Emmelie Scholtens met Apache wint Lichte Tour

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Emmelie Scholtens met Apache wint Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:12

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Apache
© smeetjoew
Op zaterdagavond vormde het redelijk goed met publiek gevulde dressuurstadion in het Haarlemmermeerse bos het decor van het KNHS Kampioenschap Lichte Tour, waarin Emmelie Scholtens en de KWPN goedgekeurde hengst Apache (v. UB 40) met ruime afstand de beste was. Marlies van Baalen eindigde met BMC Ratzinger als tweede, voor Lynne Maas met Zamora. "In de kop van het klassement hebben we echte toppers aan het werk gezien. Er werd zeer goed gepresteerd en naar mijn mening hebben we een aantal potentiële Grand Prix paarden in dit kampioenschap aan het werk gezien", aldus Jan Peeters, die als voorzitter van de jury fungeerde.

Emmelie Scholtens was lovend over Apache. "Het is werkelijk fantastisch om een paard met zoveel kwaliteiten te mogen rijden. Niet alleen op wedstrijden, maar ook thuis in de training. Hij is pas zeven jaar, maar werken met hem is echt een genot. Omdat bij hem alles als vanzelf lijkt te gaan heb ik heel veel vertrouwen in Apache richting toekomst en ik hoop hem nog heel lang te mogen rijden, mede omdat ik denk dat het een heel goed Grand Prix paard kan worden", aldus Emmelie, die de jury een werkelijk sprankelende Kür voorschotelde. "Misschien dat de galop iets minder gehaast zou kunnen worden gereden, maar de zelfhouding en de gedragenheid van dit paard is fenomenaal", aldus de jury.
De op de tweede plaats eindigende Marlies van Baalen was zeer ingenomen met het zilver. "Ik ben echt super tevreden. In de eerste wedstrijd begonnen we goed met een vierde plek en met BMC Zigeuner DVB was ik vijfde. In deze Kür heb ik getracht het onderste uit de kan te rijden en dat lukte. We hebben met ons beiden het beste gepresteerd wat nu mogelijk is. Deze medaille is echt het toetje slagroom op de koffie, want in de Special ging het ook al ongelooflijk goed met BMC Miciano. Gewoon voor mij een geweldige dag".
Voor Lynne Maas had er misschien net iets meer ingezeten, want haar paard Zamora schrok toen zij een pirouette wilde inzetten ineens geweldig en draaide wel heel snel om zijn as, waardoor het van alles kon zijn wat zij de jury lieten zien, maar geen pirouette. "Ik ben echt niet teleurgesteld, maar ik wilde in deze Kür met een hoge moeilijkheidsgraad echt spetteren. Dat is door die schrikreactie niet gelukt, want daarna was er echt sprake van een behoorlijk spanning bij haar. Jammer, maar ik ben tevreden met brons", aldus Lynne Maas.

Voor de ruiters in de Lichte Tour was er het probleem dat door de weersomstandigheden de tweede wedstrijd op vrijdagavond gestaakt moest worden en ook op zaterdagochtend geen doorgang kon vinden. De drie medaille winnende ruiters waren van mening dat de organisatie er alles aan gedaan heeft om in de eerste plaats de veiligheid van paarden en publiek te garanderen en dat het afgelasten van een onderdeel behoort tot de risico's van een buitenwedstrijd. Volgens Emmelie Scholtens was het wel een voordeel dat tijdens de Kür er muziek werd gedraaid, waardoor de geluiden die de wind veroorzaakte werden overstemd. Lynne Maas vond het fantastisch dat alle wedstrijden in het hoofdstadion werden verreden, terwijl Marlies van Baalen, die met drie paarden naar Hoofddorp is gekomen, de mogelijkheden om volop te trainen en te rijden roemde.

Volgens de Meteo van Schiphol zijn de weersomstandigheden op zondag ideaal voor de Nederlandse Kampioenschappen, alsmede de finale van de KNHS Felix Hippische Juristen Cup. Om 15.00 uur begint het derde onderdeel van het NK dressuur Senioren, de Kür, terwijl om 08.15 uur reeds een begin wordt gemaakt met de finales van de Nederlandse Kampioenschappen Aangepaste Sporten.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:40

*\o/*
Terecht gewonnen! Was een prachtige proef!!
Marlies en Lynne waren ook erg goed!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:04

Wat een combinatie he!!! Fantastisch... ze verdienen dit zo!!!! *D #NeverChangeAWinningTeam!!! 8-)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:44

het is toch ook echt een prachtig paard, wat een verschijning!!

xMarianne

Re: Emmelie Scholtens met Apache wint Lichte Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:03

Ben zo fan van deze combi :D
Na al die winsten in andere wedstrijden verdienen ze dit zo!

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:22

Prachtig paard!!! En ze verdienen dit zo!!

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:39

Ik vind dit paard echt geweldig, die zien we nog wel in de GP. Verdient gewonnen!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:46

Ik denk dat we nog héél veel gaan horen van deze combinatie :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:33

xSlvna schreef:
Ik denk dat we nog héél veel gaan horen van deze combinatie :j

Als Apache verkocht wordt voor een fenomenaal bedrag is deze combinatie alweer geschiedenis.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:44

Heel knap, en goed gedaan!
Maar.. 7 jaar en al op dit niveau vind ik toch best zorgwekkend. Knap hoor, dat 'ie het kan natuurlijk, maar ik vraag me af hoelang dit paard nog meegaat als hij op zo'n jonge leeftijd al zo hoog heeft moeten presteren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:48

Ben het met Aranel eens.

En vind ook dat ze haar handen wel heel erg hoog heeft. Lijkt net alsof ze geen contact heeft met de mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:56

Nu maar hopen dat PS er niet vandoor gaat met Apache. Ik hoop dat deze combinatie behouden blijft.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:22

Aranel schreef:
Heel knap, en goed gedaan!
Maar.. 7 jaar en al op dit niveau vind ik toch best zorgwekkend. Knap hoor, dat 'ie het kan natuurlijk, maar ik vraag me af hoelang dit paard nog meegaat als hij op zo'n jonge leeftijd al zo hoog heeft moeten presteren.

Paarden die sterk genoeg zijn geven vaak op jonge leeftijd de beginselen van de oefeningen zelf al aan in de training. Bij ons op stal staat een 4 jarige met een bespiering waar je U tegen zegt, net een jaar onder het zadel, en loopt schouderbinnenwaarts/travers/renvers en appuyementen alsof het niets is.

Voor de LT moet het paard op 1 januari minimaal 7 zijn, dus hij is niks te jong.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:46

Handen te hoog ?? %)
Ziet er prachtig uit, paard wordt van de hand af gereden en voor haar uit gehouden :D

smurf26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:53

Wat een geweldige foto van een geweldige combinatie!!!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:27

Ik hoop dat Apache voor Nederland behouden kan blijven, volgens mij wordt dit echt een heele goede.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:48

wat een paard <3

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:57

Aranel schreef:

Zorgwekkend??? :7 Hij loopt echt niet elke dag 10 Lichte Tour proeven hoor, ik denk dat ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn!! 8-)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:09

Is de proef ergens te bekijken? Wat een indrukwekkend paard!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:17

Super!! Mooie prestatie :D
heb laatst een clinic van haar gezien, ze rijdt erg fijn

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:20

Wow wat een dier! Ik ben ook benieuwd of de proef ook ergens te bekijken is!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:26

Als ik naar alle andere filmpjes van Apache en Emmelie kijk op Youtube zijn ze al geweldig, ben zo benieuwd naar deze proef! Hoop dat iemand hem gefilmd heeft.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:37

Wat een paard! Wat een prachtige combo dit, die zien ze nog lang samen hoop ik :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:55

Wát een paard zeg :~

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:03

Echt een geweldige combinatie!