Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dan heeft hij bij wijze 4 biertje op of 4 wijntjes .. Javayo schreef:das wel erg rigoreus Wuis, dan ga je er vanuit dat iemand niet van z'n fouten leert en daar is het rechtsysteem gelukkig niet op gebaseerd. Als hij in herhaling zou vallen is het een ander verhaal natuurlijk.
Wuis schreef:Javayo schreef:das wel erg rigoreus Wuis, dan ga je er vanuit dat iemand niet van z'n fouten leert en daar is het rechtsysteem gelukkig niet op gebaseerd. Als hij in herhaling zou vallen is het een ander verhaal natuurlijk.
Alcohol in het verkeer is gewoon een NO-GO. Ook al is het eenmalig. Die fout hoor je gewoon niet te maken. Je zet er levens mee op het spel.
Femke schreef:Niet erg slim van 'm om met alcohol op te rijden.
Maar ik zie nou ook niet echt waarom dit op een paardenforum voorpagina nieuws is... ?
Ik vind het een hoge roddel-factor hebben. Om een misstap van een ruiter, buiten zijn leven als ruiter om, op deze manier aandacht te geven.
Kijk, als ie nou dronken te paard was staande gehouden.... Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat 't het bokt voorpagina nieuws haalt
) en veroordeel ik al wat dronken achter het stuur kruipt, maar die straf is wel heel zwaar als je ze vergelijkt met de straffen die hier in België gegeven worden voor zulke dingen. Hier krijg je daar 14 dagen of een maand rijverbod voor, plus een boete en misschien nog een werkstraf van 40 uren of zo... Lijkt me dat je in GB wel even nadenkt voor je drinkt en rijdt met zulke vonnissen!!!
Ik hoop in elk geval dat hij geen hogere straf heeft gekregen omwille van 'voorbeeldfunctie', want dat vind ik persoonlijk zever. Ja, je kan een voorbeeldfunctie hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je zwaarder moet boeten voor een eventuele fout. Iedereen gelijk voor de wet, is tenslotte de uitdrukking. Hopelijk leert hij uit z'n fouten.
Vind het persoonlijk wel eens leuk iets niet-paard gerelateerd te lezen over een ruiter: geeft hen meer een gezicht en persoonlijkheid - wel liever positieve berichten uiteraard. Als dit soort nieuws je niet interesseert, lees het dan gewoon even niet? Ayasha schreef:Ik denk dat sommige die hier reageren nog niet hun rijbewijs kwijt geweest zijn.
Vind 2 jaar niet meer rijden een behoorlijke straf.
Verder vind ik dat bokt danig aan het dalen is kwa niveau van nieuws. Het gemiddelde roddelblaadje zou dit er in gooien.