Compromis in zaak Merel Blom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Compromis in zaak Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 11:52

http://www.telesport.nl

Het kort geding van amazone Merel Blom tegen de KNHS en internationale hippische federatie (FEI) wordt aanstaande dinsdag vervolgd in het Engelse Bramham. Het compromis werd voorgesteld door voorzieningenrechter Eijkelestam van de rechtbank in Zutphen en na een schorsing aangenomen.

Blom: „Ik weet niet met welk gevoel ik hier sta. De Olympische Spelen zijn naar mijn idee niet dichterbij gekomen.” In Bramham wordt volgende weekeinde beslist welke drie eventingruiters naar Londen mogen. Vanwege een door de FEI opgelegde schorsing, die op 22 juni afloopt, ontbreekt de naam van de 25-jarige Merel Blom in dit rijtje.

In de ogen van de Breukelse is de schorsing onrechtmatig. Met het compromis werd het niet duidelijk of de voorzieningenrechter wel gerechtigd was om een uitspraak te doen. Blom werd door de FEI geschorst en die schorsing werd conform de reglementen door de KNHS overgenomen. Waarmee de bal weer bij de FEI ligt. Om de amazone tegemoet te komen, reist de arbitragecommissie naar Bramham waar de zaak-Blom in de namiddag van 5 juni zal worden behandeld. Eventuele getuigen kunnen dan een dag later worden gehoord, waarop een uitspraak volgt.

Verwant artikel
[VN] Eventingamazone Merel Blom twee maanden geschorst

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:04

tsja een tweede gele kaart in 1 jaar tijd is ook wel veel hoor...

En als ik het artikel goed begrijp (die van de link) is die gele kaart voornamelijk gegeven vanwege het gevaarlijke rijgedrag....de andere twee dingen hebben ervoor gezorgd dat ze die gele kaart onherroepelijk kreeg. Althans zo komt het op mij over.

Als al die 3 punten waar zijn (en om eerlijk te zijn vind ik zeker het gevaarlijk rijden en vermeende mishandeling op zich al genoeg voor die 2de kaart) moet ze gewoon niet zeuren en de straf slikken: volgende keer zal ze dan wat meer zelfbeheersing tonen....

Balen dat je de spelen dan nu misloopt ,maar dan had ze zich moeten beheersen en aan dr paard/mederuiters moeten denken en mensen van het evenement zeker niet gaan lopen uitkafferen of iets dergelijks. Prioriteiten stellen heet dat: wat vind je belangrijker: winnen van desbetreffende evenement no matter what(en je plek in het team riskeren)...of je sportief gedragen en TOCH naar de spelen gaan..keuze was voor mij makkelijk geweest

S123321

Re: Compromis in zaak Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:22

Ik weet er het fijne niet van. Verhaal heeft altijd 2 kanten toch. Merel zit toch ook op bokt?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:37

Als het waar is. Het verhaal heeft 2 kanten. Merel zegt dat ze geen gele kaart heeft gehad en ook niet verdiend en het jurylid zegt van wel. De rechter heeft nog geen uitspraak gedaan dus er is nog geen helderheid.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:41

Vind het een raar verhaal. Hopelijk kan Merel alsnog naar de spelen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:53

nou, de commentaren op Horses zijn niet mis... ik schrik daarvan, zeker als ze waar zijn!