Wiesbaden niet blij met wegblijven Nederlandse ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Wiesbaden niet blij met wegblijven Nederlandse ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 07:35

www.faz.net
Dinopino

Tijdens het pinksterconcours dit weekeinde in Wiesbaden, Duitsland zullen niet alleen belangrijke Duitse dressuurruiters ontbreken. De Nederlanders, onder wie Edward Gal, zullen ook schitteren in afwezigheid. Voor de bekende Duitse dressuurruiters was er geen keus. Zij moeten zich bij de Duitse kampioenschappen in Balve melden als aanloop voor de Olympische Spelen.

Dit excuus hebben de Nederlandse ruiters niet. Zij hebben helemaal geen reden opgegeven tot nu toe. Aangenomen wordt dat de kritiek op hun trainingsmethoden de reden is voor hun afzegging. Deze is na het inrij incident van Matthias Rath op dit moment weer aktueel. Jochen Kettner, hoofd van de organisatie van dit toernooi, is not amused. Letterlijk zei hij "Die Hollanders nodig ik niet meer uit".

Ingrid Klimke gaat wel de ring in met drie troeven, te weten: Escada, Tabasco en Liostro. Hubertus Schmidt zal met de hengst Lento, die onlangs de Hamburgse Dressuur-Derby heeft gewonnen, in de Grand Prix Special aantreden. En met Bukowski verschijnt hij op zondagavond in de kür.

Wiesbaden is blij dat ze dit jaar een etappe van de Global Champions Tour (GCT) mochten binnenhalen. Deze tour, die per keer een prijzengeld van 285.000 euro ( hoogste bedrag voor een springsportserie ter wereld) uitloofd, is een 5 sterren competitie net als de olympische spelen of wereldkampioenschappen. Het is dan ook logisch dat internationale topruiters massaal naar Wiesbaden zijn afgereisd.

Rolf Goran Bentsson, de Zweedse zilvermedaillewinnaar van 2008, komt zelfs met drie paarden in de ring. Onder andere met zijn hengst Casall, waar hij in Hamburg onlangs nog tweede werd bij de GCT. De winaares van de GCT 2011, Edwina Tops-Alexander zal ook de strijd in Wiesbaden aangaan. Enkele andere grote namen die een gooi naar de prijzen zullen doen zijn: Pius Schwizer, Steve Guerdat, Michael Whitaker en Ben Mahr.

Helaas ontbreken hier ook grote Duitse namen. Zoals Ludger Beerbaum, Christain Ahlmann en Marcus Ehning. De bondstrainer wil deze ruiters in Rome zien voor de Nations Cup.

Anoniem

Re: Wiesbaden niet blij met wegblijven Nederlandse ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:46

Nou een uitnodiging is toch geen verplichting? :?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:49

Nederland mag toch zelf weten waar ze start of niet?, en daar komt bij dat als ze wegblijven om de reden die hier gesteld word ik ze groot gelijk geef. En ergens denk ik dat ze het ook weer niet zo erg vinden anders had ie ze volgend jaar wel gewoon, weer uitgenodigd.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:54

Sammie schreef:
[Helaas ontbreken hier ook grote Duitse namen. Zoals Ludger Beerbaum, Christain Ahlmann en Marcus Ehning. De bondstrainer wil deze ruiters in Rome zien voor de Nations Cup.

En met een mooie 1-ste plek als resultaat.
Nederland plaats 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:00

Sammie schreef:
www.faz.net
Dinopino

En met Bukowski verschijnt hij op zondagavond in de vloedlicht kuur.

Beetje teveel gegoogletranslate?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:14

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:47

afzeggen is wel wat anders dan een uitnodiging niet aannemen... Kan me voorstellen dat een organisator het niet zo leuk vind als iemand eerst een uitnodiging aan neemt en dan op laatste moment afzegt. Dan heb je weinig kans alsnog andere goede publiekstrekkers aan te trekken.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:08

Ik ga misschien muggenziften, maar het sprong nogal in het oog. Aktueel is actueel.

Als het gegaan is zoals joyce B zegt kan ik inderdaad ook begrijpen dat de organisator niet blij is. Ik snap ook niet goed hoe ze hun trainingsmethoden als reden voor afzegging zouden gebruiken. Of ze nu deze week of over een maand buiten komen, kritiek is en zal er altijd zijn... Of is dat niet het punt?

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:24

Wat een gezeur! Nederlandse top moet er over 2 weken ook staan op t NK dressuur. Daarbij hebben meerdere ruiters zich opgegeven voor deze wedstrijd... En alleen Edward Gal en Willem-Jan Schotte zijn daadwerkelijk definitief toegelaten. En nu zegt Edward af en is er meteen weer gezeur! Ik zie ook geen enkel Duits kaderlid op de startlijst

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:12

Pfff ga je eerst zeggen dat die Hollanders niet meer welkom zijn, en daarna lopen zeuren dat ze niet komen. Daaag

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:05

Eerst maar eens de feiten op een rij. Wie had er ingeschreven, wie heeft er afgezegd en hoe lang van te voren is er afgezegd? Dan maar verder oordelen lijkt me. Maar het roddelcircuit draait alweer op volle toeren. Zeker met de roddels van het vorige concours in wedstrijd waar Edward en Hans Peter halverwege naar huis zijn gegaan. Ook oa vanwege kritiek op het losrijden aldus de Duitse pers. Tja, ik was er niet bij, dus kan niet oordelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:20

ze hadden toch voedselvergiftiging opgelopen allebei?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:38

Wat moet je hier nou weer van denken,

niets dus.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:42

joyce B schreef:
ze hadden toch voedselvergiftiging opgelopen allebei?

jij bedoelt inderdaad Hans Peter Minderhoud en Edward Gall. Van die voedselvergiftiging zijn ze onlangs al hersteld.

-----------------------------------------

Wat een onzin zeg..
Vond zelf al jammer dat ze niet aanwezig waren bij het springen wat gisteren te zien was op Eurosport. Maar om dan meteen zoiets te zeggen? Nee sorry hoor

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:53

edward die moet dit weekend met jack sparrow aan de bak

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:37

ging over roddels over het vorige concours, dat ze daar vertrokken zouden zijn vanwege gedoe om het losrijden, terwijl ik gelezen had dat ze beiden ziek waren geworden.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:49

klopt ook ze hadden sushi gegeten dat was verkeerd gevallen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:00

Dat is voor ons natuurlijk net zo min te checken als het verhaal dat ze zich geergerd zouden hebben aan het commentaar bij het losrijden. Dus, dat blijft altijd een discussie. Kwestie van wie geloof je.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:49

gezien het jarenlange commentaar dat er is geweest... Lijkt me de sushi die ze met elkaar gegeten hebben niet erg onaannemelijk :P
Helemaal als ze dat zelf als reden aan gaven.

En nu niet komen als je je niet meer hoeft te selecteren bijvoorbeeld (of een ander selectiemoment hebt zoals de Duitse top) is ook een reden, alleen niet zo leuk voor de organisatoren.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:12

vind het krom nederlanders krijgen al zo lang comentaar over ldr
dat ze nu echt niet ineens daarvoor naar huis gaan
denk ook niet dat hun eigenaren daar zo blij van worden, kom we gaan maar naar huis wat ze zeuren over het losrijden

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:27

Hoe dan ook, of het nu een wedstrijd in Wiesbaden is, of een B-wedstrijd om de hoek, het is nooit leuk dat mensen die zich opgegeven hebben, zich afmelden. Zeker als dat niet is om ziekte of overmacht. Als iedereen dat deed, bleven er geen wedstrijden meer over.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:17

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:08

Tja, ik snap dat je toppaarden slim moet inzetten op wedstrijden. Vooral vanwege de paarden zelf, maar ik begrijp ik dat soms politiek ook meespeelt zo vlak voor de spelen. Maar ja, daarom denk ik, dat als er ingeschreven wordt voor een wedstrijd op dat niveau, dat er dan goed over nagedacht is en dat er dus niet lichtzinnig wordt opgegeven als ze niet zeker zijn of het paard er wel klaar voor is of dat het niet te veel wordt. Maar ja, misschien gebeurt het wel veel vaker dat afgemeld wordt, omdat het niet meer past binnen het management, maar horen we daar nooit iets van. Hoe dan ook, het zal mij benieuwen of er nog iets van ons kader in Aachen gaat rijden.