Mannheim: Grote Prijs voor Marcus Ehning, Bruggink tweede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Mannheim: Grote Prijs voor Marcus Ehning, Bruggink tweede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 18:47

http://www.bokt.nl

De Grote Prijs van Mannheim is vanmiddag gewonnen door de Marcus Ehning met de vijftienjarige Plot Blue (v. mr. Blue). De door het KWPN erkende hengst bleef foutloos binnen 33.86 seconden. Goed voor 12.500 euro. Op de tweede plaats eindigde de Nederlandse Gert-Jan Bruggink met Andrea (v. Marome Nw). Met 34.55 seconden haalde Bruggink 10.000 euro binnen.

De Duitsers deden het goed in eigen huis, zowel plek drie, vier en vijf werden ook bezet door de Duitsers. Zes ruiters mochten naar de barrage. Slechts drie ruiters bleven in totaal foutloos. Naast Ehning en Bruggink was dit David Will met de negenjarige Colorit (v. Coriano). Will werd dus derde. Pius Schwizer werd achtste met Powerplay (v. Casall). Ludger Beerbaum met Gotha FRH (v. Goldfever) viel op de dertiende plaats net buiten de prijzen.

“Ik ben heel tevreden.", meldt Bruggink toe op knhs.nl. "Gisteren liep het met alle paarden goed. Van te voren zag ik de lijst met Grote Prijs winnaars hangen en daar had ik graag bij gestaan. Tweede worden achter Marcus Ehning is geen schande. Ik had met Andrea een andere optoming nadat het in Mierlo niet zo liep op de tweede dag. In de barrage wilde ik daarom niet te veel forceren. Ehning startte na mij en die werd van de kant geholpen door Ludger Beerbaum. Andrea is altijd snel en heel voorzichtig, maar op het grote terrein in Mannheim was Ehning met Plot Blue in het voordeel. Het scheelde maar een halve seconde. En dat is niet zo veel”, blikt Bruggink terug.

Wout-Jan van der Schans deed ook mee met Eurocommerce Miami (v. Landfriese), maar had 8 strafpunten.