Jur Vrieling zesde in Grote Prijs van Rome

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Jur Vrieling zesde in Grote Prijs van Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:02

www.knhs.nl

De Duitsers die op vrijdag op het CHIO van Rome hun overmacht reeds toonden door met afstand de landenwedstrijd te winnen demonstreerden ook in de Grote Prijs op zondag hun superioriteit. Ludger Beerbaum won met Gotha FRH, voor Christian Ahlmann met Taloubet, terwijl Marco Ku tscher met de schimmelhengst Cornet Obolensky vierde werd. Daartussen nestelde zich op de derde plek de Fransman Marc Dilasser met Obiwan de Piliere.

Jur Vrieling was in het basisparcours met VDL Bubalu, net als Harrie Smolders met Exquis Walnut de Muze, foutloos gebleven. In de barrage met dertien starters realiseerde Vrieling wederom een foutloos parcours en eindigde als zesde, terwijl Smolders tegen een springfout aanliep, waardoor hij tiende werd. Leon Thijssen noteerde met Tyson één springfout, terwijl Gerco Schröder met Eurocommerce New Orleans twee springfouten moest noteren. Marc Houtzager kende met Sterrehof's Opium een totale off day en verliet het parcours met 17 strafpunten.

"Het parcours van de Grote Prijs liep voor als van een leien dakje. Bubalu heeft geen paal aangeraakt en in de barrage was ik voor mijn gevoel echt heel snel. Als je dan kijkt naar ruiters als Beerbaum en Ahlmann hoe die niet alleen kort kunnen wenden, maar ook hoe scherp ze zo'n barrag parcours kunnen rijden, dan heb ik nu weer iets om op te trainen", aldus Vrieling, die de overtuiging had dat Bubalu in de eerste manche van de Grote Prijs toch nog weer beter had gesprongen dan in de foutloze eerste manche van de landenwedstrijd.

Ook Harrie Smolders was een tevreden mens. Walnut sprong in het basisparcours heel sterk en met overtuiging. "Ik moest als eerste naar binnen voor de barrage en we hebben echt geprobeerd een snelle foutloze ronde te rijden. Dat lukte ons bijna, maar op de allerlaatste hindernis, een hek met een balkje erboven, sprong Walnut iets van me af en raakten we die heel licht, maar toch net iets te hard", aldus Smolders, die het een zware, maar faire proef vond.

Voor Gerco Schröder verliep de voorbereiding op de wedstrijd minder goed. "Gerco was er klaar voor om binnen te rijden en ineens gingen ze tegen de wereld. Als je me vraagt wat er gebeurde dan weet ik het echt, niet maar ze lagen plots in het zand. We hebben snel gepoetst om ze schoon de wedstrijdring in te laten gaan, maar het eerste foutje vond naar mijn mening duidelijk zijn oorsprong in het iets geschokte vertrouwen", aldus bondscoach Rob Ehrens, die van mening was dat Leon Thijsen met Tyson ook een zeer goede prestatie had neergezet. Eerder deze zondag had Thijssen met Ulena een 1.45 m rubriek winnend weten af te sluiten, waarmee hij 5.750 euro verdiende.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:19

Citaat:
Rome: magistrale zege voor Beerbaum
De lauwerkrans die Ludger Beerbaum vanmiddag op de eeuwenoude Piazza di Siena in ontvangst mocht nemen was zonder meer van Olympische klasse. Opnieuw domineerde Duitsland en gaf het de rest van de springwereld een waarschuwing met het oog op de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen, de Olympische Spelen.

Met een ontketende Gotha (Goldfever-Grosso Z) raffelde de Riesenbecker de wedren af, schuin over oxers, draaiend op een dubbeltje.

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigre ... 2?levels=5

Dat maakt ieder weer scherp. !