Voer gewoon fijnstampen en zorgen dat het zinkt. Als je echt levend voer wil zul je naar een dierenwinkel moeten en watervlooien halen (Niks anders, dat is te groot!) Als je wil dat de vissen overleven dan moeten ze in een andere bak en enorm veel speciale aandacht. Op google intypen en dan vind je veel vissenfora die er veel meer informatie over geven Het is namelijk heeel erg lastig om deze beestjes groot te brengen.
xxCYNNxx
Geplaatst: 11-05-12 19:54
bedoel je met die sluierstaartvisjes soms Beta Splendens? ook wel bekend als siamese vechtvisjes? aangezien je het over levend voer hebt. Anyway als je die soms bedoelt: nee ze hoeven geen levend voer, maar idd ze krijgen wel iets ander voer dan gewone tropische siervissen. Voor de beta zijn meerdere links naar sites via google te vinden die je precies vertellen hoe je deze vissen houdt..en die zou ik echt wel raadplegen als het om die gaat want die vereisen toch wel iets meer kennis dan bv om een schooltje guppies in leven te houden. Wat ik zo wel ff zeker weet is dat deze soort dol is op bloedworm larven..kun je gewoon uit de vriezer bij de dierenwinkel kopen: ff wat in een theezeefje doen om ze te ontdooien onder warme kraan en in het water kieperen...de beta's doen de rest. Watervlooien zijn ze ook dol op.
En oh ja: als je idd beta's hebt: de mannetjes zijn degene met de mooie sluiers...maar....zoals hun bijnaam al zegt: je kan maar 1 mannetje in 1 aquarium houden...want ze vechten tot de dood
edit: aangezien het nu nog om babies gaat: eerst maar watervlooien...die larven zullen nog wel veel te groot voor ze zijn
ThePast03
Geplaatst: 11-05-12 19:59
Overig Nieuws [ON] is alleen bedoelt voor nieuwsberichten over paarden. Je topic hoort thuis op BeestenBoel [BB] maar daar kan ik het niet heen verhuizen omdat je daar pas na 25 zinvolle berichten mag posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link. Hier een slotje.