Animal Aid protesteert tegen openingsceremonie Londen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Animal Aid protesteert tegen openingsceremonie Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 18:06

www.bokt.nl / http://horsetalk.co.nz/

Animal Aid is verbijsterd over de plannen om dieren te gebruiken in de openingsceremonie van de Olympische Spelen in
Londen. Volgens deze organisatie is dit in strijd met het welzijn van de dieren.

Deze week zijn de details bekend gemaakt over de openingsceremonie. Daarbij is bekend geworden dat de ceremoniet begint met een scéne aan die het idyllische Britse platteland moet uitbeelden, compleet met boerderijdieren waaronder 12 paarden en 70 schapen.

Animal Aid heeft protest ingediend bij de directeur van het organisatiecomitie van de Olympische Spelen, de heer Bill Morris
en daarbij gevraagd om het gebruik levende dieren tijdens de openingsceremonie te schrappen.
Ze verwijzen daarbij naar The Animal Welfare Act 2006.

troi

Re: Animal Aid protesteert tegen openingsceremonie Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:36

Hihihi laten we idd de dieren uit de os halen, veel te veel stress, kun je de arme beesten niet aandoen..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:39

Aanstellerij, beesten kunnen echt wel wat hebben hoor. Dan maken ze ook eens wat mee. Als er ergens een paardminnend land is dan is het engeland wel.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 08:47

En waar was Animal Aid toen de WEG werd geopend? Ook een ceremonie, met weet ik hoeveel van die arme stumperd beestjes. Al die paardjes :(:) .

Je kunt je afvragen in hoeverre schapen een toegevoegde waarde hebben (mja, en die schapenhoedwedstrijden met die border collies dan?), maar die paarden...Er zijn er vast wel een paar die zonder al te veel stress door een stadion heen kunnen lopen, denk ik zomaar.

Nee, ik denk dat ik het toch zou moeten zien om te kunnen bedenken of ik vind dat die Animaldinges gelijk heeft of niet, maar zo op het eerste gezicht vind ik het aardig onzinnig klinken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:52

ag jeej wat erg voor al die diertjes zeg ze gaan er helemaal aan ten onder t is gewoon een schande :') _O- laat me niet lachen zeg t is maar voor een keertje dieren kunnen echt wel wat hebben hoor

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:31

laat ze zich bezig houden met dieren die hun hulp WEL nodig hebben!!
vindt het goed dat ze er zijn hoor, maar vind dit een SCHREEUW om aandacht!!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:37

Er zijn genoeg paarden met ervaring met lawaai/menigtes. Maar schapen, tja....

Paarden niet op de OS? We moeten toch winnen? LOL

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:00

Vind het wel grappig, dat ze hier een probleem om gaan maken. Denk dat de organisatoren eens iets anders willen doen dus er schapen en paarden voor willen gebruiken. I don't get the problem ?