Oliver Townend rijbewijs kwijt na teveel alcohol op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Oliver Townend rijbewijs kwijt na teveel alcohol op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 08:39

www.bokt.nl

De Britse eventingruiter Oliver Townend zal de komende twee jaar op zoek moeten gaan naar een chauffeur. Townend is in zijn Mercedes SLK300 op 3 mei door de politie staande gehouden, in eerste instantie omdat hij veel te hard reed. Na een blaastest bleek dat hij ook tweemaal de toegestane hoeveelheid alcohol op had. Dat meldt horseandhound.co.uk.

Townend moest vorige week bij de rechter verschijnen. Daar kreeg hij te horen dat hij de komende twee jaar niet mag autorijden. Daarnaast heeft hij ook een totale boete gekregen van meer dan 200 Britse pond.

Townend heeft te kennen geven dat hij een fout heeft gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:45

Sammie schreef:
http://www.bokt.nl

Townend heeft te kennen geven dat hij een fout heeft gemaakt.

Goh? :7

Voor hetzelfde geld had hij een onschuldig persoon doodgereden. Wat mij betreft krijgt die kerel z'n rijbewijs nóóit meer terug.

Javayo

Re: Oliver Townend rijbewijs kwijt na teveel alcohol op

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:04

das wel erg rigoreus Wuis, dan ga je er vanuit dat iemand niet van z'n fouten leert en daar is het rechtsysteem gelukkig niet op gebaseerd. Als hij in herhaling zou vallen is het een ander verhaal natuurlijk.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:06

Helemaal met je eens Wuis! :j
Misschien is dit hard, maar ik vind dat het rechtssysteem hier veel te soft in is.
Als je nog moet rijden, drink je gewoon geen druppel alcohol. Punt.
En als je dat wel doet en je wordt gepakt, dan is het wat mij betreft echt: eigen schuld, dikke bult :)

Overigens denk ik eigenlijk dat hij echt een flinke hoeveelheid op had, ze pakken je rijbewijs niet zomaar 2 jaar af ;)
Laatst bijgewerkt door RoWi op 31-05-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:06

200 pond maar? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:10

Nooit meer laten autorijden is wel erg overdreven := Dan heeft hij bij wijze 4 biertje op of 4 wijntjes ..
Niet om iets goed te praten en drink zelf nooit geen druppel als ik moet rijden, maar na 4 wijntjes of biertjes merk ik nog helemaal niets hoor.

Zelfs nog een goede reactievermogen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-12 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

tweemaal de toegestane hoeveelheid staat er. Ik vind de boete wel veel te laag, maar 2 jaar rijbewijs kwijt lijkt me wel netjes.

Anoniem

Javayo schreef:
das wel erg rigoreus Wuis, dan ga je er vanuit dat iemand niet van z'n fouten leert en daar is het rechtsysteem gelukkig niet op gebaseerd. Als hij in herhaling zou vallen is het een ander verhaal natuurlijk.

Alcohol in het verkeer is gewoon een NO-GO. Ook al is het eenmalig. Die fout hoor je gewoon niet te maken. Je zet er levens mee op het spel.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:12

Eens, maar je moet mensen ook de kans geven van hun fouten te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:16

220 UG/L is wettelijk toegestaan dat is 0,5 promille ( zowel Ned als Eng )
2 glazen wijn geven 0,4 prommille dus dat is bijna de max.

Bij een gemiddelde man van 75 kg geeft één standaardglas een bloed-alcoholgehalte van 0,2 ‰. Twee standaardglazen geven 0,4 ‰ enzovoort. Deze zogenaamde 'opbouw van het promillage' verschilt echter sterk van persoon tot persoon en hangt af van lichaamsgewicht, lichaamsbouw , geslacht en leeftijd.

Eventueel bron.: http://www.centrummaliebaan.nl/centrumm ... =0&time=-1

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:17

Wuis schreef:
Javayo schreef:

Alcohol in het verkeer is gewoon een NO-GO. Ook al is het eenmalig. Die fout hoor je gewoon niet te maken. Je zet er levens mee op het spel.

En mensen die in de bak zitten? Die zijn in bijna alle gevallen stukken gevaarlijker dan mensen die met alcohol op achter het stuur kruipen. . . feit is dat ze die mensen niet zo snel achter de trailes zetten, dan zouden de gevangenissen binnen 1 week vol zitten ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:17

Tja, eigen schuld... hij was er toch echt zelf bij dat hij ging drinken, en ook dat hij achter het stuur is gekropen.. Terecht dus dat hij zijn rijbewijs voorlopig kwijt is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:18

Niet erg slim van 'm om met alcohol op te rijden.

Maar ik zie nou ook niet echt waarom dit op een paardenforum voorpagina nieuws is... ?
Ik vind het een hoge roddel-factor hebben. Om een misstap van een ruiter, buiten zijn leven als ruiter om, op deze manier aandacht te geven.

Kijk, als ie nou dronken te paard was staande gehouden.... Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat 't het bokt voorpagina nieuws haalt _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:20

Femke schreef:
Niet erg slim van 'm om met alcohol op te rijden.

Maar ik zie nou ook niet echt waarom dit op een paardenforum voorpagina nieuws is... ?
Ik vind het een hoge roddel-factor hebben. Om een misstap van een ruiter, buiten zijn leven als ruiter om, op deze manier aandacht te geven.

Kijk, als ie nou dronken te paard was staande gehouden.... Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat 't het bokt voorpagina nieuws haalt _O-

Dat heeft te maken met het feit dat Oliver op het moment een van de beste eventing ruiters ter wereld is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:25

Dan heeft een paardenforum toch alsnog niet echt wat met dit soort dingen uit zijn privé leven te maken...
Sorry, ik vind 't echt een "privé" of "story" factor hebben zo.
Roddelen over een overtreding die verder niets met paarden te maken heeft.

Gaan we anders in de toekomst ook berichten krijgen als Anky een verkeersboete voor te snel rijden heeft gekregen...
Of als Jan Tops een pot appelmoes in de supermarkt uit 'zn handen heeft laten vallen...
Of als Ricky Young een juridisch probleem heeft met de meubelmaker voor haar nieuwe bank...

Een dergelijk voorval is echt typisch iets in het privé leven van die persoon. En ik vind dat daar best wat voorzichtiger mee omgegaan mag worden.
Het heeft in mijn ogen geen enkele nieuwswaarde en hoort niet thuis op de voorpagina van een paardenforum.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:30

Ik ben het helemaal met je eens, zodra mensen in de schijnwerpers staan hebben ze totaal geen privacy meer. . . ik begrijp wel dat zo'n forum als bokt daar toch aandacht aan wil besteden :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:49

kneus

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:55

Binnenkort ook alle scheidingen hier bespreken van ruiters/amazones?

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:18

2 jaar lijkt me wel veel voor dubbel de hoeveelheid. Niet dat ik niet akkoord ben: zelf drink ik nooit een druppel (ben dan ook letterlijk allergisch aan alcohol :D ) en veroordeel ik al wat dronken achter het stuur kruipt, maar die straf is wel heel zwaar als je ze vergelijkt met de straffen die hier in België gegeven worden voor zulke dingen. Hier krijg je daar 14 dagen of een maand rijverbod voor, plus een boete en misschien nog een werkstraf van 40 uren of zo... Lijkt me dat je in GB wel even nadenkt voor je drinkt en rijdt met zulke vonnissen!!! :j Ik hoop in elk geval dat hij geen hogere straf heeft gekregen omwille van 'voorbeeldfunctie', want dat vind ik persoonlijk zever. Ja, je kan een voorbeeldfunctie hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je zwaarder moet boeten voor een eventuele fout. Iedereen gelijk voor de wet, is tenslotte de uitdrukking. Hopelijk leert hij uit z'n fouten.

En ach, we bespreken zoveel off-topic dingen op dit forum. Als we daarmee weer even nadenken over alcohol en het verkeer, wat maakt het dan? Zolang het niet gaat over welke ruiter welke kleur ondergoed aanheeft. :+ Vind het persoonlijk wel eens leuk iets niet-paard gerelateerd te lezen over een ruiter: geeft hen meer een gezicht en persoonlijkheid - wel liever positieve berichten uiteraard. Als dit soort nieuws je niet interesseert, lees het dan gewoon even niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:19

Moderatoropmerking:
Als je vindt dat een nieuwsbericht niet op Bokt thuishoort kun je dat melden aan de nieuwsredactie via een pb of Tip de Nieuwsredactie wat je boven elke openingspost op VN en ON vindt. Ook bestaat er de mogelijkheid om een topic te openen op Forumzaken.
In dit topic is het off topic en zullen dit soort berichten vanaf hier worden verwijderd, dus hierbij het dringende verzoek om on topic te blijven.

botoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:08

heb echt geen medelijden met die kerel !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:26

Ik denk dat sommige die hier reageren nog niet hun rijbewijs kwijt geweest zijn. :x
Vind 2 jaar niet meer rijden een behoorlijke straf.

Verder vind ik dat bokt danig aan het dalen is kwa niveau van nieuws. Het gemiddelde roddelblaadje zou dit er in gooien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:29

Ayasha schreef:
Ik denk dat sommige die hier reageren nog niet hun rijbewijs kwijt geweest zijn. :x
Vind 2 jaar niet meer rijden een behoorlijke straf.

Verder vind ik dat bokt danig aan het dalen is kwa niveau van nieuws. Het gemiddelde roddelblaadje zou dit er in gooien.

Jawel hoor, ik moet nog heel wat maanden wachten voor ik hem weer terug krijg. . . gekregen en verloren in Engeland O:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:32

Tja, die Engelsen, als je wat vaker de grote jongens meemaakt(bvb de Whitakers) dan weet je dat ze niet vies zijn van een glaasje meer, achter het stuur kruipen is voor mij ook echt no-go maar nu word er ééntje gepakt terwijl er honderd vrijuit gaan. Ik vind dat er nog veel meer gecontroleerd moet worden op alcohol in het verkeer, terug naar de nul promille en bij de eerste overtreding, rijbewijs invorderen en opnieuw examen laten doen. Ook verplicht een periode vrijwilligerswerk in een revalidatiekliniek.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:50

Haha, als hij dat maar niet doet, als hij op z'n paard zit haha :) :)