Bubalu VDL erkend voor de KWPN-fokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Bubalu VDL erkend voor de KWPN-fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:19

http://www.kwpn.nl

Afbeelding
VDL Bubalu
Foto: www.sjoert.com
De twaalfjarige springhengst VDL Bubalu (PROK v.Baloubet du Rouet uit Zancara keur pref prest van Nimmerdor, fokker VDL Stud uit Beers) is al geruime tijd een vaste waarde voor Jur Vrieling. Diverse internationale klasseringen en overwinningen zijn reeds behaald. Tijdens het recent gehouden NK in Mierlo werd op overtuigende wijze de Nederlands titel bij de senioren in de wacht gesleept. De hengstenkeuringscommissie heeft besloten dat dit een goed moment is om het fokproduct van de familie Van de Lageweg te erkennen voor de KWPN-fokkerij.

Vader Baloubet du Rouet was Olympisch kampioen in Athene en was maar liefst driemaal de winnaar van de wereldbekerfinale. Zijn nakomelingen breken inmiddels ook door op het hoogste niveau. De moeder van Bubalu VDL is de Nimmerdor-dochter Zancara, een keurpreferente prestatiemerrie. Naast Bubalu VDL bracht zij ook de KWPN-hengsten Great Pleasure (v.Grannus) en Montreal (v.Indoctro), alsmede de Grand Prix springende hengst Pessoa VDL (v.Animo). Grootmoeder is de keurpreferente prestatiemerrie Shoraya (v.Ladykiller xx). Zij is ook de moeder van N-Aldato (v.Nimmerdor), die Grand Prix sprong met Emile Hendrix. Uit de directe moederlijn komen ook de KWPN-hengsten Highline en Azteca VDL.

Bubalu VDL werd opgeleid door de Colombiaan Ricardo Villa. Zij behaalden goede resultaten en werden onder andere Nationaal kampioen van Columbia, vierde in de GP van Kentucky en vijfde in de GP van Saugerties. Met Jur Vrieling is de hengst echter nog succesvoller. Met het Nederlandse team won Bubalu VDL de Nations Cup-wedstrijden in Dublin, Sankt Gallen en Aken en onlangs werd de overwinning behaald in de Grand Prix in Drammen. Daarnaast heeft Bubalu VDL deelgenomen aan de Wereldruiterspelen in Kentucky.

Bubalu VDL voldoet aan de röntgenologische en cornage eisen van het KWPN. De springindex van Bubalu VDL is 159 met 43% betrouwbaarheid.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:24

Is hij als jong paard nooit voorgesteld aan het KWPN?

Needje

Re: Bubalu VDL erkend voor de KWPN-fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:28

Hij doet het werk iig met de ogen dicht!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:45

Needje schreef:
Hij doet het werk iig met de ogen dicht!

:') Damn, ik had zo gehoopt dat niemand dat zou zien :D

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:36

Ben zelf erg gecharmeerd van de hengst.
Ik heb helaas geen fokmerrie meer maar anders stond ie zeker in mijn top 3.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:34

Jaa *\o/* Bubalu-fan.. Jammer dat er al Nimmerdor in mijn merrie zit.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:38

Super!
Wij hebben er dit jaar een veulen van en de merrie weer opnieuw gedekt met Bubalu.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:40

Fijn dat zo'n dier nog hengst is en nog van waarde kan zijn voor de fokkerij.
Mooie stam ook volgens mij.