Britse ex-agente misleidt collega’s voor springlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse ex-agente misleidt collega’s voor springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 12:13

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Een ex-politie agente uit Ash Grove, Groot-Brittannië heeft toegegeven haar collega’s te hebben opgelicht. Het gaat hierbij om een bedrag van enkele honderden Britse ponden.

Rachel H, 39 jaar, vertelde haar collega’s dat een van haar dochters kanker had. Rachel heeft twee dochters, beiden actief in de springsport. Haar oudste dochter van 15 jaar zou volgens Rachel leukemie hebben. Ook had ze een operatie ondergaan om tumoren te verwijderen. Omdat haar dochter chemotherapie nodig had, had ze eveneens extra vrije tijd nodig. Haar werkgever gaf haar een langere tijd vrij. In werkelijkheid waren haar dochters kerngezond.

Haar collega’s zamelden geld in voor de familie. Rachel spendeerde dat geld vervolgens aan rijlessen voor beide dochters. Het is echter onduidelijk of Rachel specifiek om geld heeft gevraagd of dat de collega’s zelf een inzamelactie op touw hebben gezet.

Rachel heeft in de rechtbank toegegeven schuldig te zijn aan het voorliegen van haar collega’s. Op zes juni wordt een eventuele straf bepaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:16

Schandalig. Geen woorden voor eigenlijk.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:17

niet normaal meer :n
zoals ik begrijp uit het bericht heeft ze verzonnen dat haar dochter leukemie had? 8)7

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:08

Nog niet zo lang geleden hebben wij in onze eigen kennissenkring een vergelijkbaar geval gehad. Wij hadden via Bokt deze in Friesland woonachtige vrouw leren kennen (inmiddels is ze hier ook geband voor het leven) en zijn met boter en suiker in alle verhalen getrapt die ze ophing, o.a. over de terminale kanker die haar vriend zou hebben. En werkelijk álles bleek gelogen te zijn, tot en met haar naam aan toe.

Op een gegeven moment is bijv. komen vast te staan dat de bewuste man wel bestond, maar zeker niet haar vriend was (zijn eigen woorden: "Dat idiote wijf stalkt me al jaren, ik word er gek van") en al helemaal geen terminale kanker had (terwijl hij volgens de verhalen die wij aan te horen kregen bijna dood moest zijn, reed hij in werkelijkheid in de veteranenklasse een schaatsmarathon op Kardinge in Groningen).

Ook, vóór haar ontmaskering, hadden wij haar een (wegens overlijden paard een paar jaar geleden, bij ons "over" liggende) in prima staat verkerende Rambo Duo met liner opgestuurd, nadat ze een sneu verhaal had verteld over dat "haar" paard in een week tijd 3 dekens gesloopt had en dat ze geen geld had om een nieuwe te kopen. Zoals jullie zullen begrijpen kunnen wij daar, nu de waarheid aan het licht is gekomen, mooi naar fluiten. Terwijl ie daar trouwens, wegens te groot, in de stal aan een rek hangt te verstoffen.

Ergste is nog dat het paard in kwestie, de draver A.S., niet eens háár paard blijkt te zijn, maar dat ze hem alleen traint en verzorgt. Dus contact gezocht met de eigenaars, maar die lafbekken zijn bang van haar omdat ze zo dom zijn geweest om één of andere zakelijke constructie met haar aan te gaan en daardoor zijn ze nu afhankelijk van haar.

Nu, inmiddels ruim vier maanden nadat ze tegen de lamp gelopen is, hebben wij dus nog steeds onze deken niet terug. Maar ik geef niet op, als ik het wachten zat ben gaan ze in de hele draverswereld aan de schandpaal. Wij hebben daar een paar contacten die er prima voor kunnen zorgen, dat binnen een week iedereen daar die wat voorstelt het weet. Ben benieuwd of ze zich dan nog durven te vertonen op Wolvega...

Anyway, het punt dat ik wilde maken is dat er dus ook (of misschien wel: 'juist') in de paardenwereld véél meer onbetrouwbare idioten rond lopen dan je zou verwachten en dat ze inderdaad schaamteloos genoeg zijn om uit oogpunt van zelfverrijking in hun verhalen hun (zelfs verzonnen, 'zogenaamde') dierbaren aan de meest vreselijke ziektes te laten lijden.

Tafje

Re: Britse ex-agente misleidt collega’s voor springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:38

@Erikur: beetje off topic. En niet alleen in de paardenwereld lopen gekken rond hoor :n Ze lopen overal! Ik heb 2 jaar geleden een trouwjurk besteld in Amersfoort bij iemand thuis (is nog op tv een raportage over geweest bij STegeman). 2 weken voor mijn bruiloft bleek dat ze een oplichter was, ik mijn 150 euro aanbetaling kwijt was én nog op zoek kon gaan naar een nieuwe trouwjurk! Dát is dus ook een lage streek. En ik was één van de velen. Ondanks vele aangiften loopt ze nog steeds vrij fluitend rond en weet precies waar de mazen in de wet zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 12:10