Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
je leest het inderdaad verkeerd.
Heb zelf enige tijd een E achterB rijbewijs, schrok namelijk al...
mywayzidane schreef:albert1975 schreef:Pure geldklopperij!!
Heb B en daarna E gehaald. Wat voor rijbewijs moet ik straks nog meer halen??
Hoezo is dit geldklopperij? Volgens mij wordt het juist wat soepeler of ik lees het in de haastigheid verkeerd....
iets wordt nooit beter of goedkoper.Het gaat alleen maar meer geld in het staatslaadje brengen
schoentje schreef:Dit keer geen geldklopperij hoor. Het word idd soepeler. Nu mag je dus met een autorijbewijs (B) een aanhanger trekken en mag heel het spul samen niet meer wegen dan 3500 kg, ongeacht het gewicht van het trekkend voertuig. Voorheen was het bijna hetzelfde, maar moest het trekkend voertuig zwaarder zijn dan de aananger, nu kun je met een lichtere auto dus een zwaardere aanhanger trekken mits je auto dat mag.
B+ zie ik het nut niet van, dat is hetzelfde examen als BE, maar met B+ mag je maar een totaal gewicht vn 4500kg rijden en met BE een aanhanger van 3500kg. Met BE mag je dus een totaal van 7000kg rijden.
Ariebren schreef:schoentje schreef:Dit keer geen geldklopperij hoor. Het word idd soepeler. Nu mag je dus met een autorijbewijs (B) een aanhanger trekken en mag heel het spul samen niet meer wegen dan 3500 kg, ongeacht het gewicht van het trekkend voertuig. Voorheen was het bijna hetzelfde, maar moest het trekkend voertuig zwaarder zijn dan de aananger, nu kun je met een lichtere auto dus een zwaardere aanhanger trekken mits je auto dat mag.
B+ zie ik het nut niet van, dat is hetzelfde examen als BE, maar met B+ mag je maar een totaal gewicht vn 4500kg rijden en met BE een aanhanger van 3500kg. Met BE mag je dus een totaal van 7000kg rijden.
En vergeet niet (B), de aanhanger inclusief laad gewicht niet zwaarder dn 750 kg.
[/quote]