Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bizzybijtje schreef:Ik denk dat ze gewoon strenger moeten gaan jureren in de B t/m Z2.
Op bokt zie ik genoeg Z-combinaties voorbij komen waarvan ik me afvraag hoe ze aan die winstpunten gekomen zijn.
knollentuin schreef:ik heb altijd bedacht dat er eigenlijk een tussenstap zou moeten zijn tussen het z2 en de zz-l een z3 ofzoiets, waar je beoordeeld wordt zoals in de subtop door 2 juryleden en je mag pas doorstromen als je 5 x 65 % hebt gehaald
Bizzybijtje schreef:Ik denk dat ze gewoon strenger moeten gaan jureren in de B t/m Z2.
Op bokt zie ik genoeg Z-combinaties voorbij komen waarvan ik me afvraag hoe ze aan die winstpunten gekomen zijn.
Mindfields schreef:Bizzybijtje schreef:Ik denk dat ze gewoon strenger moeten gaan jureren in de B t/m Z2.
Nou das nie zio moeilijk. Als iemand elke week op concours gaat en af en toe een winstpunt rijdt omdat de jury nog niet wakker was, dan wordt je uiteindelijk, ooooit, een keer Z.
Bizzybijtje schreef:Zie het probleem niet echt. Eerst was het zo dat het niveau in ZZ-L lager was omdat Z2 makkelijker te doen was, nu is het verschoven naar ZZ-zwaar. Als ze stranden, dan is dat nou eenmaal zo. Je moet toch ergens stranden als het niet goed gaat

Rhodos schreef:Natuurlijk niet, bizzybijtje. Zullen we het wedstrijdrijden voor de wat mindere ruiter ook leuk houden? Combinaties moeten ergens stranden en ik denk dat het grootste gedeelte nog steeds in de M2 strand. Daarnaast kan iedereen die de adem maar lang genoeg heeft Z worden en dat is toch prima? De betere ruiters rijden toch wel goed en stromen door. Ga kijken wat je daarmee kan en fixeer je wat minder op de minder goede ruiters, laat hen de lol van het wedstrijdrijden houden. Het is aan de instructie en juryleden te letten op een juiste basisontwikkeling van ruiters en amazones en paard.
Dat het gewoon correct is, en niet enkel het plaatje. Want dat zie ik vaak misgaan, en dat gaat nog wel t/m M2, met doorzettingsvermogen nog in het Z, maar daarna gaat het mis en kom je niet meer verder. Om dat voor te zijn zou je dus in de lagere klasses strenger moeten jureren om zulke taferelen te voorkomen. Solvej schreef:Niet persé strenger maar anders denk ik. Volgens het boekje draait de hele beoordeling om De Skala terwijl dat in de praktijk vaak vies tegenvalt. Stug gereden paarden door ruiters die netjes rechtop zitten en een constant beeld geven staan vaak vóór de combinaties wiens paarden goed gegymnastiseerd zijn maar dit nog niet volledig constant hebben. Als een deel juryleden in de basissport de focus op de verkeerde plek heeft en je met een stug paard kunt scoren, waarom zou je als ruiter dan anders gaan trainen?
Dan kun je mijns inziens wel de proeven en klassen aanpassen maar veranderd dat in praktijk weinig aan het (ontbreken van) goede basiswerk.
Mindfields schreef:Solvej schreef:Niet persé strenger maar anders denk ik. Volgens het boekje draait de hele beoordeling om De Skala terwijl dat in de praktijk vaak vies tegenvalt. Stug gereden paarden door ruiters die netjes rechtop zitten en een constant beeld geven staan vaak vóór de combinaties wiens paarden goed gegymnastiseerd zijn maar dit nog niet volledig constant hebben. Als een deel juryleden in de basissport de focus op de verkeerde plek heeft en je met een stug paard kunt scoren, waarom zou je als ruiter dan anders gaan trainen?
Dan kun je mijns inziens wel de proeven en klassen aanpassen maar veranderd dat in praktijk weinig aan het (ontbreken van) goede basiswerk.
Tada!