Uthopia en Delgado aan elkaar gewaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Uthopia en Delgado aan elkaar gewaagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 10:26

http://www.kwpn.nl // http://www.bokt.nl

Afbeelding
Carl Hester & Uthopia
Foto: EC Dressage 2011 // www.sjoert.com
Carl Hester heeft in het Oostenrijkse Fritzens de Grand Prix gewonnen. Met een percentage van 77,34% mocht hij zich met de erkende hengst Uthopia (Metall uit Odelia sport-dres van Inspekteur, fokker J.J. van Zetten Sr. uit Kesteren) als eerste opstellen. Maar de Spaanse ruiters zaten hem op de hielen. Juan Manuel Munoz Dias werd tweede met Fuego de Cardenas (74.79%) en Beatriz Ferrer-Salat met Delgado daar vlak achter derde (74.38%). In de Special waren de rollen dan ook omgekeerd. Ferrer Salat zette een zeer goede score van 75.76% naar en Hester moest in haar zijn meerdere erkennen. Uthopia liep nu naar 74.36% en werd daarmee tweede. De Duitse amazone Victoria Michalke reed in de Grand Prix voor de kür. De 65,83% die zij kreeg met de Ferro-zoon Pavarotti was goed voor de vijfde plaats. Dat resultaat herhaalde zij in de Special. Daar was haar beloning 68.93%.

Lingen
Op het CDI in Lingen was Watermill Scandic HBC oppermachtig. Zowel in de Grand Prix als de kür was de zoon van Solos Carex de allerbeste en won hij met overmacht. In de Grand Prix reed Kittel de sterke voshengst naar 74.32%, waarmee hij zijn meest directe concurrente Laura Bechtolsheimer met Andretti H met ruim 2 % voor bleef. In de kür zorgde Kittel zelf voor waarschijnlijk zijn mooiste kado van de dag. Op zijn 36-ste verjaardag won hij de kür met 79.33% waarmee hij maar liefst 4% voorbleef op Bechtolsheimer. De Britse was wel de beste in de Grand Prix voor de Special en de Special met haar toppaard Mistral Hojris. Daar kreeg zij 78.38% in de Grand Prix en 77.56% in de Special.

Anne van Olst kwam in deze groep aan de start met Taikoen (v. Negro). In de Grand Prix werd ze veertiende met 68.49%. In de Special steeg de score naar 72.16%, waarmee ze een knappe vijfde plaats bezette.

Gladstone
In het Amerikaanse Gladstone was het Steffen Peters die met Legolas de Grand Prix Special op zijn naam wist te zetten. De combinatie was goed voor een percentage van 77.93%. Zij werden gevolgd door Tina Konyot & Calecto V (76.67%) en Todd Flettrich Otto (73.07%). Nartan, voormalige topper van Jeanette Haazen, eindigde onder zijn amazone Katherine Bateson-Chandler met een score van 66.55% op een 14e plaats.

Bomba

Re: Uthopia en Delgado aan elkaar gewaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:06

Leuk dat Scandic weer terug is in de ring! Mooie scores ook voor Laura Bechtolsheimer en Mistral Hojris.

En wat trouwens een prachtige foto van Uthopia Sjoert.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:13

Jammer dat Nartan wat tegenvallend scoort, hopelijk lukt het haar wel om een teamplaats te bemachtigen, zou het vooral voor Jeanette zo leuk vinden haar Nartan op de O.S. te zien schitteren!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:21

Verrassend dat de Spaanse Carl wist te kloppen. Dat kan nog spannend worden voor de OS.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:25

Ja, dit worden hele spannende Spelen...
Zo veel sterke dressuurlanden!! Spanje, Denemarken, Duitsland, Groot-Brittanië, Nederland...

Ik vraag me af wie het Spaanse team gaat vervolledigen, want nu met het jammerlijk overlijden van Prestige is het mij niet duidelijk wie, naast Juan Manuel Muñoz met Fuego en Beatrice Ferrer Salat met Delgado, het team gaat versterken.
Laatst bijgewerkt door Idra op 11-06-12 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:25

vur schreef:
Verrassend dat de Spaanse Carl wist te kloppen. Dat kan nog spannend worden voor de OS.

Viel mij ook op inderdaad.. En dat terwijl Carl een tijdje geleden nog een nieuw Brits record in de Grand Prix had van 83% geloof ik.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:29

Bomba schreef:
vur schreef:

Viel mij ook op inderdaad.. En dat terwijl Carl een tijdje geleden nog een nieuw Brits record in de Grand Prix had van 83% geloof ik.

Uthopia liep niet zo als anders, ook meer onrust in de aanleuning.

Delgado is een paard met veel potentie, liet hele mooie draf onderdelen zien. Verloor in de galop veel punten. Wanneer ze daar nog meer bevestigd in raken kan dit paard tegen de 80% scoren denk ik.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:30

Idra schreef:
Zo veel sterke dressuurlanden!! Spanje, Denemarken, Duitsland, Groot-Brittanië, Nederland...

Ik vraag me af wie het Spaanse team gaat vervolledigen, want nu met het jammerlijk overlijden van Prestige is het mij niet duidelijk wie, naast Juan Manuel Muñoz met Fuego en Beatrzie Ferrer Salat met Delgado, het team gaat versterken.

De leerling van Anky met Painted Black misschien?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:36

Ha ja, die was ik vergeten :j

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:45

Beatriz heeft het weer voor elkaar, na Beaujolais weer zo"n goed paard! Uthopia valt tegen.... Worden spannende spelen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:37

Kan het zijn dat wij zaterdag achter een grote vrachtwagen van Hester hebben gereden onderweg terug naar Engeland? We reden in ieder geval vanuit oosten van het land 2 grote luxe vrachtwagens achterop en op een stond Hester achterop vermeld.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:16

Idra schreef:

Ik vraag me af wie het Spaanse team gaat vervolledigen, want nu met het jammerlijk overlijden van Prestige is het mij niet duidelijk wie, naast Juan Manuel Muñoz met Fuego en Beatrice Ferrer Salat met Delgado, het team gaat versterken.

Denk ook painted black heeft tot nu toe de hoogste medias gereden (vergeleken bij de rest die optie hebben om in het spaanse team te komen) altijd over de 70% , vind het top van Beatriz dat ze weer terug op topniveau is :D
Heel jammer en zielig voor Jordi dat Prestige overleden is , trouwens zou Spanje een team kunnen maken met PRE maar dan met minder optie tot medalle maar er zijn zeker 4 PRE's op een goed GP niveau .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:25

Wordt steeds spannender naar aanloop van de spelen..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:43

Bomba schreef:
vur schreef:

Zo zie je maar. In eigen land is iedereen dol op je en in het buitenland kijken ze heel anders op je..!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:50

fargo schreef:
Kan het zijn dat wij zaterdag achter een grote vrachtwagen van Hester hebben gereden onderweg terug naar Engeland? We reden in ieder geval vanuit oosten van het land 2 grote luxe vrachtwagens achterop en op een stond Hester achterop vermeld.

Hester is paarden in het Noors...

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:52

koenborias schreef:
Bomba schreef:

Zo zie je maar. In eigen land is iedereen dol op je en in het buitenland kijken ze heel anders op je..!

Dat is onzin, het kan ook gewoon wel eens wat minder gaan. Uthopia is een hengst, zaten nu gewoon wat meer fouten in de proef en het beeld was minder vanzelfsprekend. Dat heb je wel eens met hengsten, zijn soms moeilijk bij de les te houden. Weet ook niet of Uthopia veel dekt, misschien wat vermoeidheid.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:00

koenborias schreef:
Bomba schreef:

Goed talent is niet alleen aantoonbaar in eigen land maar overal ter wereld ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:05

s0173957 schreef:
fargo schreef:

Maar er stond volgens mij Hester Horses, maar ik weet het niet zeker meer ....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:06

fargo schreef:
s0173957 schreef:

Maar er stond volgens mij Hester Horses, maar ik weet het niet zeker meer ....

Horses is het int. woord voor paarden en staat op (bijna) iedere vrachtwagen. Welke kleur had de vrachtwagen? Ik ken de vrachtwagen van Carl van binnen en van buiten ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:09

Wit en het leek in eerste instantie net een hoge (dichte) bus als je hem van ver af zag rijden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:16

fargo schreef:
Wit en het leek in eerste instantie net een hoge (dichte) bus als je hem van ver af zag rijden.

Hmmmm, die van Carl is bordeaux rood ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:29

fargo schreef:

Er is een vrachtwagenmerk dat dat op alle paardenvrachtwagens zet, zowel "Hester" als "Horses", dus er rijden heel veel van rond, zie ze regelmatig op concoursen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:46

koenborias schreef:
Bomba schreef:

Zo zie je maar dat Carl hester Europees kampioen in Rotterdam werd ;) :') :')

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:09

koenborias schreef:

Dat is bullshit. Carl en Uthopia hebben internationaal al meerdere malen ruim boven de 80% gescoord.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:41

Denk dat Hester momenteel ook dingetjes aan het uitproberen en fine tunen is met het oog op de Olympische Spelen, als hij goed managed mag hij nu ook niet pieken, maar moet dat in augustus gebeuren.