Gerco Schröder wint 100.000 euro in GCT Cannes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Gerco Schröder wint 100.000 euro in GCT Cannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:14

www.knhs.nl

In de vijfde wedstrijd van de Global Champions Tour, die in Cannes werd verreden, plaatsen drie combinaties zich voor de barrage. Onder hen Gerco Schröder met Eurocommerce London. Daarnaast hadden zich de Zweed Rolf-Göran Bengtsson met Casall la Silla en de Australische levenspartner van organisator Jan Tops Edwina Tops-Alexander met Cevo Itot du Château voor de barrage geplaatst. Schröder bleek de rapste van dit tri die allen foutloos bleven in de barrage.

Gerco Schröder, die met Eurocommerce London door bondscoach Rob Ehrens is geselecteerd voor het team dat komende vrijdag tijdens het CHIO van Rotterdam van start gaat in de vierde wedstrijd van de FEI Top League competitie, was blij.
Gerco: "Het was een zwaar basisparcours, waarop slechts zeven foutloze combinaties genoteerd konden worden. Vooral aan het einde van het parcours werd het zwaar met een extreem zware driesprong, die vanuit de hoek aangereden moest worden, en dan volgden op een gebroken lijn nog een hoge steilsprong en een oxer. Ook in de tweede ronde stond er een zwaar parcours, maar zowel in de eerste als tweede ronde kwamen we nergens in de problemen. Mijn paard heeft echt fantastisch gesprongen. In de barrage reed Bengtsson als eerste en hij reed echt super snel. Na overleg met mijn broers Ben en Wim besloot ik, omdat ik toch in elk geval al bij de eerste drie stond, voluit te gaan. Dat lukte en in de laatste lijn kon ik met één galopsprong minder toe, wat uiteindelijk het verschil maakte en waardoor ik net onder de tijd van Bengtsson dook. Toch was ik niet zeker van de overwinning, mede omdat Edwina Tops-Alexander in Cevo Itot du Château een heel snel paard heeft. Op de eindstreep van ze slechts 0.7 sec. langzamer dan ik en werd derde. Met het CHIO in Rotterdam voor de deur denk ik met London op het goede moment in topvorm te verkeren!", aldus een opgewekte Gerco Schröder.

In de wedstrijd gingen 46 combinaties van start en het was opvallend dat de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum met Bella Donna, en haar landgenoten Ludger Beerbaum met Gotha FRH en Philipp Weishaupt met Catoki alle drie de strijd staakten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:21

Kassa!!

eenitraM

Re: Gerco Schröder wint 100.000 euro in GCT Cannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:23

Hoppaaaaa

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:41

Super!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:56

wat een mooie plaats zeg :)

kizzy03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:46

yeah goed gedaan!!!:D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:36

Daar kun je nog eens mee thuis komen. Ik ben al gelukkig met €45,00 , maar als je dit dan ziet.