Brand Lincom Stables niet aangestoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Brand Lincom Stables niet aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:06

www.omroepbrabant.nl

De grote brand zondagmiddag in paardenfokkerij Lincolm Stables aan de Papenvoortste Heide in Nuenen, is niet aangestoken. De politie zei maandag dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd en stelt daarom geen verder onderzoek in.

Het vuur woedde in een bedrijfshal van de stoeterij. De eigenaar heeft ongeveer vijftig spring- en dressuurpaarden. Ze verbleven allemaal op een andere plek toen de brand door nog onbekende oorzaak uitbrak.

Volgens de politie werd de brand in de stallen ontdekt door een voorbijganger. Op die plek lag veel hooi opgeslagen, dat voor de enorme rookontwikkeling zorgde. De brandweer mat geen gevaarlijke stoffen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-06-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron aangepast + ON --> VN

Anoniem

Re: Brand Lincom Stables niet aangestoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:24

Maar hoe weten ze dat zo zeker als de oorzaak niet bekend is?
Evengoed erg vervelend, gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:31

Er staat dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd, niet dat de oorzaak nog onbekend is. Ze hebben de oorzaak in dit bericht gewoon niet vermeld.

Ik ben blij dat dit nu opgehelderd is, dan kunnen de speculaties daarover nu ook stoppen...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:32

Er staat toch dat de brand door nog onbekende oorzaak uit gebroken is?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:38

Denk dat de oorzaak wel bekend is, anders kunnen ze niet weten of er wel of niet een strafbaar feit is gepleegd.
Het lijkt of ze dat 2e stukje teks gekopieerd hebben uit een ander persbericht. Het staat zo idd er raar geschreven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:43

Ik ben geen politieagent en ook geen brandweervrouw, maar zoals ik het lees is er duidelijk dat er geen sprake is van een strafbaar feit en dat ze nu verder zoeken, want de ware oorzaak is nog onbekend/ niet bevestigd.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:49

Kan dat je gelijk hebt Pietje.
Maar iig prettig voor de betrokkenen dat er dit persbericht uit is gegeven.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:53

Citaat:
is niet aangestoken.

Citaat:
stelt daarom geen verder onderzoek in.

Citaat:
de brand door nog onbekende oorzaak uitbrak.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:03

Ik hoop toch dat ze de oorzaak snel kunnen achterhalen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:18

Ben toch idd benieuwd of het broei of kortsluiting of wat dan ook geweest is (puur uit leerzaam perspectief) kan in de toekomst toch maar weer voorkomen worden.
Schoentje: klopt he dat de hele hal opgegeven is (dus afgebroken moet worden)? Of zijn ze nog niet zover??

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:52

Zoals het eruit zag gisteren lijkt er weinig aan te redden, maar daar heb ik nog niks officieels over gehoord.
Het zag er echt heel erg uit, bijna alle geisoleerde dakplaten vervormd en ingezakt, en dan heb ik het dus alleen van buiten gezien...
Echt vreselijk om zo'n prachtige accomodatie, want dat was het echt, in vlammen op te zien gaan.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:03

schoentje schreef:
Zoals het eruit zag gisteren lijkt er weinig aan te redden, maar daar heb ik nog niks officieels over gehoord.
Het zag er echt heel erg uit, bijna alle geisoleerde dakplaten vervormd en ingezakt, en dan heb ik het dus alleen van buiten gezien...
Echt vreselijk om zo'n prachtige accomodatie, want dat was het echt, in vlammen op te zien gaan.

Het was echt een verschrikkelijk mooie accomodatie, waarin veel liefde was ingestoken.
Weet jij toevallig of ze dit in oude stel gaan bouwen? Of nu een ander complex?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:07

Mij lijkt niet het oude (met stallen) gezien die toch niet gebruikt mogen wordn?
Mss bak met hooiopslag oid of extra cirkels geen idee
Maar oude lijkt mij vreemd?

kizzy03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:45

hopen dat ze snel de oorzaak van de brand vinden. en gelukkig geen gewonden :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:48

ik weet niet of er iets soortgelijks terug gebouwd word, of dat het dadelijk opgeknapt kan worden. Ik denk ook niet dat ze daar al mee bezig zijn.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:49

Een iets uitgebreider verslag te lezen op www.ed.nl

NUENEN - De brand die zondag grote schade aanrichtte in een paardenstoeterij aan de Papenvoortseheide in Nuenen is niet aangestoken.

Dat laat de gemeente Nuenen weten. Teams van de technische recherche en de brandweer hebben ter plaatse onderzoek gedaan. Daarbij werd niets gevonden wat wees op brandstichting.

De brandweer was maandag nog bijna de hele ochtend bezig met nablussen. Omdat er veel hooi in de stal lag opgeslagen, smeulde het vuur lang na.

Daarnaast stonden er tractoren, koetsen en gereedschappen die beschadigd raakten.

De brand werd zondag rond 11.30 uur ontdekt door een voorbijganger. Eigenaar Cor van der Linden was niet thuis, maar werd gebeld door een buurtbewoner die hem vertelde dat er rook uit het dak van zijn stal kwam. Even daarvoor was hij nog in de stal geweest, maar toen was er niets te merken.

Er stonden geen paarden in de stallen. De Raad van State verbood hem dat. Eigenaar Cor van der Linden hield zich aan die afspraak, aldus een woordvoerster van de gemeente, die van plan is om de dwangsom binnenkort in te trekken.

Van der Linden heeft nog geen idee wat hij nu gaat doen met het beschadigde stallencomplex. Hoe groot de schade is, is niet bekend.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:41

schoentje schreef:
Er staat dat er geen strafbare feiten zijn gepleegd, niet dat de oorzaak nog onbekend is. Ze hebben de oorzaak in dit bericht gewoon niet vermeld.

Ik ben blij dat dit nu opgehelderd is, dan kunnen de speculaties daarover nu ook stoppen...

Tsja, speculeren is niet netjes, maar als je kijkt naar de omstandigheden:

- een stallencomplex dat als ik de berichtgeving en posts van andere bokkers lees, erg mooi was en wrs. (?) ook nog niet zo lang stond, maar dat
- wegens een rechterlijke uitspraak niet gebruikt mocht worden voor het doel waarvoor het was neergezet,
- waarvan de eigenaar kort voor het uitbreken van de brand er nog in was geweest, waarbij hem niets bijzonders was opgevallen.

dan kan ik me voorstellen dat mensen snel geneigd zijn om één en één bij elkaar op te tellen.

Verder lees ik het bericht zo, dat er geen aanwijzingen zijn gevonden dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Dat wil ongeveer zoveel zeggen als dat er geen jerrycan die nog naar benzine stonk is gevonden met een aansteker er naast. Maar er zijn natuurlijk veel meer oorzaken mogelijk waardoor een stal in de fik kan vliegen. En dat kan inderdaad ook gewoon kortsluiting of broei in een partij slecht hooi zijn, om maar wat mogelijkheden te geven.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:59

En niet te vergeten dat voor de meeste mensen speculeren ook gewoon veel interessanter en spannender is dan aannemen dat deze mensen verschrikkelijk veel pech hebben gehad...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:22

Moderatoropmerking:
En ook in dit topic is het niet de bedoeling om te speculeren. Vanaf hier worden dit soort berichten dan ook gewoon verwijderd.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:26

Het blijft naar, maar veel paarden worden nu verkocht aankomende zaterdag op een veiling daar ergens in de buurt.

Saschavs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:46

Gelukkig dat er niemand gewond is geraakt. Wel heel zonde.

macke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:24

Hou eens op met speculeren, paarden worden verkocht in opdracht van de eigenaar, dus stop met speculaties in wat voor richting dan ook!! Het zal jou maar eens overkomen en de hele bokt roddelcommissie vliegt over je heen. Ben je dan blij !!!??

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:59

Bovendien is het grootste deel van de paarden van de veiling NIET in eigendom van Lincom stables...

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:12

Zag de advertenties op sporthorses, en jongens, roddel en achterklap hoort ook bij de paarden..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:38

Haha, wat een onzin! Roddel en achterklap is overal waar mensen komen, dat is niet alleen bij de paarden, maar bij elke sportclub, vriendengroep, buurt, etc.
Maar als dan iemand weet hoe de vork werkelijk in de steel zit, is het toch heel normaal dat die gene uitlegd hoe het werkt en vraagt of er geen onzin verteld kan worden?