[CHIO] Patrick van der Meer 'best of the rest' in GP Special

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Patrick van der Meer 'best of the rest' in GP Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:12

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie / Sansje

Afbeelding
Van der Meer & Uzzo
Foto: http://www.sjoert.com
Tot aan de pauze bleef het redelijk droog tijdens de GP special op donderdagavond in de Interchem piste. Na de pauze, toen vrijwel alle Nederlanders aan start kwamen in de driesterrenrubriek, zat het weer minder mee. Het voorspelde noodweer met hagel, onweer en windstoten bleef nog uit, maar het begon wel flink te regenen in Rotterdam. Aangezien de tribunes niet overdekt zijn, zorgde dit voor een extra handicap voor de ruiters en hun paarden. Een groot aantal paraplu's werd opgestoken en dit zorgde voor een kleurige zee aan kijkerigheden. Toch wisten de meeste ruiters hun paarden goed bij de les te houden. Het aantal storingen als gevolg van de regenachtige weersomstandigheden was dan ook minimaal.

De Grand Prix special staat bekend om zijn zwaardere moeilijkheidsgraad doordat de oefeningen elkaar sneller opvolgen en meer van de combinatie vergen. Ook in deze proef bleek Patrick van der Meer in goede vorm. Helaas sloop een grote fout in de wissels om de pas op de AC-lijn, maar deze fout had niet tot gevolg dat hij een andere combinatie in het klassement voor moest laten gaan. Nadat hij woensdag al de gewone Grand Prix op zijn naam wist te schrijven met ruim vijf procent verschil ten opzichte van de nummer twee, wist hij ook de Grand Prix special met de Lancet-nakomeling Uzzo te winnen. Met een score van 74.822 was hij te sterk voor de rest van het deelnemersveld. Op de tweede plaats eindigde Edward Gal met Blue Hors Romanov. Het brons was voor Hubertus Schmidt.

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud & Donna Silver
Hans Peter Minderhoud moest met Donna Silver genoegen nemen met een 10e plaats. De sympatieke merrie wilde niet fijn piafferen en in de serie wissels sloop een dure fout. De Rotterdamse Danielle Heijkoop zette met Siro een knappe prestatie neer. Ze reed een stabiele proef, waarmee ze aan de wereld heeft laten zien dat ze een factor is om rekening mee te houden voor de toekomst. Deze proef werd beloond met een zesde plaats en een score van 69.733. De rubriek werd in de stromende regen afgesloten door Hubertus Schmidt, die heeft laten zien over een grote portie doorzettingsvermogen te bezitten door zijn proef met een zeer gespannen Bukowski toch uit te rijden. Het luidste applaus was ondanks de leeggestroomde tribune dan ook voor hem. Dat hij ook een gezonde dosis humor bezit, bleek toen hij in de stromende regen zijn hoed afnam en een gebaar richting de hemel maakte.

Morgen rijden de ruiters die geselecteerd waren voor de landenwedstrijd de Grand Prix Special. Daarvan ook verslag op bokt!

Uitslag:
1. Patrick van der Meer, Uzzo; 74.822
2. Edward Gal, Blue Hors Romanov; 73.168
3. Hubertus Schmidt, Bukowski; 71.844
Laatst bijgewerkt door Bonechi_ op 21-06-12 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

FriesWytske

Re: [CHIO] Patrick van der Meer best of the rest tijdens GPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:19

Volgens mij is het nog steeds donderdag.

Super voor hem.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:21

FriesWytske schreef:
Volgens mij is het nog steeds donderdag.

Super voor hem.

Dank. Lange dag... Haha en brainfreeze doordat we net compleet verzopen zijn. Tot op het bot. Kkkkkoud nu

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:23

En best of the rest is volgens mij dat je tweede bent, niet eerste... Wel super voor Patrick en bedankt voor de liveverslagen!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:27

In dit geval betekent het dat hij het beste is van de 'mindere rubriek'. Hoewel dat voor hem haast niet opgaat aangezien hij in de GP een betere score heeft gereden dan menig ruiter in de vijfsterrenrubriek. Of dat ook zal gelden voor de GPS moet morgen blijken.

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:33

o, ok, nu snap ik het :). Ben benieuwd naar morgen!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:13

Het is wel een heeeeel mooi plaatje om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:19

Ik hoop dat hij mee mag naar de OS. :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:20

Sansje schreef:
In dit geval betekent het dat hij het beste is van de 'mindere rubriek'. Hoewel dat voor hem haast niet opgaat aangezien hij in de GP een betere score heeft gereden dan menig ruiter in de vijfsterrenrubriek. Of dat ook zal gelden voor de GPS moet morgen blijken.

Volgens mij heeft Patrick de hoogste score in de grand prix gereden van zowel 3* gr.prix als de 5* gr.prix. En dat met dezelfde juryleden op dezelfde plaats om de ring.
Gewoon de beste dus, ipv beter dan menig ruiter in de 5* grand prix.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:22

Ik heb even twee foto's toegevoegd :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 21:26

CharleyT schreef:
Sansje schreef:

Volgens mij heeft Patrick de hoogste score in de grand prix gereden van zowel 3* gr.prix als de 5* gr.prix. En dat met dezelfde juryleden op dezelfde plaats om de ring.
Gewoon de beste dus, ipv beter dan menig ruiter in de 5* grand prix.

Volgens mij niet. Ik dacht dat de Zweedse Tinne Vilhemson-Silfven boven hem zat, maar het scheelde idd erg weinig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:31

Je hebt gelijk, ik heb alleen vergeleken met de scores van het nederlandse team. :) Zie hem graag naar londen gaan , vandaar mijn focus op de andere nederlanders. Excuus.

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 21:34

CharleyT schreef:
Je hebt gelijk, ik heb alleen vergeleken met de scores van het nederlandse team. :) Zie hem graag naar londen gaan , vandaar mijn focus op de andere nederlanders. Excuus.

En daarin ben ik het volledig met je eens :)

koenborias

Re: [CHIO] Patrick van der Meer best of rest tijdens GP Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:59

Vol lof over deze combinatie: verdiende Olympische ticket!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:00

koenborias schreef:
Vol lof over deze combinatie: verdiende Olympische ticket!!

Hij heeft hem nog niet. Maar hij heeft wel bewezen dat hij een kandidaat is :)

angeliquer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:11

vind dat die titel wel aangepast mag worden ... Hoezo best of de rest ? Hij heeft een topprestatie geleverd door eerste te worden in de special en gister hoogste punten van de Nederlandse ruiters...Het is meer the best of all :-)))

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:18

angeliquer schreef:
vind dat die titel wel aangepast mag worden ... Hoezo best of de rest ? Hij heeft een topprestatie geleverd door eerste te worden in de special en gister hoogste punten van de Nederlandse ruiters...Het is meer the best of all :-)))

Het is nu eenmaal zo dat deze categorie opgedeeld is in de ' top' combinaties die geselecteerd zijn voor de landenwedstrijd en de ' rest'. Het klopt inderdaad dat Patrick het bijzonder goed doet in deze categorie, zelfs beter dan vele ruiters in de ' top' categorie. Dat vinden wij net zo top als vele anderen, de titel is ook zeker niet negatief bedoeld!
Ik zal ' ' plaatsen om te nuanceren. Morgen zullen we kijken hoe de top het doet in de GPS en zeker de vergelijking maken!

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:21

angeliquer schreef:

Hoezeer ik je redenering ook kan volgen en ook vind dat Patrick het meer dan super gedaan heeft... Feit blijft dat hij in een andere rubriek rijdt, met een eigen klassement. Ook al zitten er dezelfde juryleden. In deze rubriek zit 'the rest' en deze rubriek heeft hij gewonnen. Als hij mee had gedaan in de vijfsterren had hij inderdaad hoge ogen gegooid en ja dat is iets om heel trots op te zijn, maar helaas startte hij niet in deze rubriek.

*edit* Beetje zelfde post als Bonechi_... Maar idd niet negatief bedoeld.

angeliquer

Re: [CHIO] Patrick van der Meer 'best of the rest' in GP Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:29

Top Bonechi !! idd Sansje dat is ook zo en wellicht vraagt de bondscoach hem de volgende keer nu wel ;-)

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:33

Hij heeft iig bewezen dat hij er ook nog is en afgedwongen hem als serieuze kandidaat te overwegen :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 04:05

Iemand weleens gezien hoe deze meneer in de losrijbaan rijdt,moet je eens gaan bekijken en daarna hoe hij de piste inkomt,daarna ben ik nog een keer benieuwd naar jullie reactie's of die alsnog zo lovend zijn!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:14

Is er nu geen Kur voor de groep van Patrick?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:41

Paddenpad schreef:
Iemand weleens gezien hoe deze meneer in de losrijbaan rijdt,moet je eens gaan bekijken en daarna hoe hij de piste inkomt,daarna ben ik nog een keer benieuwd naar jullie reactie's of die alsnog zo lovend zijn!!

Tja, en toch doet dat er niet toe. De jury neemt het losrijden niet mee in zijn of haar overweging bij het geven van punten. Soms wel eens jammer dat dat niet meegewogen wordt, maar het is nu eenmaal zo. Dus een zinloze opmerking wat mij betreft.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:06

Afbeelding
Moest toch even goed kijken wat deze dressuurruiter op zijn springpaard deed. :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:20

Schmidt, wat een vakman...
Z'n hoeveelste paard op GP niveau zou dit nu zijn?