NK - Cornelissen versterkt leidende positie ZZ-Zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

NK - Cornelissen versterkt leidende positie ZZ-Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 15:36

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Adelinde Cornelissen met Zephyr
© KG Images
In het KNHS Kampioenschap in de klasse ZZ-Zwaar heeft Adelinde Cornelissen met Zephyr haar leidende positie versterkt. Nadat de amazone gisteren al het eerste onderdeel in deze titelstrijd winnend had afgesloten schreef zij vandaag ook de tweede wedstrijd op haar naam. Toch was haar voorsprong die zij gisteren had op Dominque Filion, die net als gisteren tweede werd met President's Wonderboy, beduidend geringer. Rabo Talententeamlid Diederik van Silfhout legde met Arlando K beslag op de derde plek.

Voorzitter van de jury Janine van Twist sprak over een uitermate spannende strijd in de kopgroep, mede veroorzaakt door het gegeven dat alle de drie de combinaties niet tegen probleempjes in de proef aanliepen. "Zephyr van Adelinde sprong achter in de dressuurbaan even weg. Ik denk dat hij ergens van schrok. Maar daarna was het weer een mooi harmonieus geheel. Zephyr ging zeer mooi verzameld door de baan en je ziet dat de amazone exact weet waar ze haar punten kan pakken. Zo oogden de wissels bijzonder mooi en toonde zij fraaie appuyementen. Bij het paard van Dominique Filion was er sprake van een lichte mate van spanning, wat zich uitte in een sterk zwaaiende staart. Verder vond ik het een zeer vriendelijk gereden proef, waarbij President's Wonderboy zich zeer stil in de aanleuning toonde".
Ook over de als derde eindigende Diederik van Silfhout met Arlando K was Van Twist zeer te spreken. "Voor mij was het een spectaculaire proef, waarin de fraaie aanleuning gedurende de gehele rit behouden bleef. Daarbij wist Diederik de optredende spanning steeds mooi af te laten vloeien, waardoor hij steeds optimaal naar een nieuwe oefening wist toe te rijden", aldus mw. Van Twist, die door de geringe verschillen in de kopgroep een spannende finale voorziet.

Zaterdagavond om 19.00 uur begint de finale in het KNHS Kampioenschap dressuur ZZ-Zwaar met een Kür op muziek.

Elisa2

Re: NK - Cornelissen versterkt leidende positie ZZ-Zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:03

Leuk! wordt die kur mischien nog ergens uitgezonden?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:38

Elisa2 schreef:
Leuk! wordt die kur mischien nog ergens uitgezonden?

Kans is klein, er is dan voetbal ;)

FryskHopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:53

ADJE!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:05

Adelinde en Zephyr, weer een prachtige combinatie. TOPPERS :)

Ine10Hercu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:10

Het paard ziet er tiptop uit.
En die 2 zijn een super goede combinatie.
Die winnen misschien wel. Ik hoop het. +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:12

Ine10Hercu schreef:
Het paard ziet er tiptop uit.
En die 2 zijn een super goede combinatie.
Die winnen misschien wel. Ik hoop het. +:)+

Net nieuw op bokt? Lees ook data die bij berichten staan, veel plezier nog op bokt.

Ine10Hercu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:09

Had je het tegen mij?????