Maikel van der Vleuten acteert sterk in GCT Hamburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Maikel van der Vleuten acteert sterk in GCT Hamburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 12:18

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Van Der Vleuten en Verdi
In de derde etappe van de Global Champions Tour, die zaterdag in Hamburg werd verreden, eindigde voormalig Rabo Talent van het Jaar Maikel van der Vleuten met de KWPN goedgekeurde hengst VDL Groep Verdi als vijfde. Winnaar werd de Brit Nick Skelton met Big Star, die met deze zege bijna een ton verdiende.

Maikel van der Vleuten probeerde in de barrage van Verdi een hoger tempo te vragen dan voor deze combinatie gebruikelijk en dat ging goed tot de imposante triplebar, waar Verdi zijn achterbenen net niet hoog genoeg optilde en de achterste paal licht beroerde, die dan ook prompt viel. Daardoor was even het contact weg tussen ruiter en paard. De daarop volgende hindernis op een gebroken lijn was een steilsprong en dat ging nog goed, maar daarna was Van der Vleuten junior genoodzaakt om voor de volgende hindernis (een oxer) een volte te draaien. Dat leverde hem niet alleen vier strafpunten extra op, maar koste ook de nodige tijd. "We zijn echt in vorm, want in de eerste kwalificatie voor deze Grote Prijs op donderdag werden we vierde en omdat Verdi de eerste twee rondes fantastisch sprong waren mijn vader en ik het er over eens dat we nu maar eens voor de winst in de barrage van start moesten gaan. Dat lukte op de eerste twee hindernissen goed, maar op de triple kreeg ik geen mooie afstand en was de spanning in het lijf van Verdi even verdwenen en toucheerden we de paal. De steilsprong daarna was niet te moeilijk, maar ik kwam niet echt lekker bij de volgende oxer en die was te hoog en te breed om risico's te nemen vanuit een niet passende afstand. Jammer, maar Verdi sprong fantastisch over het zwaartse parcours dat ik tot nu toe ooit met hem heb gereden. Alles wat je bedenken kunt zat er in. Hoge steilsprongen, brede oxers, open water, overbouwde sloten. Echt zwaar en ik ben erg tevreden over de prestaties van Verdi", aldus Maikel van der Vleuten.
Gerco Schröder, die zich met Eurocommerce London door een foutje in de eerste manche niet voor de barrage had weten te plaatsen eindigde als zevende.

Vorige week stuurde Skelton zijn Big Star, uit een Nimmerdor moeder, tweemaal foutloos over het parcours van de landenwedstrijd in La Baule en won hij daar met Carlo de Grote Prijs. In de barrage zette de eerste starter Europees kampioen Rolf-Göran Bengtsson uit Zweden met Casall la Silla een hele snelle tijd neer, maar Skelton verpulverde deze. De Duitse Katrin Eckermann eindigde met Carlson als derde. Carlson is in het Rheinlandse stamboek geregistreerd, maar zijn vader Casco en de vader van de moeder Calvados zijn beide KWPN goedgekeurd. Een andere Duitse amazone, Janne-Friederike Meyer met Lambrasco eindigde als vierde.

In het klassement gaat na 3 wedstrijden de Australische Edwina Tops-Alexander, echtgenote van Jan Tops, aan de leiding, gevolgd door de Duitser Marcus Ehning. Maikel van der Vleuten staat derde, gevolgd door Gerco Schröder en de Ier Denis Lynch, die gezamenlijk vierde staan.

Uitslag Global Champions Tour (1.60m) (za):

1) Nick Skelton (Eng) - Big Star (Quick Star x Nimmerdor) - 0 / 0 - 47.97
2) Rolf-Göran Bengtsson (Zwe) - Casall la Silla (Caretino x Lavall I) - 0 / 0 - 49.32
3) Katrin Eckermann (Dui) - Carlson (Casco x Calvados) - 0 /4 - 48.87
5) Maikel van der Vleuten - VDL Groep Verdi (Quidam de Revel x Landgraf I) - 0 / 8 - 59.76
7) Gerco Schröder - Eurocommerce London (Nabab de Reve x Chin Chin) - 0 / 4 - 68.71
39) Jeroen Dubbeldam - BMC Quality Time TN (Quantum x Cantus) - 12

Tussenstand Global Champions Tour:

1) Edwina Tops-Alexander (Aus) - 96
2) Marcus Ehning (Dui) - 82'
3) Maikel van der Vleuten - 64
4) Gerco Schröder - 61
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-05-12 17:16, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: foto toegevoegd

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:47

Echt zeer mooi gesprongen vond ik zelf! Ook Katrin Eckermann met Carlson! Super leuke combinatie vind ik het! :D Ja was echt leuk en mooi om naar te kijken deze wedstrijd :j

WolinLotte

Re: Maikel van der Vleuten acteert sterk in GCT Hamburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:46

Goed gedaan! Mooie foto ook zeg!

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:32

Ik heb die Big Star zien lopen maar wat een geweldig dier is dat. Skelton had gezegd datid evoor de hoofdprijs ging want die Benz Cabrio die er aan vast hing wilde die wel hebben en de tweede prijs was beduidend minder. Ik vind het wel van grote klasse getuigen als je dan ook wint.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:04

Senja_x schreef:
Ik heb die Big Star zien lopen maar wat een geweldig dier is dat. Skelton had gezegd datid evoor de hoofdprijs ging want die Benz Cabrio die er aan vast hing wilde die wel hebben en de tweede prijs was beduidend minder. Ik vind het wel van grote klasse getuigen als je dan ook wint.

Ben ik helemaal met je eens wat Big Star betreft al vond ik Codex One ook zeer goed en Carlson. Wel jammer voor Maikel maar hij mag niet klagen. Verdi deed het ook goed!

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:11

waajoo volgensmij is dat de vader van een van mijn paarden die nu sinds vorige week verkocht is ;)