Eerste test eventers in Chatsworth *update: afgelast*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eerste test eventers in Chatsworth *update: afgelast*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 09:41

http://www.knhs.nl

Voor de Nederlandse eventingruiters die willen deelnemen aan de Olympische Spelen in Londen staan er twee observatiewedstrijden op het programma, waarvan de eerste komend weekeinde. Aan deze wedstrijd, die in het Engelse Chatsworth (ten zuidwesten van Sheffield) wordt verreden, nemen voor Nederland vijf ruiters deel.

Rabo Talent van het Jaar Elaine Pen met Vira, de Britse Nederlander Andrew Heffernan met Millthyme Corolla, Raf Kooremans met Chase The Moon en Tim Lips met Concrex Oncarlos en Keyflow. Ook Jan van Beek, die afgelopen weekeinde van start had willen gaan in Badminton, is van de partij. De eventingwedstrijd van Badminton moest door de zware regenval worden afgelast, waardoor Van Beek nu met Bridget in Chatsworth van start gaat.

"Ik ben tevreden wanneer deze vijf ruiters een goede dressuurproef rijden, foutloos weten te springen en daarnaast een foutloze cross weten te rijden en een tijd weten te realiseren die dicht bij de optimale tijd ligt", zegt bondscoach Martin Lips. Lips heeft voor de wedstrijden van Chatsworth en Bramham gekozen vanwege het heuvelachtige terrein. "Dit zijn twee wedstrijden die qua omstandigheden het terrein waarop de Olympische cross wordt verreden dicht benaderen. Voor de paarden en de ruiters dus een ideale voorbereiding op Londen. Daarnaast kunnen deze ruiters me laten zien dat zij en hun paarden op dit heuvelachtige parcours uit de voeten kunnen", aldus Lips.

Update 10 mei (redactie)
De Britse eventingsite http://www.britisheventing.com heeft zojuist bekend gemaakt dat de wedstrijd is afgelast. Door de slechte weersomstandigheden en de vele regen van afgelopen nacht bleek het niet verantwoord de wedstrijd te verrijden. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn voor het Nederlandse selectietraject.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 10-05-12 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: update toegevoegd

xSiep

Re: Eerste test voor eventingruiters in Chatsworth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:44

Spannend! Tis vast niet ergens live te volgen of wel? Livescores zouden al super zijn!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:47

Ik mis 1 combinatie....

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:52

Merel blom? Ben ook wel benieuwd waarom die niet start, die ging net zo lekker!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:00

Mss rijdt die in Bramham en mag Nederland maar met vijf ruiters starten? Ik weet niet of dat zo is, maar dat zou kunnen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:46

Merel Blom rijdt niet omdat ze door de FEI voor 2 maanden is geschorst. Stond gister in onze krant (AD utrechts nieuwsblad) een heel stuk over. Schijnt dat ze in april uit een wedstrijd is gehaald wegens gevaarlijk rijden en dat ze daarna nog een gele kaart heeft gehad wegens mishandeling van het paard en belediging van de jury. Ze had al een gele kaart dus dit was haar 2e en daardoor is ze tot 22 juni gediskwalificeerd. Wel ging Merel Blom een juridisch gevecht aan omdat zij zegt dat die gele kaart onterecht was.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:24

@superlise: Heb je een link naar dat artikel Ik heb namelijk andere informatie. Overigens vind ik het buitenproportioneel om iemand wegens een ongecontroleerde sprong zijn kans om mee te doen aan de OS te ontnemen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:29

Ik zal even googelen, ik kwam het toevallig tegen toen ik de krant door bladerde. Als ik het niet kan vinden kan ik hem wel inscannen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:31

Graag. Ik weet wel van de schorsing, ik snap niks van de radiostilte eromheen die iig tot gister duurde... Ik hoop zo voor Merel dat ze niet vier jaar voor niks gewerkt heeft en op de een of andere miraculeuze manier toch mee kan doen aan de OS

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:36

Op internet kan ik het niet vinden, ik zal hem straks even inscannen (moet via de andere pc). Er staat wel in dat er nog een wedstrijd is na 22 juni, dat is eigenlijk geen 'observatiewedstrijd' maar heel misschien kon ze dan alsnog wel mee en ze ging ervanuit dat haar advocaat het geregeld kreeg en ze gewoon mee kon rijden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:49

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:07

Ik vond het al vreemd dat ze niet op de uitslagenlijst van Vairano stond.. Hoop echt voor haar dat ze mee kan dingen om een plek en idd niet al het werk voor niets is geweest. Al zal ze toch iets verkeerd hebben gedaan, zo'n gele kaart krijg je natuurlijk ook niet voor niets.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:08

Dankjewel voor het artikel. Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:58

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:19

Lielle

Re: Eerste test eventers in Chatsworth *update: afgelast*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:38

Update 10 mei (redactie)
De Britse eventingsite http://www.britisheventing.com heeft zojuist bekend gemaakt dat de wedstrijd is afgelast. Door de slechte weersomstandigheden en de vele regen van afgelopen nacht bleek het niet verantwoord de wedstrijd te verrijden. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat de gevolgen hiervan zijn voor het Nederlandse selectietraject.

_Jitske_

Re: Eerste test eventers in Chatsworth *update: afgelast*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:20

Dat is zonde zeg! De ruiters waren natuurlijk ook allemaal al ter plaatse..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:31

Erg balen dit, paarden waren bijna ter plaatse. Dure reis... zonde