Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
diddletje schreef:Buitenproportioneel handelen is bij dit soort zaken volgens mij wel aan te tonen maar dan moet de eigenaar misschien snel zijn, want een verkoop draai je niet zomaar terug..dacht altijd dat alleen een bank dit mocht doen? Een heel bedrijf te koop zetten voor 6000,- euro schuld lijkt me niet proportioneel. beslag op roerende zaken lijkt mij eigenlijk logischer.
Citaat:Volgens griffier J. Waverijn heeft de de gemeente het hele boerenbedrijf te koop gezet omdat het voor de gemeente niet mogelijk bleek beslag te leggen op roerende zaken. Slechts een klein deel veilen kan niet, omdat gebouwen en grond kadastraal een ondeelbaar geheel zijn.

) had ik het geprobeert te kopen en het teruggegeven aan die man.. Veere is lekker bezig zeg Deewie schreef:Volgens mij mogen er niet eens zoveel incassokosten geheven worden. Die bedragen nu 200% van de daadwerkelijke schuld?! En een incassobedrijf mag geen beslag leggen, dat mag alleen een deurwaarder met een gerechterlijk bevel. Heel apart allemaal!