Smokkelaars stoppen geld in achterese van paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

equnews

Smokkelaars stoppen geld in achterese van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 10:16

In het Schotse Cairnryan heeft de politie een bende smokkelaars opgerold die er een merkwaardige handelwijze op nahielden, althans dat meldt hln.be. Da bende had voor tienduizende euro's in de aars van paarden verstopt om het zo voor de douane te verschalken. Het misdrijf kwam echter dankzij speurhonden aan het licht. De paarden waren met de ferry op weg naar het slachthuis in Schotland. In de haven van Cairnryan werd de truck aan de kant gezet nadat een speurhond iets verdachts had ontdekt. Hoewel het nog niet zeker is gaat het hier wellicht om drugsgeld aangezien onder andere ook een lading cannabis, ter waarde van ruim 600.000 euro, werd aangetroffen in de vrachtwagen.

"Deze vondst geeft een nieuwe dimensie aan het begrip 'zwart geld'", aldus een woordvoerder van de politie. "Dit toont op een weerzinwekkende aan hoe ver criminelen kunnen gaan om hun duistere zaakjes tot een goed einde te brengen". bron.: http://equnews.be- [url]hln.be[/url]

Riddershow

Re: Smokkelaars stoppen geld in achterese van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:32

Ik vraag me af wie op het idee is gekomen om even in het paard te kijken....

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:35

Het is natuurlijk te triest voor woorden, maar ik moest toch echt ff lachen bij het lezen van dit bericht..wie verzint er nou ziets???

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:37

Beetje triest om dan een paard slachtoffer te maken van de geldzucht. Zo te lezen gaat het om drugs. Ook in een paard kan een bolletje knappen :n Lekker creatief gevonden, maar het toont ook wel aan hoe ver het drugswereldje gaat. En dan te denken dat je het via je neus opsnuift %) (zelfde voor bolletjesslikkers).

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:43

s6801881 schreef:
Beetje triest om dan een paard slachtoffer te maken van de geldzucht. Zo te lezen gaat het om drugs. Ook in een paard kan een bolletje knappen :n Lekker creatief gevonden, maar het toont ook wel aan hoe ver het drugswereldje gaat. En dan te denken dat je het via je neus opsnuift %) (zelfde voor bolletjesslikkers).

Volgens mij hebben ze alleen het geld in de paarden verstopt, niet de drugs zelf. Maar dan nog, ook niet fris om met zulk geld te betalen :')
Wel sneu voor de paarden, gaan ze al naar de slacht, moeten ze ook dit nog meemaken.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:47

Riddershow schreef:
Ik vraag me af wie op het idee is gekomen om even in het paard te kijken....

miss door een scan gehaalt een hond kan zijn geblaffen omdat er drugs op het geld zat. zo'n politiehond blaft ( of hoe ze het ook laten zien) naar een paard.

maar zielig voor de paarden zo aan hun eind komen. hebzucht dient de mens :(:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:33

Pfff, wat ze al niet verzinnen tegenwoordig...

Ff off topic: heb ff een Tem geplaatst, aangezien een van de bronlinkjes niet goed werkt.