekansen niet zo groot en zou het dus helemaal niet zo erg zijn om een nieuwe combinatie mee te nemen ;).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:01

Ben ik met je eens, momenteel kun je beter shooting stars meenemen en ervaring laten opdoen, want kans op goud maken we toch niet. Alhoewel als Totilas niet meedoet de andere medailles wel nog zouden kunnen. Ik ga ff een Engels tshirt kopen.... ;) Always support the winning team! hahaha