''Binnenkort ben ik dood''

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tictac007

''Binnenkort ben ik dood''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 17:47

eenitraM

Re: ''Binnenkort ben ik dood''

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:49

Volgensmij is er veel meer aan de hand hoor en weten wij de helft niet, alleen het arme verhaal van de eigenaren :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:49

ach jeetje.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:50

ahh zo zielig, ik ga is kijken op de site!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:50

Verkopen ze die beestjes voor 100,00 hoeven ze ook niet dood

sneu hoor dat ze plaats moeten maken, maar 'wij moeten dood' vind ik wel erg sensationeel

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:52

Dat is een beetje kort door de bocht. Zoals ik het lees hebben de eigenaren 5 jaar geleden dit stuk gekregen voor de termijn van 5 jaar. Kennelijk hebben ze zelf geen actie ondernomen in deze termijn om wat anders te vinden.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/nog-gee ... oosterheem

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:52

Heeft ook al op bokt gestaan en verhaal is anders dan het zo lijkt.
Probleem zit hem niet alleen maar bij de gemeente zal ik maar vriendelijk zeggen.

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 17:53

Ja, er zijn heust wel mensen die ze willen hebben.
Als die mensen een echt hart voor paarden hebben verkopen ze de pony's liever aan iemand die er voor 100,00 goed voor is dan voor 300 aan de slager.

p.s , ik heb het bericht niet erg goed doorgelezen ;)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:53

Anoeska27 schreef:
Dat is een beetje kort door de bocht. Zoals ik het lees hebben de eigenaren 5 jaar geleden dit stuk gekregen voor de termijn van 5 jaar. Kennelijk hebben ze zelf geen actie ondernomen in deze termijn om wat anders te vinden.

Precies :')

Iedereen loopt maar te klagen op ambtenaren en gemeenteraadsleden, maar zij mogen zoiets niet beslissen. Er gaat een hele tijd aan voor af voordat ze harde maatregelen mogen treffen.

Eigen schuld?!?!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:55

Is geen slager waar je nog 300 euro krijgt.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:58

Ik zoek nog een brave merrie van max. 1m50.
Verkeersmak. Als die er bij zit, mag die hier komen.
Hoeft die alvast niet naar de slager...... :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:59

Lekker objectief verhaal >;) Daarnaast voldoet de OP niet aan de regels van ON.

Tja, je kan de pony's ook gewoon weggeven. Hoeven ze niet naar de slacht. En je moet behoorlijk wat kansen hebben laten liggen voordat een gemeente dit màg besluiten!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:00

Lekkere eigenaar die dan maar zijn paardjes naar de slacht doet ipv ze ergens (voor een schappelijk prijsje) te plaatsen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:01

hmm...weet zeker dat je er een aantal zeker wel kwijt krijgt, en vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat ze nu maar allemaal naar de slager gaan... (denkt aan het topic met de exmoorhengsten hier op bokt), en het is natuurlijk iets waarbij je vantevoren weet dat het een tijdelijke vergunning is, dat is dan het risico wat je loopt, wat natuurlijk niet wegneemt dat het heel rot is voor de manege, de paarden en de ruiters/amazones van deze manege.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:02

eenitraM schreef:
Anoeska27 schreef:

Iedereen loopt maar te klagen op ambtenaren en gemeenteraadsleden, maar zij mogen zoiets niet beslissen. Er gaat een hele tijd aan voor af voordat ze harde maatregelen mogen treffen.

Eigen schuld?!?!
En zelfs al zóu het de "schuld" zijn van de gemeenteraadsleden, dan zijn er vast wel mensen die die pony's (tijdelijk) op willen vangen totdat de eigenaren wat anders gevonden hebben. Het lijkt me sterk dat de gemeente een grootscheepse zoekactie op poten gaat zetten voor pony's die niet van hen zijn en waar ze verder niets mee te maken hebben. :=

Volgens mij zijn er inderdaad maar twee mensen die ervoor gekozen hebben om ze naar de slacht te doen en dat zijn de eigenaren. :+

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:04

Brainless schreef:
Lekkere eigenaar die dan maar zijn paardjes naar de slacht doet ipv ze ergens (voor een schappelijk prijsje) te plaatsen.

Dat was ook mijn gedachte...

Uit het filmpje maak ik op dat ze geen vaste vergunning hebben, hebben ze nou geen plan B liggen? Ja... Naar de slacht...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:06

_Summerly_ schreef:
eenitraM schreef:

Eigen schuld?!?!
En zelfs al zóu het de "schuld" zijn van de gemeenteraadsleden, dan zijn er vast wel mensen die die pony's (tijdelijk) op willen vangen totdat de eigenaren wat anders gevonden hebben. Het lijkt me sterk dat de gemeente een grootscheepse zoekactie op poten gaat zetten voor pony's die niet van hen zijn en waar ze verder niets mee te maken hebben. :=

Volgens mij zijn er inderdaad maar twee mensen die ervoor gekozen hebben om ze naar de slacht te doen en dat zijn de eigenaren. :+

Meid,

verdiep je even beter in gemeente zaken. Regels zijn regels.

Daarnaast loopt dit verhaal al jaren. Het is gewoon dikke vette eigen schuld van de eigenaren!

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:07

als het is waar ik denk dat het is kun je het eigenlijk niet als manege betitelen, is enkel een bak met containers ingeklemd tussen de HSL en een doorgaande 80 weg.... ziet er vanaf de weg iig altijd erg sneu uit voor die paarden daar. Op het filmpje zien ze er goed uit hoor, maar is in mijn ogen geen goede plek om paarden te houden..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:20

Ik zag ook van die metalen hekken (weet niet hoe ze heten, maar ze zetten er in de stad ook wel dingen mee af), niet echt de ideale afrastering dunkt me...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:25

eenitraM schreef:
Meid,

verdiep je even beter in gemeente zaken. Regels zijn regels.

Daarnaast loopt dit verhaal al jaren. Het is gewoon dikke vette eigen schuld van de eigenaren!
Volgens mij staat dat ook heel duidelijk in mijn post.

Daarnaast hoef je me niet aan te spreken met 'meid', bedankt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:26

NiG schreef:
als het is waar ik denk dat het is kun je het eigenlijk niet als manege betitelen, is enkel een bak met containers ingeklemd tussen de HSL en een doorgaande 80 weg.... ziet er vanaf de weg iig altijd erg sneu uit voor die paarden daar. Op het filmpje zien ze er goed uit hoor, maar is in mijn ogen geen goede plek om paarden te houden..

Het is waar jij denkt dat het is :j
Dit speelt al een hele tijd, dat de eigenaren niet vlot genoeg actie hebben ondernomen, tsja..
Er was eerst al sprake van dat ze in maart weg moesten zijn, dus ze hebben blijkbaar al uitstel gekregen. Bovendien, als het 'pas' in 2015 wordt aangelegd, dan zal er ook het nodige voorbereidende grondwerk gedaan moeten worden.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:44

weet iemand of ze een site hebben, wil wel eens kijken of er leuke tussenzitten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:57

Omdat de openingspost niet voldoet aan de eisen van Overig Nieuws hier een slotje.