Oefening! Brand op manege Akasha in Gassel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Oefening! Brand op manege Akasha in Gassel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 08:59

Zie deze link voor het hele verhaal, inclusief foto's:

http://www.112landvancuijk.nl/grave/gas ... Y.facebook

De brandoefening was afgelopen Dinsdag bij manege Akasha in Gassel (NB) en werd gehouden door de brandweer land van Cuijk. Voor de oefening was de brand ontstaan in de boerderij gelegen achter de manege, dat voor een enorme rookontwikkeling zorgde in de manege zelf. Gezien de rookontwikkeling, en het gevaar dat de brand zou overslaan moesten de paarden moesten uit voorzorg uit de stallen, en op het land gezet worden.

De oefening was goed geslaagd. De paarden lieten zich bijna allemaal goed uit de stallen halen. 2 paarden hadden angst voor de mannen in brandweerpak (met gasmaskers) en daarbij duurde het even voordat ze zich naar buiten lieten brengen. De rest lieten het goed over zich heen komen. Een goede oefening voor zowel brandweer, als de paarden!

hafjelinger

Re: Oefening! Brand op manege Akasha in Gassel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:12

Het was een zeer geslaagde oefening.
Ik heb ook meegedaan, ik was 'paniekzaaier' :')

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:16

Wat een goed initiatief! Ik vrees dat de meeste brandweermannen beter overweg kunnen met een kat of hond dan een paard. Goed dus dat zij dat een keer aan den lijve ondervinden! Er komen uit dergelijke oefeningen altijd veel verbeterpunten voor zowel het bedrijf als de brandweer.

clhufl

Re: Oefening! Brand op manege Akasha in Gassel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 05:45

er was ook een keer zo'n oefening op de manege waar ik heb gereden. Brandweermannen hoefden maar 2 paarden naar buiten te brengen, maar het was wel grapppig, want ze hadden het halster helemaal verkeerd omgedaan enzo.

Maar dit is inderdaad een goede oefening