Vader en zoon Voorn in vorm in La Baule

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vader en zoon Voorn in vorm in La Baule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 19:26

http://www.knhs.nl

"Er is hier op het oog helemaal niets veranderd in de afgelopen twaalf jaar", was de eerste reactie van Albert Voorn toen hij de internationale springpiste van La Baule binnenwandelde om het openingsparcours te inspecteren. Exact twaalf jaar geleden reed Voorn hier voor het laatst binnen met Lando en zegevierde Nederland in de landenwedstrijd. Vanochtend reed Voorn binnen met Eurocommerce Lexington en meteen eiste hij de overwinning op. In de tweede wedstrijd werd de grijns van Albert nog breder, toen hij zijn zoon Vincent met Audi's Gestion Priamus Z tweede zag worden.

"Het is fantastisch om er weer bij te zijn en ik ben erg blij dat ik weer, al is het maar voor één keer, deel uit mag maken van het Nederlandse team. Deze wedstrijd in La Baule is ruim een jaar lang mijn doel geweest. In maart 2011 kreeg in de paarden Eurocommerce Lexington en Tobalio ter beschikking en vanaf dat moment heb ik naar deze wedstrijd toegewerkt. Het moet als uitgangspunt dienen voor mijn verdere aspiraties", zei Albert Voorn, die de woorden Olympische Spelen en Londen nog niet in de mond durft te nemen. "Mijn ambitie is deel uit te kunnen blijven maken van de Nederlandse top", aldus de winnaar van de individuele zilveren medaille in Sydney 2004, die deze maand 56 jaar wordt. Daarbij wilde Voorn niet ontkennen dat deze zege zijn iets geschokte ego in Mierlo, na een onvrijwillige scheiding van zijn paard in de openingsrubriek, volledig had hersteld.

In de openingswedstrijd, die in twee fasen werd verreden en waarvan de tweede direct op tijd stond, stuurde Voorn zijn Eurocommerce Lexington als snelste rond, terwijl Albert Zoer met Woklahoma als vijfde eindigde.

In de tweede rubriek, die direct op tijd werd verreden, was het Vincent Voorn die met Audi's Gestion Priamus Z de Nederlandse eer hoog hield door tweede te worden, achter een ontketende Brit Nick Skelton met Unique XVIII.

In de derde wedstrijd van de dag, die als kwalificatiewedstrijd gold voor de Grote Prijs, wisten Vincent Voorn met Audi's Alpappilon-Armanie, Albert Voorn met Tobalio en Albert Zoer met Wollie Bollie foutloos te blijven. Voorn sr., die morgen van start gaat met Tobalio in de landenwedstrijd, besloot zijn paard daarvoor te sparen en startte niet in de barrage. Zoer en Voorn noteerden beide een springfout en eindigden als 12de en 17de. In deze wedstrijd waren maar liefst 28 combinaties foutloos gebleven, waarvan er 24 van start gingen in de barrage. De overwinning ging verrassend genoeg naar de allereerste starter, de Brit Peter Charles met Murka's Odie de Frevent, die een vlot en snel rondje reed, waarop allen die na hem kwamen de tanden stuk beten.

Uitslag Prix Ouest France (1.45m):

1) Nick Skelton (Eng) - Unique XVIII (Indoctro x Voltaire) - 0 / 66.02
2) Vincent Voorn (Dinteloord) - Audi's Gestion Priamus Z (v. Pucci) - 0 / 68.00
3) Denis Lynch (Ier) - Night Train (v. Calvaro Z) - 4 / 68.62

Uitslag Prix Echo (1.45m):

1) Albert Voorn (Evertsoord) - Eurocommerce Lexington (Andiamo x Dageraad) - 0 / 0 - 31.47
2) Alexis Gautier (Fra) - Queen de la Cour (v. Athlet) - 0 / 0 - 31.64
3) Igor Kawiak (Pol) - Noah de Bacon (v. Quick Star) - 0 / 0 - 32.01
5) Albert Zoer (Echten) - Woklahoma (Sheraton x Calvados) - 0 / 0 - 32.41
11) Vincent Voorn - Audi's Wizard van de Silverhoeve (Lupicor x Voltaire) - 0 / 0 - 37.60
18) Leon Thijssen (Baarlo) - Tyson (Numero Uno x Voltaire) - 1 / 1 - 44.99