Beroepsvereniging MSFC verder onder nieuwe naam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Beroepsvereniging MSFC verder onder nieuwe naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 12:16

Persbericht zadeldeskundigen.nl / www.bokt.nl

De Society of Master Saddle Fitting Consultants, ook wel bekend als Beroepsvereniging MSFC, gaat verder als “Beroepsvereniging van Zadeldeskundigen” (BVZD). Met deze nieuwe naam benadrukt de vereniging de veelzijdigheid van haar leden. “Wij zijn niet alleen deskundig in het passen en aanmeten van zadels, ook hebben wij kennis van het repareren, aanpassen en onderhouden van zadels.”
De doelstelling van de BVZD is het waarborgen van een hoge kwaliteit van advisering en dienstverlening op het gebied van zadels, waardoor het rijden op een paard veilig en comfortabel geschiedt voor zowel ruiter als paard.

Om deze doelstelling na te streven, geldt als toelatingseis voor de leden dat zij minimaal een door de vereniging erkende opleiding tot zadelpasser hebben gevolgd en voor het desbetreffende examen zijn geslaagd. Tijdens deze opleidingen komen zaken als anatomie, fysiologie, bewegingsleer, zadelkunde en zadelpassen uitgebreid aan bod. Ook zijn de leden verplicht tot regelmatige bijscholing.

Ania

Re: Beroepsvereniging MSFC verder onder nieuwe naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:32

ik heb zo'n vermoeden dat de naamswisseling ook iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat de MSFC toch niet altijd zulke kundige mensen heeft als dat ze beweren en dat dat te veel bekend werd.

Maar ik roep verder maar wat hoor.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:12

En hoe zit het dan met de zadels van hun merk?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:16

ik moest er wel enigszins om lachen.. deskundigen? poeh poeh..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:18

Ania schreef:
ik heb zo'n vermoeden dat de naamswisseling ook iets te maken zou kunnen hebben met het feit dat de MSFC toch niet altijd zulke kundige mensen heeft als dat ze beweren en dat dat te veel bekend werd.

Maar ik roep verder maar wat hoor.

Met die naam nemen ze ook die mensen mee, dus veel zal het niet uitmaken. Nu geven ze zich echter niet meer als MSFC uit maar als zadeldeskundigen :=

Neem aan dat de opleiding, MSFC-zadels en dergelijke wel gewoon blijven bestaan?

mirjam81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:40

Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met MSFC zadels. Ze passen super op je paard, mijn MSFC professional past op verschillende rassen (kwpn, fries, draver, fjord) en het zijn zeer deskundige zadelpassers. Er zullen best wel zadelpassers zijn die een keer een foutje maken, maar dat heb je ook bij andere zadelpassers. MSFC-ers zijn in ieder geval goed opgeleid.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:52

mirjam81 schreef:
Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met MSFC zadels. Ze passen super op je paard, mijn MSFC professional past op verschillende rassen (kwpn, fries, draver, fjord) en het zijn zeer deskundige zadelpassers. Er zullen best wel zadelpassers zijn die een keer een foutje maken, maar dat heb je ook bij andere zadelpassers. MSFC-ers zijn in ieder geval goed opgeleid.

Probleem is dat het niet aan de kennis van die mensen ligt, maar aan de goedkope troep die ze aanprijzen. Als ik me niet vergis heeft de zadelmarkt ook een MSFC in dienst. Zegt genoeg lijkt me?