Joyce van der Kuilen KNHS kampioen eventing pony’s

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Joyce van der Kuilen KNHS kampioen eventing pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:46

http://www.knhs.nl

Op zaterdag 16 juni werd op de terreinen van het Zuid-Hollandse recreatieterrein Vlietland het KNHS kampioenschap eventing voor pony’s verreden. In de zwaarste klasse, die tevens een observatiewedstrijd was voor bondscoach Martin Lips, ging de winst naar Joyce van der Kuilen met Regent des Mauvis.

Achter Van der Kuilen eindigde Nina Knape als tweede met Anydale Forpleasure voor Milou de Haan en Veenstra’s Vip. Bondscoach Martin Lips was bijzonder te spreken over de prestaties van de top drie die ook zijn aangewezen voor het komende Europees Kampioenschap in Fontainebleau.
“Deze combinaties heb ik aangewezen voor het EK. Het is voor alle drie pony’s hun eerste internationale kampioenschap. Maar we hebben ze de laatste tijd echt goed getest. Het zijn hele goede combinaties met bijzonder kwaliteitsvolle pony’s. Ik heb er hele goede verwachtingen van voor Fontainebleau. We mogen dit jaar met vijf combinaties. De twee teamplaatsen die nog vrij zijn wijs ik na de komende trainingen aan”, licht Martin Lips toe.

Aan het KNHS kampioenschap voor pony’s in Vlietland namen elf Z-combinaties deel. Acht reden de wedstrijd uit met Joyce van der Kuilen als overtuigende kampioen. De amazone uit Elst gaf de leiding na de dressuur niet meer uit handen. Ze reed de cross en het springparcours zonder hindernisfouten en voegde aan haar dressuurscore (42,5) slecht 9,6 strafpunten toe voor tijdsoverschrijding in de cross.

Nina Knape reed met Anydale Forpleasure exact dezelfde tijd in de cross, dus werden hetzelfde aantal strafpunten gevoegd bij haar dressuurscore van 50,6. Ook Milou de Hoon reed een goed kampioenschap en reed van de top drie de snelste foutloze cross. Maar behield haar achterstand in de dressuur wat leidde tot het brons in het kampioenschap en uitverkiezing voor het EK, dat van 18 tot en met 22 juli plaats vindt in het Franse Fontainebleau.

Uitslagen KNHS kampioenschap eventing pony’s Vlietland, 16 juni
Klasse Z
1. Joyce van der Kuilen (Elst), Regent des Mauvis, 52,1 strafpunten
2. Nina Knape (Ouddorp), Anydale Forpleasure, 60,2 strafpunten
3. Milou de Hoon (Baarle-Hertog), Veenstra’s Vip, 61,3 strafpunten
Klasse M
1. Femke van de Veen (Harkema), Wodkam Lime, 56 strafpunten
2. Jily Laros (Langeweg), Sunshine of Toys, 60,5 strafpunten
3. Angela Kollee (Halle), Ziolieta, 63,1 strafpunten
Klasse L
1. Daphne Vergouwen (Oud Gastel), Denver, 48,8 strafpunten
2. Mark Beltman (Bathmen), Easter van de Leliaard, 54,5 strafpunten
3. Emi Vosters (Bladel), Mitzi, 56 strafpunten

Kirstenx

Re: Joyce van der Kuilen KNHS kampioen eventing pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:58

Super van Joyce!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:32

Joyce nogmaals gefeliciteerd! En veel succes op het EK!

Ik ben ook erg trots op Mark, 2e in de L *\o/*

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:34

Joyce en Mark gefeliciteerd!

Zelf behaalde ik de 3e prijs in de Klasse M met Ziolieta

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:42

Gefeliciteerd Angela!