NK Aangepaste Sporten bezet podium met drie toppers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

NK Aangepaste Sporten bezet podium met drie toppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 12:45

www.KNHS.nl

HOOFDDORP - In alle vier de categorieën van de Nederlandse Kampioenschappen voor Aangepaste Sporten had bondscoach Jeannette Wolfs drie kanjers op het podium staan. "Als je kijkt naar het niveau van deze kampioenschappen, dan zouden we wel twee teams in plaats van één naar de Paralympics kunnen uitzenden. Over het de samenstelling team kan ik nu nog niets zeggen, want na Mannheim was dit onze tweede observatie wedstrijd en Rotterdam komt er nog aan. Pas dan kan ik iets melden, maar zeker is wel dat de vier gouden medaille winnaars allen in aanmerking komen voor een plek in dat team".

Frank Hosmar, die de Grade 4 wist te winnen, had de twee dagen rust als minder prettig ervaren, maar heeft met Tiësto gedurende alle drie wedstrijden fijn gereden.
Sanne Voets won met haar Vedet PB met overmacht alle drie wedstrijden, waardoor ze Nederlands Kampioen in Grade 3 werd "Ik heb nog geen kennis van de afstand waarmee ik de concurrentie heb gezet, maar Vedet begint zo langzamerhand voor mij een vedette te worden. Voor mij is het een gouden paard, dat naast braafheid ook een enorme inzet in de wedstrijdring toont".
De Nederlandse titel in Grade 2 ging zoals op voorhand werd verwacht naar Petra van de Sande met Valencia Z. Met een score van bijna 80% in de Kür zette ook zij de concurrentie op ruime achterstand. "Ik merk dat de overgangen nog beter gereden kunnen worden, maar we boeken nog steeds progressie".
Voor de Nederlands Kampioen in de Grade 1, Nicole den Dulk , die tot vorig jaar als handbiker lid was van de Nederlandse selectie, was haar zege in de wedstrijd ook de derde overwinning van dit kampioenschap. "Ik heb mijn gehele leven heel veel paard gereden, maar door een val van een renpaard ben ik gehandicapt geraakt. Ik rijd nu een jaar op Fifty Fifty en dan nu Nederlands Kampioen! Echt een geweldig resultaat. We gaan samen door, hopelijk op weg naar Londen".

Als voorzitter van de jury fungeerde Monique Peutz, die met zeer veel waardering naar de verschillende proeven heeft zitten kijken. "Ik vond dat we vanochtend naar vier kampioenschappen hebben zitten kijken waarin door de deelnemers een zeer hoog niveau werd gehaald", was haar mening.

Voor de bondscoach Jeannette Wolfs breken er nu tijden van denkwerk aan. "In mijn team moet ik minimaal één ruiter van Grade 1 of 2 hebben zitten en voor de rest ben ik vrij. Toch wil ik opmerken dat de vier gouden medaille winnaars van dit kampioenschap volledig aan mijn verwachtingen hebben voldaan", aldus Wolfs.

Jacob Melissen,
In opdracht van de KNHS

Meer info zie: http://www.nkdressuur.nl