Adelinde Cornelissen eist KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Adelinde Cornelissen eist KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:10

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Adelinde Cornelissen en Zephyr
© RolandHitze
In het KNHS Kampioenschap in de klasse ZZ-Zwaar werd de titel opgeëist door Adelinde Cornelissen met de van Jazz afstammende Zephyr. In de dit kampioenschap afsluitende Kür eindigde Cornelissen als derde. De voorsprong die zij in de eerste twee wedstrijden had opgebouwd was echter voldoende om die derde plaats te compenseren. Dominique Filion beëindigde het kampioenschap als tweede met de zeer expresieve President's Wonderboy. Rabo Talententeamlid Diederik van Silfhout, die met Arlando K de Kür wist te winnen, legde in dit kampioenschap beslag op het brons. Het gat dat de drie koplopers hadden weten te slaan met de nummer vier, Mireille van Kemenade-Witlox met Decor Sandro's Match, was met bijna veertien procent behoorlijk groot, waardoor er in dit kampioenschap sprake was van een echte top drie.

Mara de Bel, die als voorzitter van de jury in deze Kür fungeerde, was van mening dat de Kür door de beste combinatie was gewonnen, maar dat het voor haar moeilijk was om een beeld te vormen over het gehele deelnemersveld, omdat zij alleen deze derde wedstrijd had gejureerd. "Ik vond dat Diederik zijn qua choreografie zeer gedurfde Kür zeer secuur heeft gereden. Daarbij vond ik de Kür van Adelinde iets lauw".
Adelinde Cornelissen vertelde dat Zephyr door haar ouders is gefokt en dat zij Zephyr op driejarige leeftijd zelf zadeldak heeft gemaakt. Daarna heeft dit paard geruime tijd in de wei gelopen, tot zij naar Nijkerk verkaste en pas toen is zij gaan kijken wat dit paard aan potentie had als dressuurpaard. "Ik ben pas een jaar met Zephyr bezig en het is echt heel erg leuk, mede omdat het een zeer elastisch paard is".
Dominique Filon, die als tweede eindigde, is nog niet zo lang geleden begonnen bij de President's Stables, de eigenaren van President's Wonderboy. "Ik ben absoluut tevreden met deze zilveren medaille, temeer omdat voor mijn gevoel tijdens deze drie wedstrijden Wonderboy veel progressie heeft gemaakt. Vooral hebben we gewonnen aan stabiliteit, wat voor mijn gevoel tot uiting kwam in een zeer stabiel gereden Kür".

Over de organisatie van het NK dressuur in Hoofddorp waren de gouden en zilveren medaille winnaressen zeer tevreden. "In mijn ogen heeft de organisatie er alles aan gedaan om de wedstrijden zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Het was ontzettend jammer dat het zo stormde, maar petje af voor de organisatie", aldus Adelinde Cornelissen.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:01

Adelinde reed woensdag ook een hele knappe proef, met vooral een vriendelijk en gemakkelijk beeld! Ook petje af voor Dominique, die kan ontzettend netjes proeven rijden en alles is heel mooi afgewerkt, en zij is nog maar kort een combinatie met President's Wonderboy! Heel terecht dat deze twee amazones bovenaan staan!! :D

fiona2005

Re: Adelinde Cornelissen eist KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:50

En gewoon met een trensje, fantastisch!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:15

Was indd een nette proef :j

Btw, krijgen ze eigg extra punten als de proef verreden word zonder stang? Nee he. Absurd eigg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:50

Nee, daar krijgen ze geen extra punten voor. En ik vind dat helemaal niet absurd. Ook hier vind ik de handen te hoog. Ik heb altijd geleerd dat je handen in één lijn horen met de mond van het bit. En dat je je elleboog licht gebogen hoort te zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:34

Toch "knap" dat ze dat paard zonder stang het ZZ-zwaar doorrijd, zegt toch wel wat denk ik :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 12:49

FriesWytske schreef:
Nee, daar krijgen ze geen extra punten voor. En ik vind dat helemaal niet absurd. Ook hier vind ik de handen te hoog. Ik heb altijd geleerd dat je handen in één lijn horen met de mond van het bit. En dat je je elleboog licht gebogen hoort te zijn.

Knap hoor dat jij de hele handhouding weet te analyseren aan de hand van 1 foto....
Dan hoop ik dat jij niet de persoon bent in de advertentie in je onderschrift, want dan blijkt dat je wat je 'geleerd' hebt niet in de praktijk brengt!!
Zo sneu hoe de gemiddelde boktprutser commentaar heeft op topruiters.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:49

misschien vindt het paard stang en trens niet zo geweldig. Dat is ook vaak een reden waarom ze alleen op een trens rijden. Vindt ook inderdaad haar handen wat hoog waardoor je het trensje wel uit het paard zijn mond ziet komen.

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:59

Mooie combinatie dit, we hebben ze zien rijden tijdens outdoor Gelderland (zaterdagavond, dressuur avond) en dat zag er ook erg mooi uit toen!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:28

Dat het bit uit de mond komt, komt niet doordat ze haar handen hoog houdt. Dat heeft meer te maken met de druk die ze uitoefend.........Als je je handen laag houdt, kan dat ook gebeuren. Ik vind haar houding erg mooi. Dat de lijn van het bit naar de handen een rechte lijn moet zijn, slaat nergens op. Elk paard is weer anders gebouwd, waardoor je dat niet altijd hebt. Ook de aanleuning die je hebt kan verschillen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:10

manie schreef:
FriesWytske schreef:

Knap hoor dat jij de hele handhouding weet te analyseren aan de hand van 1 foto....
Dan hoop ik dat jij niet de persoon bent in de advertentie in je onderschrift, want dan blijkt dat je wat je 'geleerd' hebt niet in de praktijk brengt!!
Zo sneu hoe de gemiddelde boktprutser commentaar heeft op topruiters.

Als je de advertentie goed hebt gelezen dan zie je dat het een jong beestje is. En die rijd ik niet met strakke teugels. Dus ja. Daar zijn ze niet licht gebogen. Krijg altijd veel complimenten dat ik de jonge paarden aflever met een hele zachte mond.