Dennis van den Brink maakt sinds drie weken deel uit van het Rabo Talententeam. In Lommel bewees de Young Rider uit Nijkerveen zijn talent door met zijn merrie Royal Dream de driesterren Grote Prijs van Lommel (België) te winnen. “Ze sprong voor een 10”, vertelt de 18-jarige Dennis. “Ik ben super blij natuurlijk. Dit was mijn eerste overwinning op driesterren-niveau.” Zeventien combinaties plaatsten zich voor de barrage, waaronder zes Nederlandse.
“Royal Dream sprong het hele weekend goed”, blikt Dennis van den Brink tevreden terug. “Ze was op de eerste dag foutloos en op vrijdag werden we derde in de 1.45m-rankingproef. Toen ben ik in de barrage niet een binnen door gegaan. Zaterdag had ze rust om in de Grote Prijs goed te rijden. Ik startte in de barrage als achtste. Lummen was mijn eerste driester en dan nu al winnen is natuurlijk mooi. Over drie weken rijden we de landenwedstrijd in Reims en als het daar goed gaat hoop ik op deelname aan het EK in Hagen.”
Roelof Bril reed met zijn eigen Warwick een foutloze barrage in de vijfde tijd. Nederlands kampioene Stefanie van de Brink was met Wapper de snelste vierfouter en maakte het familiesucces compleet door als 8e te eindigen.
Uitslag Grote Prijs CSI*** Lommel (B), zondag 13 mei 1. Dennis van den Brink, Royal Dream (v.Indoctro), 0 / 0 / 43.33 2. Mark Bunting (GB), UB One (v.Namelus R), 0 / 0 / 43.96 3. Guillaume Batillat (Fra), Chanel vh Lambroeck (v.Cash), 0 / 0 / 44.50 5. Roelof Bril, Warwick (v.Numero Uno), 0 / 0 / 51.62 8. Stephanie van den Brink, Wapper (v.Perion), 0 / 4 / 44.12 15. Johnny Pals, Top Hero (v.Ogano Sitte), 0 / 8 / 46.22 16. Anne-Liza Makkinga, Tolan R (v.Namelus R), 0 / 8 / 47.20 17. Leopold van Asten, VDL Groep Amelie (v.Luidam), 0 / 12 / 50.77