Het internationaal concours Outdoor Gelderland staat bij veel professionele springruiters op de agenda.
Wim Schröder, ambassadeur van Outdoor Gelderland, springruiter en handelaar, staat er niet van te kijken. “Iedereen wil hier graag rijden. De bodems zijn altijd goed, er is altijd mooie sport en we kunnen op het voorterrein lekker met onze paarden werken. Er zullen diverse ruiters zijn die Outdoor Gelderland meepakken in hun planning richting de Olympische Spelen”, vertelt Wim Schröder. “Wat ook niet onbelangrijk is, is dat het een gezellig concours is”, lacht hij.
De BWG Stables van de gebroeders Schröder zullen weer goed vertegenwoordigd zijn, net als Stal Eurocommerce. “Zoals het er nu uit ziet komen Gerco, Ben en ik aan de start, maar ook Tom Brinkman en Annelies Vorsselmans”, vertelt Wim Schröder. “Zij hebben paarden voor het grote werk. Ik heb zelf niet veel concourspaarden op dit moment en heb me aangemeld voor de tweesterrenwedstrijd die voor het eerst georganiseerd wordt naast de driesterrenreeks. Een zeer goed initiatief. Zo kun je de jongere paarden voorbereiden op de topsport.”
Het zal weer spannend worden wie de Stoeterij Sterrehof Grote Prijs van Outdoor Gelderland dit jaar gaat winnen. De traditie leert dat de hoofdrubriek van Outdoor Gelderland tot nu toe steeds in Nederlandse handen valt, maar er zullen genoeg topruiters uit het buitenland zijn die hier ook kans op maken. Onder deze kanshebbers bevinden zich Rodrigo Pessoa, Jessica Kürten, Jos Lansink, Lauren Hough en Gianni Govoni.
Winnaars Grote Prijs van Outdoor Gelderland: 2011: Maikel van der Vleuten (NED), Sapphire B 2010: Marc Houtzager (NED), Tamino 2009: Jeroen Dubbeldam (NED), BMC Van Grunsven Whisper 2008: Leon Thijssen (NED), Olaf 2007: Ben Schröder (NED), BMC Rubert R 2006: Jeroen Dubbeldam (NED), BMC Nassau 2005: Gerco Schröder (NED), Eurocommerce Milano