Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Academy Bartels ontvangt subsidie van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 12:45

Persbericht Academy Bartels / http://www.bokt.nl

Het paardensportcentrum van Academy Bartels in Hooge Mierde is een van de Brabantse sportaccommodaties die in aanmerking komt voor ruim 1 miljoen euro subsidie van de Provincie Noord-Brabant. Dat werd woensdagmiddag medegedeeld in een persconferentie op het Provinciehuis. Het projectplan van Academy Bartels kreeg de hoogste waardering van de onafhankelijke experts, in het zogenaamde "tendersysteem", waarmee de Provincie de aanvragen van topsportaccommodaties uit diverse takken van sport heeft beoordeeld. In totaal werden er 15 aanvragen gedaan, waarvan er 5 zijn gehonoreerd.

Academy Bartels is een bekende naam, door de viervoudige Olympische deelname van Tineke Bartels en de tweevoudige Olympische deelname van haar dochter Imke Schellekens-Bartels. Beide amazones zijn samen goed voor drie zilveren Olympische teammedailles en Imke doet momenteel vooraan mee in de selectie voor de Olympische Spelen in Londen. Maar het bedrijf speelt ook een rol in de hippische talentontwikkeling, zoals het Rabo Talentenplan, dat samen met de KNHS wordt georganiseerd. Tineke Bartels is bondscoach jong oranje voor de dressuursport. Ook de educatieve evenementen, zoals het Global Dressage Forum, Horse Event en Animal Event zijn projecten van Academy Bartels.

Het grootschalige projectplan werd in samenwerking met de Gemeente Reusel-de Mierden opgesteld. Het maakt deel uit van de ontwikkeling van een hippisch-recreatieve poort Weeldse Heide, nabij het Landgoed de Utrecht. In het projectplan wordt onder meer voorzien in de uitbreiding van trainingsfaciliteiten, ruiterpaden, stallen, cursistenverblijven, cursusruimtes en voorzieningen voor aangepaste sporters.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:04

Ruim 1 miljoen subsidie :wow: . Sorry, maar wat een belachelijk hoog bedrag terwijl er mensen in verzorgingstehuizen pyamadagen hebben, er mensen naar de voedselbank moeten...... enz. Het is niet echt dat de familie Bartels het financieel slecht hebben lijk mij.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:12

Inoterry schreef:
Ruim 1 miljoen subsidie :wow: . Sorry, maar wat een belachelijk hoog bedrag terwijl er mensen in verzorgingstehuizen pyamadagen hebben, er mensen naar de voedselbank moeten...... enz. Het is niet echt dat de familie Bartels het financieel slecht hebben lijk mij.

Ja zie ik ook zo.

S123321

Re: Academy Bartels krijgt steun van Provincie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:17

hoezo bezuinigen in deze tijden? ...:D, ik gun het ze wel maar er zijn bestemmingen die dit beter kunnen gebruiken (zoals ook hierboven genoemd).

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:24

en waarom niet de helft en de andere helft ook aan sportverenigingen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:47

Academy Bartels lijkt me geen noodlijdend bedrijf, totaal verkeerde manier van subsidiegeld verdelen, ondersteun dan starters in het bedrijfsleven

Als ze een beetje realiteitszin hebben weigeren ze dat, maar na het zien van de rekening die ze voor Voice presenteerden is daar weinig kans op.

Toedeledoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:47

ach ja, de duivel schijt altijd op de grootste hoop. }>

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:02

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:02

Joh maakt niet uit waar het geld heen gaat, commentaar heeft een ieder toch wel!
Vind het leuk voor ze!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:06

irmaz schreef:
Het gaat om een subsidiepot van in totaal 12 miljoen euro.
Zie: http://www.omroepbrabant.nl/?news/17514 ... ockey.aspx

OK waarom dan geld steken in een bedrijf dat het niet nodig heeft en geen geld toekennen aan andere aanvragers die niet zo goed in hun slappe was zitten.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:12

Daar zal vast en zeker goed over nagedacht zijn ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:13

En ergens anders lopen mensen bij de voedselbank...........

Laten ze het geld in iets investeren waar het nodig is.......

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:15

:') haah ff serieus, maken jullie je druk om waar het geld uit gedeeld worden. Ik gun het de Academy van harte het zelfde als dat het naar een varkensboer was gegaan of naar de schaakclub.
Het geld zat er niet voor niets heen gaan.

Ik heb die miljoen ook wel nodig hoor :j kan ik een super goed paard kopen en de sport ermee in :))

Maar nee, het is de investering in een sport voor het land, had net zo goed de schaakclub of de paaldansclub kunnen zijn. :)

Ontzettend leuk dat brabant in de Paardensport investeerd.
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 31-05-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:17

Als je ziet hoe slecht veel mensen het hebben. ja dan kan ik me daar wel druk over maken ja. En nee ik gun het ze dus niet om die reden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:17

Ach daar zijn mensen goed in, misgunnen. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:18

De tatieven voor een weekje training daar zullen er vast niet goedkoper op worden vermoed ik zo. Echt een verspiling van gemeensschapsgeld waar we gezellig met zijn allen belasting voor betalen :roll:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:19

_Kimmm schreef:
Ach daar zijn mensen goed in, misgunnen. :D

Ik gun het dan toch vele malen liever aan mensen die het WEL heel hard nodig hebben ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:22

Ach, misschien heeft de Acedemy die miljoen ook wel nodig om voor Nederland in de sport meer te kunnen betekenen. ;) Daar kan niemand over oordelen het geld had ook niet als doel : Voeder de daklozen, of stichting zoek een huis.

Dit geld had als doel sportaccommodaties in Brabant, en de Acedemy is een sportaccommodatie en dus komen hun er in aanmerking voor. Zal vast allemaal met een goede doorgronde reden zijn :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:25

Dan heb ik toch liever dat ze 12 miljoen uitgeven aan verzorgingstehuizen en mensen die bij de voedselbank moeten lopen omdat ze geen eten meer kunnen kopen. En als ze het dan zo nodig aan sportacomedaties uit willen geven, kijk dan naar welke verenigingen het geld WEL nodig hebben zoals gehadicaptensport.
En ik heb er mijn ernstige twijfels over of acedemy Bartels gratis trainingsweken gaat geven aan talentvolle jeugdige ruiters van ouders die dat soort dingen niet kunnen betalen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:27

Stel het de Academy voor zou ik zeggen :D

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:30

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:31

Nou zeg _Kimmm, wat heb jij een verdraaid beeld van de werkelijkheid. Vind het niet meer dan normaal dat bokkers mensen die minder bedeeld zijn dit geld meer gunnen. Doet er niet toe waar het geld voor bedoelt was, of ze het nodig hebben (lijkt me niet) en of dat mensen wel of niet goed zijn in misgunnen.

Feit is dat er zaken zijn die het harder nodig hebben, punt ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:35

Een subsidie krijg je nooit cadeau. Daar moet je eerst plannen voor indienen waar je het geld aan gaat uitgeven en 9 van de 10 keer is het subsidiebedrag bij lange na niet genoeg om de kosten voor je plannen te dekken.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:39

Blue9 schreef:
Nou zeg _Kimmm, wat heb jij een verdraaid beeld van de werkelijkheid. Vind het niet meer dan normaal dat bokkers mensen die minder bedeeld zijn dit geld meer gunnen. Doet er niet toe waar het geld voor bedoelt was, of ze het nodig hebben (lijkt me niet) en of dat mensen wel of niet goed zijn in misgunnen.

Feit is dat er zaken zijn die het harder nodig hebben, punt ;)

Verdraaid beel van de werkelijkheid of niet, of andere het harder nodig hebben of niet. Het punt blijft altijd nog dat je ervoor in aanmerking moet kunnen komen en of je plan er aan voldoet en dat deden ze blijkbaar niet. ( van de gene die het in jou ogen harder nodig hebben) en die van de Academy wel :D !

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:40

Ze zullen er vast niet van op vakantie gaan denk ik zo. En vergis je niet een goede organisatie kan een hele regio op poten zetten. Levert veel extra's op voor de horeca in de buurt. Naarmate zij meer klanten kunnen 'bedienen' profiteerd de regio ook meer mee. Ik vermoed dat dit bedrag makkelijk uit kan als je de algemene winst van de hele omgeving meerekent.