BIEST-HOUTAKKER - Duikers hebben zaterdag in het Wilhelminakanaal in Biest-Houtakker geprobeerd een paard te redden.
Een boer maakte een rit met paard en wagen toen het paard schrok en op hol sloeg. De boer kon ternauwernood van de wagen springen. Een stukje verderop dook het paard met wagen en al het diepe kanaal in. Duikers hebben geprobeerd om het dier te redden maar dat is niet gelukt. De brandweer heeft het verdronken paard met een kraan weer op de wal gezet.
Och wat sneu zeg. Hoop dat het paard niet te lang heeft geleden. Triest voor de eigenaar.
Sunnda
Geplaatst: 12-05-12 20:55
wat erg!! Ik ben eens bijna het diepe kanaal ingedoken met mijn vorige verzorgpaard..het scheelde twee centimeter, maar mijn knieen klapperde tegen het zadel...wat was dat eng.. Het dier is waarschijnlijk naar beneden gerokken door de zwaarte van de wagen .
xxelviraxx
Geplaatst: 12-05-12 20:57
Wow dat is echt heel dicht bij. Triest voor het paard, maar ook voor de eigenaar.
Linnie050
Geplaatst: 12-05-12 20:58
Verschrikkelijk zo je paard kwijt te raken. paard had geen schijn van kans. Sterkte voor de eigenaar
Arme dier, wat zal die in paniek geweest zijn, ze zeggen wel eens dat verdrinken een "mooie" dood is maar de tijd die nodig is om het bewustzijn te verliezen lijkt me verschrikkelijk. Sterkte aan de eigenaar, jammer dat het daar diep is en de eigenaar wat ouder anders had hij misschien nog een reddingspoging kunnen ondernemen.