Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LecyTinker schreef:voelt een beetje dubbel. Veel dieren vertonen nooit symptomen, dus die lopen overal de rest te besmetten, terwijl die wel positief getest worden ( en dus ook echt getest worden) die worden gelijk geruimd. Je zou dus haast weigeren om je paard te laten testen als je gevraagd wordt hiervoor.
LecyTinker schreef:voelt een beetje dubbel. Veel dieren vertonen nooit symptomen, dus die lopen overal de rest te besmetten, terwijl die wel positief getest worden ( en dus ook echt getest worden) die worden gelijk geruimd. Je zou dus haast weigeren om je paard te laten testen als je gevraagd wordt hiervoor.

Bravura schreef:LecyTinker schreef:voelt een beetje dubbel. Veel dieren vertonen nooit symptomen, dus die lopen overal de rest te besmetten, terwijl die wel positief getest worden ( en dus ook echt getest worden) die worden gelijk geruimd. Je zou dus haast weigeren om je paard te laten testen als je gevraagd wordt hiervoor.
Mag dat dan geweigerd worden? Wat zijn in dat geval de consequenties?

Citaat:LecyTinker schreef:voelt een beetje dubbel. Veel dieren vertonen nooit symptomen, dus die lopen overal de rest te besmetten, terwijl die wel positief getest worden ( en dus ook echt getest worden) die worden gelijk geruimd. Je zou dus haast weigeren om je paard te laten testen als je gevraagd wordt hiervoor.
Jij schrijft op wat ik dacht! Het is een illusie te denken dat dit tegen te houden is door ruimen. Temeer daar het om enkele ernstige gevallen gaat die overlijden en er geen risico is voor de volksgezondheid vind ik de maatregelingen van ruimen veel te ver gaan.

geerke schreef:paarden kunnen drager zijn zonder dat je iets aan het paard merkt.
Misschien zijn er wel heel veel paarden drager en weten we het gewoon niet?
Ik heb een paard meegemaakt de was drager,hij is ingeslapen.Paard was kerngezond en had geen stress.
Liep al drie jaar in een kudde van 29 paarden(buiten),die paarden zijn allen 2x getest....nieteen paard had het virus.
Hoezo erg besmettelijk?