Grand Prix paard Nartan met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Grand Prix paard Nartan met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:39

www.horsetelex.nl / Dressage News

Het Grand Prix-paard Nartan (v. Jazz) gaat met pensioen. De grote ruin werd voorheen getraind door Jeannette Haazen en in mei 2010 kwam Katherine Bateson-Chandler in het zadel. De combinatie nam deel aan de wereldruiterspelen van 2010 in Lexington, Kentucky. “Hij gaat lekker de wei op en wordt voor de rest van zijn leven verzorgd als een koning”, aldus Bateson-Chandler.

Jane Forbes Clark is de eigenaresse van Nartan en daar gaat hij genieten van zijn welverdiende pensioen. “Het is fijn om te weten dat hij het goed gaat hebben. Wij zullen wat minder blij zijn”, aldus Bateson-Chandler. “We zullen hem missen en ik ga er zo vaak heen als ik kan.”

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:12

Nu al? Gaan ze echt zo n paard kopen om hem wel 2 jaar te rijden en m vlak voor de OS in de wei te zetten? Apart >;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:12

Ik dacht dat ze nog een kansje zouden wagen voor de OS..

Javayo

Re: Grand Prix paard Nartan met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:27

Als een plek in het OS-team tot de mogelijkheden behoorde, dan zouden ze hem heus pas daarna met pensioen doen lijkt me. ze zullen ofwel inschatten dat die kans niet aanwezig is of dat Nartan het fysiek niet meer aan kan.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:29

Getup schreef:
Nu al? Gaan ze echt zo n paard kopen om hem wel 2 jaar te rijden en m vlak voor de OS in de wei te zetten? Apart >;)

Just what I thought...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:54

Citaat:
Het Grand Prix paard Nartan (v. Jazz) van Jeannette Haazen is verkocht. Dat meldt zij op haar website. De combinatie was zeer succesvol in de Grand Prix. Zo wonnen zij onlangs nog het Nederlands Kampioenschap Zware Tour. De nieuwe amazone van Nartan wordt Katherine Bateson die hem ook in de Grand Prix uit wil gaan brengen.

Jeannette Haazen schrijft het volgende op haar website:

"Soms moet je in je leven beslissingen nemen die je het liefst misschien niet wilt doen, maar door omstandigheden toch moet nemen!!
En déze beslissing valt zó zwáár!! Het behalen van het Nederlandse Kampioenschap, de Kaderwedstrijd in Uden met bijna 74 procent! Vervolgens de overwinning in Hagen met 77.10 procent is voor mij de mooiste afsluiting van mijn samenwerking met Nartan. Het is echt verschrikkelijk moeilijk voor mij nu. Ik zal hem vreselijk gaan missen!!

Hij WAS en IS alles voor mij!

De reden waarom ik tot deze beslissing ben gekomen, is dat ik weet dat hij op dit moment alleen maar groeit in zijn africhting, steeds beter aan het worden is en dat kan men door al onze en zeker de laatste resultaten, ook alleen maar beamen! Maar ook dat ik daar verder niets mee kan! Ik ben ervan overtuigd dat hij een super Team paard is, maar ik weet dat wij in Nederland nooit de kans zullen krijgen om in het team te komen. Triest maar waar!

Nartan verdient het met al zijn prestaties om te stralen op een EK, WK of Olympische Spelen. Dan maar voor een ander land!! Er was veel vraag naar Nartan de laatste tijd met het oog op Kentucky natuurlijk! Chris en ik hebben steeds de boot afgehouden omdat ik steeds nog hoopte er zelf te geraken, totdat het uiteindelijk tot mij doordrong dat dit door allerlei factoren niet gaat lukken! En toen kwam via Diederik Wigmans, Katherine Bateson in ons leven, die de gelegenheid kreeg van haar sponsor Jane Clarc om een fijn paard te zoeken.

Katherine is met haar mooie zit een prachtige combinatie met hem en ze reed er zo mee weg! Gelukkig zijn al mijn paarden zeer simpel na te rijden, zo gingen Robert, Windsor en Bannzayir op late leeftijd als leerpaard naar de USA, Inatana naar de Dominicaanse Republiek en Quicksilver naar Estland.

Natuurlijk moeten Katherine en Nartan nog aan elkaar gaan wennen en ik ben daarom ook heel blij dat ik de gelegenheid krijg om in ieder geval voorlopig samen met hen te trainen, zodat ze elkaar nog beter gaan begrijpen en hopelijk tot ongekende hoogtes kunnen komen. Katherine is een amazone met heel veel gevoel en dat is net wat Nartan nodig heeft! Dit moet lukken!

Helaas houdt voor mij nu alles voorlopig op en dat maakt het des te moeilijker. Ik heb geen opvolger en niet eens een echt goed paard achter de hand!

Maar wat zal ik ondanks alle verdriet en slapeloze nachten gelukkig kunnen zijn als ik hem vanaf de tribune in Kentucky of Londen of waar dan ook mag zien schitteren in de ring!

Mijn paard, mijn maatje, mijn vriend en mijn kind en dat zal je ALTIJD blijven!!"

Dit stond 2 jaar geleden als nieuwsbericht op bokt. Speciaal verkocht omdat "Nartan het verdient met al zijn prestaties om te stralen op een EK, WK of Olympische Spelen.". Lijkt me een behoorlijke kat in de zak als 'ie dan 2 jaar later het land op gaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:01

Zoals ik het lees is het ook absoluut niet de beslissing van de amazone, maar van de "geldschietster" die het paard voor haar kocht.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:09

Kan natuurlijk ook een blessure oid zijn die ze parten speelt..of ze kan het er niet uit rijden..

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:15

Wat jammer! Nog helemaal geen leeftijd om met pensioen te gaan als hij nog goed gezond is.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:18

Zonde!!!!!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:21

Beetje dubbel, misschien juist wel mooi dat hij met pensioen gaat voordat het wél te zwaar wordt en hij met blessures te kampen krijgt...
Mogelijk hebben ze al door dat de OS niet gaat lukken.

Maar, het is altijd gissen natuurlijk.
Vind het toch een voornamelijk sympathiek bericht eigenlijk, maar wie weet schuilt er meer achter.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:37

Jeannette haazen schrijft op haar facebook-account:
"Vind het heel erg dat anderen het eerder wisten dan ik en ik het op deze manier via de media moet horen! Begrijp het niet!"

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:24

Sharitje schreef:
Jeannette haazen schrijft op haar facebook-account:
"Vind het heel erg dat anderen het eerder wisten dan ik en ik het op deze manier via de media moet horen! Begrijp het niet!"

Blijkbaar zijn niet alle betrokken partijen on speaking terms. Ik wens Nartan verder een goede, gezonde 'oude dag'. Lekker in de wei!