Eurocommerce Zürich naar Tsjechië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eurocommerce Zürich naar Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:24

www.horsetelex.nl

De KWPN-hengst Eurocommerce Zurich (v. Berlin), de kampioen van de KWPN-hengstenkeuring 2007, is verkocht naar Tsjechië. De nieuwe amazone is een young rider.

Meerdere Eurocommerce-ruiters hebben geprobeerd om van de hengst met de 'X-factor', zoals de jury destijds de kampioen van de keuring omschreef, een bruikbaar springpaard te maken. Maar zijn instelling zat de hengst daarbij in de weg.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:25

Wat was zijn probleem dan van die hengst als niemand die kan rijden? Is trouwens ook meestgevraagd hengst voor de fokkerij?

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:01

Zurich was allang geen veelgevraagde hengst meer. Deze verkoop is voor mij geen verrassing.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:26

De Jury van het KWPN zit er wel vaker naast. 8-)

Prima gedaan deze verkoop

Quinn

Re: Eurocommerce Zürich naar Tsjechië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:39

Jammer. Was een mooi dier om te zien. Als hij inderdaad zo lastig is en de euro's zijn goed die zij bieden dan geef ik eurocommerce groot geijk.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:45

Senja_x schreef:

Amen. Het ultieme voorbeeld van "de" kwpn selectie.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:51

Ik denk dat het KWPN het niet zo slecht doet met het selecteren van hengsten als je ziet hoe goed de KWPNers het in de sport doen.
Het blijft natuurlijk wel mensenwerk en die kunnen ook fouten maken. Beetje kortzichtig om het zo te beoordelen.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:53

Mag ik vragen wat het probleem was van Zurich? Die springt niet meer goed ofwa?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:55

Senja_x schreef:

Wil degene die altijd van een jong paard kan zien of het een internationale topper wordt of niet zich bij mij melden, dan gaan we samen in de springpaarden handel.
Het is altijd makkelijk om de jury af te kraken. Als je het beter weet moet je je er voor aanmelden!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:56

Dakario schreef:

Maar zijn instelling zat de hengst daarbij in de weg saat hierboven, zal wel een luie trapzak zijn dus

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:57

Dakario schreef:

Zover ik weet, stopt die nogal snel en vies. Wil dus niet echt springen. Echt jammer, het is een plaatje om te zien.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:57

juliomariner schreef:
Senja_x schreef:

Wil degene die altijd van een jong paard kan zien of het een internationale topper wordt of niet zich bij mij melden, dan gaan we samen in de springpaarden handel.
Het is altijd makkelijk om de jury af te kraken. Als je het beter weet moet je je er voor aanmelden!

Amen :j

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:59

de beste stuurlui hebben geen vaarbewijs *\o/*

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:00

Senja_x schreef:

De jury van het KWPN heeft niks met de opleiding van de hengst van doen verder ;)
als je ziet wat dat dier als 3/4 jarige aan shows etc. heeft moeten lopen.... (en ja, daar moest hij iedere keer weer "knallen" ) voor de dekkingen die hij toen kreeg, wie weet was het geestelijk wel teveel voor hem, en eenmaal in de staak, zie dat er maar eens uit te krijgen.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik fan ben van hem en hem een goed paard vind hoor.
Maar als voorbeeld dressuurpaard Uptown (sandreo, Florencio), ook uit de sport gehaald vanwege "lastige" karakters....moesten ook veel te veel doen op jonge leeftijd, de ene kan er wel tegen, de andere niet.
Bij een paard moet alles kloppen en op het juiste moment komen. Als Hickstead in zijn jonge jaren niet bij Arnold Boerenkamps had gestaan, wie weet waar hij geeindigd was (waarschijnlijk ook olympiade, maar dan als knakwordt)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:33

misschien heeft ie gewoon toch net dat laatste stukje vechtlust of vermogen niet. Of hij is gewoon al overtraind, dekkingen lopen terug, eurocommerce verkoopt sowieso al heel veel paarden, en als ze daar nu dan nog redelijk wat geld voor krijgen, tja dan zou ik hem ook verkopen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:53

muc schreef:
Ik denk dat het KWPN het niet zo slecht doet met het selecteren van hengsten als je ziet hoe goed de KWPNers het in de sport doen.
Het blijft natuurlijk wel mensenwerk en die kunnen ook fouten maken. Beetje kortzichtig om het zo te beoordelen.

Kijk maar eens hoeveel er als 3j goedgekeurd worden en daadwerkelijk iets presteren (en dan niet een keer goed hengstencomp maar die met hun 10-12-15 nog topsport doen of veel betekenem in fokkerij.... Mijn ervaring is (vs hengsten die ze achteraf
Goed gaan keuren en soms zelfs als 3j afgekeurd hebben) dat dat miet zo bijster bijzonder is...
Bovendien vind ik het dan weer kortzichtig om een hengst helemaal de hemel in te prijzen zonder iets te presteren als leuk losspringen... Wees dan bescheiden maar daar ontbreekt het nog beetje aam bij kwpn.
Maargoed dit is hele andere discussie.
Stiekem wel blij dat hij weg is wamt de nafok die ik heb gezien stelde ook niet veel voor.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:08

Sky as, Florencio is niet uit de sport door karakter volgens mij... ff offtopic

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:48

waarom zijn die toppers (niet alleen de dressuurpaarden hoor!) dan wel allemaal "verdwenen" ..... een hengst die zelf nog niet heel veel in de sport bewezen heeft uit de sport halen omdat het karakter niet meewerkt is natuurlijk niet zo commercieel, want dan weet je gewoon dat de dekkingen ook terug gaan lopen. Dus dan is een blessure soms handiger dan uit de sport wegens karakter. (ik zeg niet dat dit bij Florencio zo is, want dat weet ik niet, maar van Uptown weet ik het wel. Hiermee doel ik alleen op dat wij als buitenstaanders natuurlijk niet altijd het hele verhaal krijgen)
Gribaldi zelf is ook niet met pensioen gegaan omdat hij lichamelijk niet meer kon of een blessure had..... (die ging volgens mij zelfs nog tijdens zijn laatste wedstrijd in de staak, maar die had zichzelf al bewezen, en met een totilas als nakomeling hoef je niet bang te zijn dat de dekkingen terug gaan lopen)

Hickstead is als jong paard ook afgewezen, zelfde als Plot Blue en nog meer hengsten, dus KWPN verkijkt zich zeker wel eens

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:54

Sky_as maar nu staan hikstead en plot wel voorop kwpn site als "de vertegenwoordigers" van het kwpn em dat stoot mij dus erg tegen borst gaan lopen pronken met hengstem die amderen wel ontdekt hebben sie ze zelf eerst aan de kant hebben gezet

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:09

jeps ;) ben ik ook met je eens....maar ik vind niet dat je het KWPN de schuld kunt geven van een dier die ze goedkeuren en die het later toch niet gaat doen, het is ook een combinatie van opleiding en alles op het juiste tijd en juiste plaats doen.

En daarbij niet vergetend, dat een goed sportpaard, niet per se een goed vaderdier is. En bij hengsten die je goedkeurt, probeer je ook "vaderdieren" goed te keuren, en in dat opzicht, kan ik me wel voorstellen dat ze hickstead toendertijd hebben laten staan....
Ze proberen zo compleet mogelijke hengsten goed te keuren... en als je er 200-300 onder je neus krijgt, kan het altijd zijn dat je paarden door laat die het net niet zijn (maar gewoon een goede training hebben gehad en daardoor beter springen) of paarden eruit gooit die gewoon een slechte dag hadden. (niet vergeten dat Hickstead ook niet het aller allerbeste en interessantste gefokt is).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:58

Ashley5760 schreef:
Sky_as maar nu staan hikstead en plot wel voorop kwpn site als "de vertegenwoordigers" van het kwpn em dat stoot mij dus erg tegen borst gaan lopen pronken met hengstem die amderen wel ontdekt hebben sie ze zelf eerst aan de kant hebben gezet

Ze houden de normen voor jonge paarden aan en dat kan later nog alle kanten op. Het KWPN echter heeft een zeer ruime goedkeuringsprocedure, waardoor hengsten die zich revancheren alsnog goedgekeurd kunnen worden
Het legt de fokkerij geen windeieren gezien de hoeveelheid KWPN gefokte paarden die in de top van de internationale sport de dienst uitmaken

Ik zie eigenlijk niet waarom jouw borst daar pijn van moet doen of het moet gewone ordinaire jaloezie zijn.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:42

Ff offtopic:

Maar tis bekend dat Sandreo niet genoeg talrnt had, dat Florencio net het laatste stapje naar de grand prix niet trok, uptown eerst overnomen, maar die loopt nu toch echt de einers, passage en piaffe!

Vind juist dat het KWPN en de eigenaren over het algemeen heel open zijn met alle nakomelingen rapporten en redenen waarom een hengst verkocht wordt of terug getrokken.

En helemaal als je ipv verhalen van het internet gewoon de eigenaar opbelt of mailt!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:44

Sarabande ik ben geen stamboek dus jaloezie is geen spraken.
As I said. Het stoot mij tegen de borst dat ze gaan promoten en hoog van de toren blazen met "hun" hengsten die ze zelf afgewezen hebben (dit is er niet 1) en die een ander stamboek heeft ontdekt/erkend maar vervolgens gaat het kwpn er met de eer van door om zo maar te zeggen.
Prima moeten ze zelf weten maar ken inmiddels heel wat fokkers (ook door vele andere dingen met stamboek) die er voor bedanken of minderen.
Ik zeg nergens dat het kwpn een slecht stamboek is/slechte paarden geeft. Wel dat ze gerust wat meer bescheiden zouden mogen zijn, dat zou ze ook meer sieren.

Mbt selecties etc kunnen we ellen lange discussies voeren over dierenwelzijn naamsbekendheid en de voordelen ervan maar dat doen we misschien maar in ander topic ;).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:04

Ashley5760 schreef:
Sarabande ik ben geen stamboek dus jaloezie is geen spraken.
As I said. Het stoot mij tegen de borst dat ze gaan promoten en hoog van de toren blazen met "hun" hengsten die ze zelf afgewezen hebben (dit is er niet 1) en die een ander stamboek heeft ontdekt/erkend maar vervolgens gaat het kwpn er met de eer van door om zo maar te zeggen.
Prima moeten ze zelf weten maar ken inmiddels heel wat fokkers (ook door vele andere dingen met stamboek) die er voor bedanken of minderen.
Ik zeg nergens dat het kwpn een slecht stamboek is/slechte paarden geeft. Wel dat ze gerust wat meer bescheiden zouden mogen zijn, dat zou ze ook meer sieren.

Mbt selecties etc kunnen we ellen lange discussies voeren over dierenwelzijn naamsbekendheid en de voordelen ervan maar dat doen we misschien maar in ander topic ;).

Die hengsten zijn toch KWPN gefokt, dus wat is je punt

Willem47

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 01:54

Sky_As schreef:
Senja_x schreef:

De jury van het KWPN heeft niks met de opleiding van de hengst van doen verder ;)
als je ziet wat dat dier als 3/4 jarige aan shows etc. heeft moeten lopen.... (en ja, daar moest hij iedere keer weer "knallen" ) voor de dekkingen die hij toen kreeg, wie weet was het geestelijk wel teveel voor hem, en eenmaal in de staak, zie dat er maar eens uit te krijgen.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik fan ben van hem en hem een goed paard vind hoor.
Maar als voorbeeld dressuurpaard Uptown (sandreo, Florencio), ook uit de sport gehaald vanwege "lastige" karakters....moesten ook veel te veel doen op jonge leeftijd, de ene kan er wel tegen, de andere niet.
Bij een paard moet alles kloppen en op het juiste moment komen. Als Hickstead in zijn jonge jaren niet bij Arnold Boerenkamps had gestaan, wie weet waar hij geeindigd was (waarschijnlijk ook olympiade, maar dan als knakwordt)

Uptown liep tijdens de verrichting al kreupel, maar daar werd niets van gezegd. Florencio heeft een verkocht onderzoek gedaan, dus daar kan het kwpn niets aan doen.

Zurich gaf gewoon eerste klas zeperds en die moet zo snel mogelijk de fokkerij uitgehaald worden voor hij echt een slechte naam krijgt.