Per 1 juli gaan Sjak Laarakkers en Christa Larmoyeur, voorheen een echtpaar, maar sinds hun scheiding alleen nog zakelijk aan elkaar verbonden, definitief hun eigen weg. Sjak Laarakkers zal samen met zijn vriendin Vai Bruntink naar het nieuw gerealiseerde complex genaamd Stoeterij Sprengendal in het Overijsselse Haarle van de familie Hoogeslag verhuizen. ‘Een accommodatie die voorzien is van alle gemakken voor zowel ruiter als paard, en een prima uitgangsbasis om onze stal, die de naam Stal Laarakkers krijgt, op te zetten. We zullen ons richten op het keuringsklaar maken van hengsten en merries, het trainen van dressuurpaarden op alle niveaus en het geven van instructie en begeleiding van stagiaires’, aldus Laarakkers.
Christa Larmoyeur zal de stal in Winschoten blijven runnen. ‘Ik blijf doen wat ik al twaalf jaar doe. Verder blijft Linda Kouwenhoven bij mij werkzaam als stalamazone. Zij heeft vanaf het begin bij mij gewerkt, ook de eerste jaren toen Sjak nog werkzaam was als accountant. Samen vormen we een goed team. Linda maakt paarden zadelmak en rijdt ze tot Z2 en ik kan ze daarna overnemen’. Larmoyeur houdt dankzij eigenaar Gert Willem van Norel de beschikking over haar drie wedstrijdpaarden Divoza Horseworld Ovation, Aston Martin NL en de KWPN gekeurde hengst Uphill. ‘Sjak en Vai nemen achttien trainingspaarden mee, waarvan er tien in eigendom zijn van de familie Hoogeslag. Ik heb er nog drie. Dat is voor mij een grote financiële aderlating, want die trainingspaarden zijn een belangrijke basis voor het bedrijf. Ook al heb ik veel lesklanten, ik moet eigenlijk weer opnieuw beginnen. Desalniettemin ben ik blij dat de knoop is doorgehakt, want ook al hoopten we allebei dat het zou werken om op zakelijke basis door te gaan, het tegendeel was het geval. De verhoudingen waren eenvoudigweg te veel veranderd. Ik denk dat dit het beste is voor alle partijen’, aldus Larmoyeur.