Geschorste Saudische springruiter toch naar de OS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Geschorste Saudische springruiter toch naar de OS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 10:26

ST Georg / http://www.bokt.nl

Het bezwaar dat de beide springruiters van het Saudische team hebben gedaan, tegen hun schorsing, heeft geholpen.

Khaled Al Eid en Abdullah Waleed Sharbatly waren door de FEI voor een periode van acht maanden geschorst vanwege het gebruik van ontstekingsremmers bij hun paarden. Hierdoor zouden zij de Olympische Spelen missen.

Nu heeft echter de CAS deze straf teruggebracht tot twee maanden, met als reden dat de straf te zwaar was voor het vergrijp. Khaled al Eid heeft zich al voor de Olympische Spelen gekwalificeerd. Sharbatly hoopt dat nog voor de sluitingsdatum 17 juni te kunnen doen.

Zie verwante artikel:
[VN] Geschorste Arabieren in beroep tegen dopingschorsing

belle_boef

Re: Geschorste Saudische springruiter toch naar de OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:10

Ik vind het verschil tussen 8 en 2 maanden wel heel groot. Komt op mij meer over als iets anders.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:31

Don't mess with the saudi's zeggen we dan maar !

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:43

Waarom staan ontstekingsremmers op de dopinglijst. In hoeverre werkt dat prestatieverhogend?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:56

Omdat als jou paard een onsteking heeft jij niet hoort te starten lijkt mij... En ik dacht dat er bij hun allebei een niet heel kleine hoeveelheid was gevonden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:57

als Ahlmann straks naar London mag is dat ook dankzij de CAS ...Mc lain Ward werd in 99 ook definitief van deelname aan het prestigieuze Aken verbannen , men was ook zo goed om zijn geval te herzien en hij is opnieuw welkom en iedereen vind hem met Saphire TOP , Lamaze is ooit voor 4 jaar geschorst net voor de spelen na Cocaine gebruik ..bij de volgende spelen viel ie door de mand wegens dopinggebruik ..en toch ontvangt iedereen hem met open armen en vinden we hem wereldtop ,een held ! En zo kan je nog uren doorgaan ...Pessoa , Beebaum etc en niet te vergeten de subtop ruiters die veroordeeld zijn en amper het nieuws halen
het is denk ik allemaal een beetje op het verkeerde moment gekomen ivm de mededeling over de sponsering van de Top league en mensen gaan dat onmiddelijk linken " oh die saoudiers kopen hun plekje op de spelen " ..de sponsering was al in november voorgesteld

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:58

Anne_GTI schreef:
Waarom staan ontstekingsremmers op de dopinglijst. In hoeverre werkt dat prestatieverhogend?

het is toegelaten maar dan mag je een bepaalde periode niet starten

vandaar dat de CAS het een minor case vond

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:00

Klopt Besita, er zijn meer gevallen waar je nu geen mens meer over hoort. En erngstiger dopinggebruik dan deze twee heren.
Ik snap de CAS ook wel, maar van 8 naar 2 maanden is toch wel raar. Met name omdat onstekingsremmers toch echt aangepakt worden als doping binnen bepaalde tijd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:07

ach ja ..ze rijden al sedert februari geen wedstrijden meer ..dus ze hebben er 4 maanden opzitten ..lijkt me toch genoeg :) men zeurt nu wel over dat geld en sponsering etc maar straks kunnen ze nergens meer rijden want er zijn al genoeg grote en toffe evenementen die het hoofd amper of helemaal niet meer boven water kunnen houden en geen doorgang meer kunnen vinden omdat heel veel sponsors afhaken

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:28

Hun trainingsstal is gestationeerdi n Riyadh, maar ik neem aan dat ze in de zomer ergens anders trainen?

Het is namelijk redelijk lastig om zulke spullen het land in te brengen....
Ben wel erg benieuwd hoe ze het gaan doen !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:31

Die zitten al jaren hier in Belgie !!
alleen in de winter gaan ze af en toe eens terug

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:32

Aha, dat verklaard ook gelijk wel een hoop :)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:55

Ja idd zitten in Belgie...maar lets face it, bute is een vaak gebruikt product, niet alleen in de topsport.... wordt vaak gebruikt na zware proeven om het paard juist de bijbehorende spierpijn te ontlasten.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:58

Idd, van 8 naar 2 maanden is wel een erg groot !!

(sorry dat ik op berichten reageer die al een tijd geleden zijn geplaatst!!)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 04:17

Slechte zaak.... een groot verschil met de eerder gedane uitspraak. Riekt naar politieke belangen (pressie, chantage), en die mogen in mijn ogen niet meewegen in het recht.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:09

Je kunt je ook afvragen of de eerdere uitspraak niet een geval van "we zullen die Saoudi's eens flink te pakken nemen" was en dat die uitspraak misschien onterecht zwaar was in vergelijking met anderen, ik weet het niet maar dat het verschil zo groot is kan natuurlijk ook daarop duiden, en niet op het "matsen" van deze twee. Pas als je alle feiten op een rijtje hebt kun je daar iets zinnigs over zeggen lijkt me.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:01

dots83 schreef:
Ja idd zitten in Belgie...maar lets face it, bute is een vaak gebruikt product, niet alleen in de topsport.... wordt vaak gebruikt na zware proeven om het paard juist de bijbehorende spierpijn te ontlasten.

Wat een mooie reclame voor paardensport weer allemaal!