Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en wellicht zorgen deze strafpunten er ook voor dat de sport veiliger word (doordat misschien ruiters voorzichtiger gaan rijden) en als jij dan als laatste rijd dan heb je misschien wel een beetje pech..s6801881 schreef:True, maar zo heftig toucheren zou eigenlijk wel moeten worden bestraft vind ik. Een alternatief zou zijn om hindernisjury's in te zetten, maar dat wordt een helse klus...
moeten ze alleen wel verstand van zaken gaan hebben en dat is nou niet altijd te eisen van de schaarste groep vrijwilligers die het mogelijk maakt om nog op zulke wedstrijden te kunnen startten..
vera_pino schreef:s6801881 schreef:True, maar zo heftig toucheren zou eigenlijk wel moeten worden bestraft vind ik. Een alternatief zou zijn om hindernisjury's in te zetten, maar dat wordt een helse klus...
Die zitten er toch al bij elke hindernismoeten ze alleen wel verstand van zaken gaan hebben en dat is nou niet altijd te eisen van de schaarste groep vrijwilligers die het mogelijk maakt om nog op zulke wedstrijden te kunnen startten..
Over het algemeen zijn het welwillende vrijwilligers zonder voldoende achtergrond om op een faire manier te jureren. Dus je zal voldoende mensen moeten gaan opleiden om hindernisjury te worden, en daarna moet je ze gaan betalen om hun werk te doen. Kortom een helse (en dure) klus! Aurora3 schreef:Inderdaad.Punt twee is het toch juist de bedoeling dat de hindernissen bij eventing zo zwaar en stevig zijn dat het paard erop af kan zetten als dat nodig is. Dat is toch juist de charme van de sport...
Connemaraa schreef:Natuurlijk wel goed bedacht die pin, om ongelukken (heftige) te voorkomen.
Maar het zijn nogal veel strafpunten voor een heel pin.
Afschaffen hoeft van mij niet omdat je wel pas met veel kracht de pin breekt maar toch vind ik dat ze wel de strafpunten mogen verminderen,
zeker als het paard na het breken van de pin nog helemaal in orde is.
Nou ben benieuwd wat er hiermee gedaan word!
Mvg.