OOSTERWOLDE - De politie is op zoek naar de eigenaar van een paard dat woensdagavond op de Oosterweg in Oosterwolde werd aangereden.
Het paard stak die dag rond kwart voor twaalf de weg over. Een 20-jarige automobiliste uit Oldebroek kon het dier niet ontwijken en reed het dood. Het paard was beslagen en had een halster om. Wie weet wie de eigenaar is, of een paard in de omgeving mist, kan dat doorgeven aan de politie.
wat vreselijk! Inderdaad, chip? Maargoede, niet iedereen heeft het paard op naam staan. Maar in deze tijd vind ik het niet zo heel gek dat er nog geen eigenaar gevonden is... het is natuurlijk wel vakantietijd en ook mensen met paarden gaan op vakantie. Voor hetzelfde is de eigenaar een weekje op vakantie. maar dan zou je op z'n minst verwachten dat de stal waar 't beestje staat wel maatregelen neemt. Wel apart!
goeroe
Geplaatst: 17-06-12 10:17
Als ik het goed begrijp leidt de chip niet gelijk naar de eigenaar, maar naar de instantie die het paspoort heeft uitgegeven. Ik kan me voorstellen dat het spoor daar vaak doodloopt. Als je ziet hoeveel stamboeken bijvoorbeeld vragen voor het overschrijven dan lijkt het mij niet zo gek dat mensen zonder plannen om te fokken er vaak voor kiezen om het paard niet over te schrijven.
Ik had het bericht ook al gehoord, je moet toch een dier missen, of je bent op vakantie en je paarden staan in de zorg van een ander. Of ergens anders vermist, gestolen? Zou fijn zijn als je zou weten welke kleur ed. Of landelijk uitvragen.
Zo, misschien zijn die mensen idd op vakantie en komen ze er achter dat er toch niet zogoed voor hun paard gezorgt is als ze dachten, maar wat ook de reden van dit tragische ongeval is, fijn dat de automobiliste er goed is afgekomen, je zult maar een paard door de voorruit krijgen.
Pfff zowel voor bestuurder als voor de eigenaar een nachtmerrie zeg! Vreselijk.
Daphne__
Geplaatst: 23-06-12 01:30
Is hier dichtbij, vlak bij mijn paard... Snap niet hoe het mogelijk is dat de eigenaar nog niet gevonden is, je mist je paard toch? Of het paard is ontsnapt uit een weiland, terwijl de eigenaren op vakantie zijn oid... Maar zelfs dan zou het toch iemand op moeten vallen dat het paard niet meer in zijn weiland staat?