Belangenvereniging voor dressuurruiters wil meer bekendheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belangenvereniging voor dressuurruiters wil meer bekendheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:16

* http://www.bokt.nl

Vereniging zet zich in op subtopniveau

Vorige week heeft de belangenvereniging voor dressuurruiters onder meer een nieuwe voorzitter gekozen. De nieuwe voorzitter is dressuuramazone Marie Jose Hulsman. Zij volgt Clair Mul op. Zij zal namens de vereniging de KNHS bijeenkomsten bezoeken en verder als afgevaardigde optreden. Naast Hulsman bestaat het bestuur verder uit Leunus van Lieren, Jonna Schelstraete, Cindy Heijligers en Jeannette Haazen.

De belangenvereniging die al een tijd bestaat is een plek voor mensen die op subtop niveau starten waar ze terecht kunnen met hun vragen, klachten en ideeën over wedstrijden en andere aangelegenheden ten aanzien van de overkoepelende sportorganisatie KNHS.

Tijdens de bijeenkomst die werd gehouden bij de Academy in Hooge Mierde bleek wel dat er behoefte is aan een dergelijke vereniging, alleen weten de mensen op dit moment niet precies waar ze terecht kunnen. De belangenvereniging wil dus ook de komende tijd meer gaan werken aan haar bekendheid. Veel dressuurruiters zijn niet of nauwelijks op de hoogte van de vereniging. Zo weten ook een heleboel ruiters niet dat zodra zij in de subtop starten ze automatisch lid zijn van de vereniging. Ook de ZZ Licht ruiters kunnen bij de vereniging terecht. Ondanks dat de KNHS deze bij de basis heeft betrokken wordt er bij de subtop ook nog ZZ licht verreden.

De belangenvereniging houdt zich bezig met volgende doelstellingen; het bevorderen niveau nationale dressuur-sport, behartigen belangen nationale discipline dressuur en het behartigen van belangen van ruiters op nationaal niveau.

De vereniging heeft voor meer bekendheid ondermeer een facebookpagina geopend, om zo meer ruiters te kunnen benaderen. De vereniging hoopt door meer mensen aan te trekken meer tegengewicht te kunnen bieden bij de KNHS over het verloop en het organiseren van subtop wedstrijden. Wie geen facebookpagina heeft kan ook persoonlijk bij het bestuur terecht.

Anoniem

Re: Belangenvereniging voor dressuurruiters wil meer bekendheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:56

Wist ook niet dat ze bestonden :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:58

Ik ook niet..

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:36

Hmm... wellicht toch niet zo'n goed idee geweest om de VVDR in de KNHS op te laten gaan, als ze het nu toch nodig hebben gevonden om weer een eigen clubje op te richten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:14

Om het op bokt in de highlight te zetten is een heel begin :P

Misschien handig om ook een site o.i.d. te vermelden. Want zo zakken ze ook de vergetelheid weer in ;) Want ik kan me nu nog niet echt een beeld vormen wat ze precies doen en waar ze voor staan...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 06:49

Als je subtop gaat rijden krijg je een brief van deze vereniging dat je automatisch lid bent.
Slim toch? *D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 09:08

Ik denk dat het beter was als de NVDR had blijven bestaan.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:20

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:07

je krijgt iid als je subtop start een uitnodiging om naar de jaarvergadering te komen . deze wordt meestal gehouden bij bartels in hoge mierde. ik ben er een aantal keer geweest, het is vanuit t westen een drama om er op tijd te zijn...@erikur de vereniging is naar mijn weten juist opgezet im samenwerking met de knhs de knhs om zo op de hoogte te blijven wat er vanuit deze groep ruiters speelt

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:48

knollentuin schreef:
@erikur de vereniging is naar mijn weten juist opgezet im samenwerking met de knhs de knhs om zo op de hoogte te blijven wat er vanuit deze groep ruiters speelt

Dat zal best; maar als de VVDR nog had bestaan, hadden ze daarvoor nu niet weer een nieuw clubje hoeven oprichten. :)*

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:52

Het was ZZGP en daarna is het de belangenvereniging geworden. De ZZGP had (en heeft) nog steeds een eigen website. Je moest toen een kleine jaarlijkse bijdrage betalen. Als je googled op de belangenvereniging dan zie je dingen van een aantal jaren geleden, dus meer bekendheid is goed. Als je zoekt op de KNHS-site, zoek je je ook een ongeluk. Dus, van mij mogen ze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:06

vur schreef:
Het was ZZGP en daarna is het de belangenvereniging geworden. De ZZGP had (en heeft) nog steeds een eigen website. Je moest toen een kleine jaarlijkse bijdrage betalen. Als je googled op de belangenvereniging dan zie je dingen van een aantal jaren geleden, dus meer bekendheid is goed. Als je zoekt op de KNHS-site, zoek je je ook een ongeluk. Dus, van mij mogen ze.

Voor de ZZGP was het de NVDR en daarvoor de VVDR.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:11

Tja, zo oud ben ik nog niet. :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:13

Wat ik me dan afvraag wanneer ze je automatisch lid maken,of er dan ook een automatische bijdrage aanzit?!Lijkt me niet dat ze bij Bartels iets voor niks doen namelijk.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:33

Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal: gefeliciteerd met je plaatsing tussen de subtop, je bent nu lid van onze vereniging, hier is de rekening? :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 18:51

vur schreef:
Tja, zo oud ben ik nog niet. :D

Ik ben ook nog niet zooo oud hoor. :')
Maar heb wel bij de NVDR gereden. VVDR ken ik ook niet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:58

s6801881 schreef:
Ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal: gefeliciteerd met je plaatsing tussen de subtop, je bent nu lid van onze vereniging, hier is de rekening? :?

Nu zijn daar geen kosten aan verbonden, dus...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:59

:)* dat kan ook :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:22

idd er zijn geen kosten aan verbonden en de vergadering is in de ruimte bij bartels altijd erg goed verzorgd, kopje koffie en een frisje . geen idee of ze nooit iets voor niets doen.. maar het lijkt er in deze dus wel op.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 07:11

marietje67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:25

Dat automatische lidmaatschap kan er zo maar eens afgaan. De KNHS is met een wijziging bezig waardoor de belangenvereniging opgaat in iets anders voor alle topsporters. Hoorde ik op een regiovergadering.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:27