http://www.knhs.nl
In het Belgische Nieuwpoort werd het driedaagse internationale springconcours afgesloten met de Grote Prijs. Een wedstrijd die voor Eric Berkhof van de Margaretha Hoeve uit Dinteloord zeer voorspoedig verliep. Zijn stalruiter Ivo Biessen won de wedstrijd met Audi's Delta Mossel Upgrader, terwijl zijn andere stalruiter Vincent Voorn met Audi's Gestion Priamus tweede werd.
"Ik kwam hier op dit concours aan, waar de springpiste op een havenhoofd is gesitueerd, met aan twee kanten boten, en zei tegen de beide jongens dat mijn dag niet meer stuk kon, omdat zij één en twee zouden worden", vertelde een breed lachende Berkhof. Wel voegde hij daar aan toe deze opmerking wel eens vaker te maken, maar dat dit de eerste keer was dat zijn voorspelling daadwerkelijk uit was gekomen.
Van de 55 starters wisten er zeven foutloos te blijven. "Ik moest als vijfde ruiter in de barrage van start en zette een snelle tijd neer, maar wist dat het iets sneller kon omdat ik in het parcours even een ophouding moest maken. Ivo kwam direct na mij en reed een fantastische rit, die overal exact paste en dat leverde hem een verdiende zege op. Deze zege krijgt nog meer reliëf als men denkt dat dit de eerste internationale Grand Prix was waarin Ivo van start is gegaan". vertelde Vincent Voorn.